Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jensahremark:

Nu backades min status på ersättningstvn från fraktförberedelse till behandlas.. snark, blir en runda makulering till då antar jag..

Segt, man (läs: jag) tänkte någonstans att fraktförbedelse ändå betydde att det existerade ett fysiskt ex. som nu var ”paxat”.

Icke så då förmodligen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Att dom ber terminalen leta efter paketet, har fått samma svar ett antal gånger nu. Och dom kan tydligen inte göra mer än att invänta svar från dom som arbetar på terminalen..

Jag skulle avvakta till måndag och återkomma om mitt paket inte är hittat ”scannat”… Smidigt om om man lyckas slarva bort en 85” TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

Ok 👍🏻
Samma för mig. Önskvärt vore det om TVn visade om det var hdr eller hdr+.
På så sätt kunde man ju diagnostisera hurvida allt är rätt inställt osv.

Inbyggda netflixappen visar inte HDR i info, medan playstationappen visar HDR i info.

Permalänk
Medlem

Då sitter 55tums qn90b på väggen sedan 10 minuter. Startade en naturdokumentär, ser riktigt fint ut. Väldigt klar bild på något sätt. Sitter på version 1092. Är det verkligen så att tvn uppdaterar sig själv om jag ger den åtkomst till wifi? Eller finns det någon trick att få den att sitta kvar på den (bättre?) versionen? varit lite trist med en dum tv

Permalänk
Skrivet av YEAHYEAH:

Inbyggda netflixappen visar inte HDR i info, medan playstationappen visar HDR i info.

Det var ju tråkigt 🙄

Jag använder inga appar på TVn då jag har en Apple TV (2022) inkopplad.
Jag har endast mellan varianten av Netflix (1080p), dvs inte 4K samt HDR.
Så jag kan tyvärr inte testa från min sida.
Betalar du den högsta premnumationen på Netflix?
För om du inte gör det, får du inte tillgång till HDR 😊
Netflix har massor med knep för att användarna ska betala så mycket som möjligt.

Har testat Youtube samt Plex appen i Apple TVn, och där visas det alltid "HDR" (Om jag visar HDR matrial så klart).

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Skrivet av Penlax:

Då sitter 55tums qn90b på väggen sedan 10 minuter. Startade en naturdokumentär, ser riktigt fint ut. Väldigt klar bild på något sätt. Sitter på version 1092. Är det verkligen så att tvn uppdaterar sig själv om jag ger den åtkomst till wifi? Eller finns det någon trick att få den att sitta kvar på den (bättre?) versionen? varit lite trist med en dum tv

Samsung uppdaterar TV:n oavsett om du stänger av automatisk uppdatering. Du må inte ha TV:n ansluten till internet via kabel eller trådlöst och istället använda Apple TV, Chromecast osv. om du inte vill att den ska uppdateras.

Permalänk
Medlem

I xbox finns en inställning som heter kalibrera tv.
Här inne ska man kunna ställa in ljusstyrkan så att man ser ett öppet öga och ett stängt öga.

Men hur jag än gör så händer inget när jag drar i reglagen.

Dvs jag ser det öppna ögat men inte det stängda och inget händer när jag försöker ställa in.

Någon här med Xbox som vet varför?
Och vilket reglage som justerar ögat?

Permalänk

Köpte den till min 75åriga Mor i morsdags present, och Samsung till Samsung uppgradering fick ok. Hon uppskattar Qled fördelarna och tresiffriga herts uppdateringen och alla gazillion andra top of the line specifikationer. Or not lol.

Nya Fjärren sågades totalt, pga ingen text tv knapp. Som tur är fungerade gamla fjärren haha!

Och får fick inte slänga 60tals bokhyllan och hänga tvn på väggen. Citat "Vem har en tv hängandes pä väggen?"

Visa signatur

Sweclockers lurker när min plånbok behöver åsikter.

Permalänk
Skrivet av Blaskanal:

Köpte den till min 75åriga Mor i morsdags present, och Samsung till Samsung uppgradering fick ok. Hon uppskattar Qled fördelarna och tresiffriga herts uppdateringen och alla gazillion andra top of the line specifikationer. Or not lol.

Nya Fjärren sågades totalt, pga ingen text tv knapp. Som tur är fungerade gamla fjärren haha!

Och får fick inte slänga 60tals bokhyllan och hänga tvn på väggen. Citat "Vem har en tv hängandes pä väggen?"

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Tänkte först "varför besvära sig med att uppgradera tvn för någon som inte verkar bry sig om tv-upplevelsen".
Men sen såg jag åldern på den gamla tvn. Well done sir!

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av Blaskanal:

Köpte den till min 75åriga Mor i morsdags present, och Samsung till Samsung uppgradering fick ok. Hon uppskattar Qled fördelarna och tresiffriga herts uppdateringen och alla gazillion andra top of the line specifikationer. Or not lol.

Nya Fjärren sågades totalt, pga ingen text tv knapp. Som tur är fungerade gamla fjärren haha!

Och får fick inte slänga 60tals bokhyllan och hänga tvn på väggen. Citat "Vem har en tv hängandes pä väggen?"

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

🦧 Är det en stor repa på den nya tv eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

🦧 Är det en stor repa på den nya tv eller ?

Reflektion bara ser det ut som.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

Ok 👍🏻
Samma för mig. Önskvärt vore det om TVn visade om det var hdr eller hdr+.
På så sätt kunde man ju diagnostisera hurvida allt är rätt inställt osv.

Hyrde film via Apple TV appen i TVn. Då visades helt plötsligt HDR10.

Permalänk
Skrivet av hollowman71:

🦧 Är det en stor repa på den nya tv eller ?

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Reflektion bara ser det ut som.

Tror det, jo måste bara vara ljuset, Annars skulle jag sett det.

Visa signatur

Sweclockers lurker när min plånbok behöver åsikter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

Det var ju tråkigt 🙄

Jag använder inga appar på TVn då jag har en Apple TV (2022) inkopplad.
Jag har endast mellan varianten av Netflix (1080p), dvs inte 4K samt HDR.
Så jag kan tyvärr inte testa från min sida.
Betalar du den högsta premnumationen på Netflix?
För om du inte gör det, får du inte tillgång till HDR 😊
Netflix har massor med knep för att användarna ska betala så mycket som möjligt.

Har testat Youtube samt Plex appen i Apple TVn, och där visas det alltid "HDR" (Om jag visar HDR matrial så klart).

Självklart gör jag det. Annars hade det inte fungerat via PS
Men kan ju vara så att tvappen bara stödjer 4K eller så är det någon inställning jag missat. den kanske respekterar tvinställningarna istället för att maxa inställningarna för ljus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underkiller:

Har någon fått QN90B och är nöjd med den?

Jag frågade precis Samsung om skillnaderna i bildkvalitet mellan QN90B och QN95B:

QN95B har "PQI" (Picture Quality Index), vilket innebär att bildkvaliteten är bättre.
Den har också bättre HDR (High Dynamic Range), vilket ger maximal prestanda på QN95B.
Snabbare Tizen-menysystem på grund av samma processor som 8K-modellen på 95B, jämfört med 4K-processorn på QN90B.
Bättre betraktningsvinkel på QN95B.

Jag köpte en QN95B 75 tum för 21 000 SEK innan Benify-erbjudandet kom. Nu har jag en QN90B 85 tum på väg i posten som kostade 13 400 SEK. Det är flera tusenlappar jag kan spara genom att returnera QN95B (inom 30 dagars perioden) och byta ut den mot QN90B 85 tum.

Men jag är orolig att jag kommer att bli besviken över att bildkvaliteten är sämre på QN90B. QN95B hade en fantastisk bild, jag uppgraderade från min Q95T (2020) modell.

Har under kvällen packat upp och installerat TVn i vardagsrummet. Har hunnit se en film: Dune. Ej spelat något.

Första intryck:

* Vilken bjässe
* Vilken bild - ljusstyrka och svärta är kanon
* Bra ljud, över förväntan
* Firmware 1310, har ej uppdaterat
* Har inte gjort några djupdyk i inställningarna. Endast stängt av allt under Picture Clarity Settings för att undvika Soap Opera-effect.
* Har inte observerat några defekter alls: inga pixelfel, ingen böjd skärm, inte någon DSE vad jag kunnat se hittills

* ... men man kan inte köpa för stor TV, hade valt 85" om jag kunde backa bandet. Sitter på 2,5 meters avstånd.

Mina intryck bör tas med en nypa salt då jag som sagt går från en riktigt gammal TV.

Kom på ett klagomål:
* Tizen OS upplevs lite segt

Permalänk
Medlem

Nån mer som har problem med vibrerande högtalare som skapar missljud? Verkar vara ÄNNU ett vanligt förekommande problem på Samsungs TV-apparater. Förstår inte hur Samsung kan tjäna några pengar med alla dessa återkommande problem och returer / byten. Om man sen ska köra ljud via TVn eller inte kan ju diskuteras men finns högtalarna där så ska dom ju funka också...

Permalänk
Skrivet av improwise:

Nån mer som har problem med vibrerande högtalare som skapar missljud? Verkar vara ÄNNU ett vanligt förekommande problem på Samsungs TV-apparater. Förstår inte hur Samsung kan tjäna några pengar med alla dessa återkommande problem och returer / byten. Om man sen ska köra ljud via TVn eller inte kan ju diskuteras men finns högtalarna där så ska dom ju funka också...

Har för mig att jag läste något om att Samsung fixat det problemet genom att sänka basnivån i nyare firmware. Har du vågat uppdatera eller kör du original?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Har för mig att jag läste något om att Samsung fixat det problemet genom att sänka basnivån i nyare firmware. Har du vågat uppdatera eller kör du original?

Verkar vara ett designfel med en work around. I synnerhet deras 8K modeller är ju astronomiskt dyra och jag undrar hur de som betalat fullpris kan nöja sig med alla dessa problem.

Permalänk
Medlem

Fick min 75 i onsdags och ska sätta upp den i helgen.
Lider med er som fick er order makulerad och sedan när även ersättnings produkterna tog slut.
Man blir ju förbannad när man ser att blocket nu är översvämmat av ouppackade 75 som folk försöker tjäna pengar på.

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nån mer som har problem med vibrerande högtalare som skapar missljud? Verkar vara ÄNNU ett vanligt förekommande problem på Samsungs TV-apparater. Förstår inte hur Samsung kan tjäna några pengar med alla dessa återkommande problem och returer / byten. Om man sen ska köra ljud via TVn eller inte kan ju diskuteras men finns högtalarna där så ska dom ju funka också...

Märkte inget störande missljud från QN90B igår. Märker du detta oavsett ljudnivå?

Permalänk
Skrivet av improwise:

Verkar vara ett designfel med en work around. I synnerhet deras 8K modeller är ju astronomiskt dyra och jag undrar hur de som betalat fullpris kan nöja sig med alla dessa problem.

Kan hålla med dig men å andra sidan kan man få alla högtalare att ge för mycket distortion om man tillåter för hög volym.

Fler som reagerat på det
https://eu.community.samsung.com/t5/tv/2022-qn95b-vibrating-b...

Edit: hittade supportartikel om det
https://www.samsung.com/us/support/troubleshooting/TSG0121622...

Verkar bara drabba QN95B och 8k modellerna, inte QN90B.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Då har man fått upp 75” och bytt ut 55” LG OLED B9. Vilket jäkla lyft! Njuter av Diablo i biostuk nu. 😎

Permalänk
Medlem

Efter 5 dagar hittade bring tydligen min 85” men leverans sker endast på torsdagar så får snällt vänta till 8:e juni!

Permalänk
Medlem

Min har varit fast på terminal 5 mil hemifrån i en vecka. Bring skulle levererat i onsdags men kom inget.

Ringt till kundservice 2 gånger men händer fortfarande inget. Dom har bara hemleverans på onsdagar där jag bor.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Antingen har ett antal paket blivit stulna av deras egen personal eller så har dom lyckats slarva bort en hel hög med TVn. Min har varit fast i en vecka idag.

Enligt dem själva lyckas deras personal på terminalen inte hitta paketet.

Permalänk

Jag ringde Bring-supporten och fick veta att det har varit förseningar vid huvudterminalen, vilket har resulterat i att flera paket har blivit försenade. Lyckligtvis skulle de skicka mitt paket senare idag. Jag rekommenderar att ringa dem dagligen om så behövs.

Permalänk
Medlem

Min ersättnings-75:a kom idag, får se när man får upp den på väggen.

Permalänk
Skrivet av Mahti:

Antingen har ett antal paket blivit stulna av deras egen personal eller så har dom lyckats slarva bort en hel hög med TVn. Min har varit fast i en vecka idag.

Enligt dem själva lyckas deras personal på terminalen inte hitta paketet.

Att en mega låda med en 40 tusen tv försvinner ? Hmmm

Permalänk
Medlem

Hmm...

Kollade en film i hdr10.
Det var "Antman and wasp" på disney plus.

Tyckte det var lite väl mycket blooming i vissa scener.
Jag kör på movie mode.

( Vet inte vilket som är bäst... Film maker, eller movie mode?)

Någon som har en bra inställning?
Helst där man även kan ha kontrastförbättring på låg eller hög.

Permalänk

Qn90b 85 uppsatt

En kompis (och tre flaskor vin) senare sitter 85tum på väggen
33 mm på kanterna med slim fit wall mount.
Gick från en curved 78suhd
Skillnad i storlek är försumbar men den gör sig mycket bättre på väggen.
Imponerad av ljudet i tvn. Men slår ju inte en riktig setup. Har en Samsung soundbar seb tidigare och spontant låter den sämre än förra tv. Säkert en inställning eller två..

Bilden.
WOW. Trodde inte det skulle vara sån skillnad mot en hyfsat modern, om än mellanklass tv