Permalänk
Medlem

Långsam hastighet Bahnhof

Ca senaste månaden får jag I snitt 120Mbps upp och nerströms. Tisigsre fick jag ca 500 på 10000Gbps abonnemang. Försökt felsöka med bahnhof så det inte är mitt nät men sist slutade det med inget nöt i ca ett dygn.

Vad kan ha hänt och vara fel då det känns som låg hastighet?!

Permalänk
Medlem

Du får alltså 0.001% av utlovad hastighet nu, men 0.005% i vanliga fall? Eller menar du MB/s snarare än Mbit/s?

Och hur sjutton fick du 10 Terabit/s?

Renskriv med korrekta enheter och beskriv vilken utrustning du har.

Permalänk
Rekordmedlem

Vad har du för länkhastigheter på alla länkar mellan datorn och inkommande anslutning ? Alla 4 paren i kabeln måste fungera för att det ska bli 1000 Mbit/s länk.
Har du publikt ip eller är du bakom CGN ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Du får alltså 0.001% av utlovad hastighet nu, men 0.005% i vanliga fall? Eller menar du MB/s snarare än Mbit/s?

Och hur sjutton fick du 10 Terabit/s?

Renskriv med korrekta enheter och beskriv vilken utrustning du har.

Hastighet Mbps, abonnemang 10000/10000 Mbit/s
Har Ubitiqu AP av olika modeller med samma hastighet, Ubitiqu gateway och Ubitiqu switch samt Huawei på fibern från Bahnhof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad har du för länkhastigheter på alla länkar mellan datorn och inkommande anslutning ? Alla 4 paren i kabeln måste fungera för att det ska bli 1000 Mbit/s länk.
Har du publikt ip eller är du bakom CGN ?

Vad jag kan se har jag Gbit länk på alla mina enheter via LAN och 1200 Mbps trådlös länk till AP.
Publik tror jag men vad är CGN och hur vet jag det?

Permalänk
Medlem

Du kan inte felsöka bredband/dator med WiFi, du får sätta in kabel.

CGNAT är att din router (Huawei eller Zyxel) får en ip mellan 100.64.X.X-100.127.X.X. Du behöver logga in i routern för att se den, eller så får du köra tracert-knepet som är att googla What's my IP så är första träffen din externa adress, skriv tracert och det ip-numret i cmd och är ett 1 hopp så har du publik ip som alltså är att du kör utan CGNAT.

Tänk på att VPN måste vara av.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av matsolaw:

Hastighet Mbps, abonnemang 10000/10000 Mbit/s
Har Ubitiqu AP av olika modeller med samma hastighet, Ubitiqu gateway och Ubitiqu switch samt Huawei på fibern från Bahnhof.

Skrivet av matsolaw:

Vad jag kan se har jag Gbit länk på alla mina enheter via LAN och 1200 Mbps trådlös länk till AP.
Publik tror jag men vad är CGN och hur vet jag det?

Har du 10 Gbit(s anslutning behöver du ha sådan hårdvara, normalprylar ger dig 1 Gbit/s.
Det vore bra om du är tydlig med vilken hastighet ditt abb har och om du eventuellt har 10Gbit har du i så fall den typen av nätverksdelar ?

Bahnhof använder CGN på en del platser och då får du inte en publik ip på inkommande anslutning och det kan ibland skapa problem, om du får ett ip mellan 100.64.0.0 och 100.127.255.255 på inkommande så är du bakom CGN
https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Du kan inte felsöka bredband/dator med WiFi, du får sätta in kabel.

CGNAT är att din router (Huawei eller Zyxel) får en ip mellan 100.64.X.X-100.127.X.X. Du behöver logga in i routern för att se den, eller så får du köra tracert-knepet som är att googla What's my IP så är första träffen din externa adress, skriv tracert och det ip-numret i cmd och är ett 1 hopp så har du publik ip som alltså är att du kör utan CGNAT.

Tänk på att VPN måste vara av.

Kör jag tracert på min ip enligt What´s my ip 176.xx.xxx.xx får jag 1 hopp om jag kollar på vilka hopp som görs.

Jag körde nyss med kabel direkt i datorn från switchen och fick då samma låga hastighet. Problemet med att koppla in kabel vilket såklart behövs för felsökning är att jag inte har någon dator med LAN uttag utan brandvägg. Samt sist jag försökte få hjälp med detta och koppla dator direkt mot Huawei router istället för mitt nätverk som är kopplat mot Huawei routern förlorade jag internet i ett dygn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du 10 Gbit(s anslutning behöver du ha sådan hårdvara, normalprylar ger dig 1 Gbit/s.
Det vore bra om du är tydlig med vilken hastighet ditt abb har och om du eventuellt har 10Gbit har du i så fall den typen av nätverksdelar ?

Bahnhof använder CGN på en del platser och då får du inte en publik ip på inkommande anslutning och det kan ibland skapa problem, om du får ett ip mellan 100.64.0.0 och 100.127.255.255 på inkommande så är du bakom CGN
https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT

Jag har 10Gbit anslutning och Huawei router för detta MEN jag kopplar via Huaweis 1Gbit portar så det är den hastigheten jag kan få maximalt.

Jag får en 176.xx.xxx.xx adress enligt What´s my ip.
Men varför helt plötsligt får jag långsam hastighet utan att ha gjort något? Osäker hur jag surfar in på Huawei routern för att se IP:n där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matsolaw:

Ca senaste månaden får jag I snitt 120Mbps upp och nerströms. Tisigsre fick jag ca 500 på 10000Gbps abonnemang. Försökt felsöka med bahnhof så det inte är mitt nät men sist slutade det med inget nöt i ca ett dygn.

Vad kan ha hänt och vara fel då det känns som låg hastighet?!

Ok vi börjar från början, hur mäter du? Bredbandskollen, Speedtest.net, Interna mätningen på Ubiquiti eller kollar du endast hastighet mot typ nedladdningsserver hos typ Steam eller EA?

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

Ok vi börjar från början, hur mäter du? Bredbandskollen, Speedtest.net, Interna mätningen på Ubiquiti eller kollar du endast hastighet mot typ nedladdningsserver hos typ Steam eller EA?

Via kabel har jag kollat både Bredbandskollen, Speedtest.net.
Via WiFi både Bredbandskollen, Speedtest.net plus WiFiman från Ubitiqu.
Hade kunnat klistra in ett resultat från WiFiman men det är ju lite dumt på Sweclockers att man inte bara kan attacha en bild i en tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matsolaw:

Via kabel har jag kollat både Bredbandskollen, Speedtest.net.
Via WiFi både Bredbandskollen, Speedtest.net plus WiFiman från Ubitiqu.
Hade kunnat klistra in ett resultat från WiFiman men det är ju lite dumt på Sweclockers att man inte bara kan attacha en bild i en tråd.

Tryck på förhandsgranska -> Ladda upp.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag funderar även om något är fel i deras system då jag via Mina Sidor kan "gå ner" i hastighet till 1000/1000 Mbit/s för en högre kostnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av matsolaw:

Via kabel har jag kollat både Bredbandskollen, Speedtest.net.
Via WiFi både Bredbandskollen, Speedtest.net plus WiFiman från Ubitiqu.
Hade kunnat klistra in ett resultat från WiFiman men det är ju lite dumt på Sweclockers att man inte bara kan attacha en bild i en tråd.

Kör du inte Huawei som router? Den är ju både omvandlare och router. Är den bryggad? Är den router? Kopplar du dator till Huawei eller till Ubiquiti?

Skrivet av matsolaw:

Jag funderar även om något är fel i deras system då jag via Mina Sidor kan "gå ner" i hastighet till 1000/1000 Mbit/s för en högre kostnad?

Nej, irrelevant. Du har en rabatt på 10 Gigabit/s så den är billigare än 1000 Mbit/s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matsolaw:

Jag funderar även om något är fel i deras system då jag via Mina Sidor kan "gå ner" i hastighet till 1000/1000 Mbit/s för en högre kostnad?

Du har då fått ett erbjudande som ger dig det priset.
Jag blev "lurad" av dem med det. Jag hade 100/100 hos dem, såg att jag kunde få 250/250 för 6kr mer i månaden, varpå jag såklart uppgraderade min hastighet. Några månader senare så höjde de retroaktivt priset med nästan 20%. Om du inte har en avtalad månadskostnad i viss tid, så kan de i princip när som helst höja din månadskostnad. De ska enligt lag meddela minst 30 dagar innan en sådan höjning. Mig meddelade de inte, och brydde sig inte alls om att jag påpekade detta flera separata gånger hos deras kundtjänst. De tyckte att det omöjligen kunde ha felat från sin sida, och vid ett tillfälle sade en på kundtjänst att det inte hade någon betydelse om de meddelat mig innan eller inte, jag hade godkänt de nya priset då jag inte sagt upp inom 30 dagar innan ändringen, trots att de inte hade följt lagen själva och meddelat mig om denna höjning. För övrigt enligt den mall de kopierade och klistrade in i chatten när jag pratade med dem, om hur detta mejl ska ha varit utformat, så följer inte detta mail vad lagen kräver heller. Det ska framgå att man har rätt att häva kontraktet och då inte kunna krävas betala det höjda priset, vilket inte framgick. Det ska ha funnits en länk till deras hemsida, där denna information ska ha framgått, men det finns utfall hos Arn, där de klargjort att en länk med mer information inte följer lagen, utan denna information måste stå klart och tydligt i utskicket.
I mitt fall kunde jag inte vända mig till Arn, då kostnaden måste vara minst 500kr.
Jag hade inget alternativ annat än att betala den retroaktiva höjningen, trots att lagen stod helt på min sida, något lawline, hallå konsument samt telekområdgivarna höll med mig om, och trots att jag pratade med flera personer på Bahnhofs kundtjänst och påpekade allt detta, samt att lawline, hallå konsument och telekområdgivarna stod på min sida, så brydde de sig inte alls om det. De vet att jag inte kunde få hjälp hos Arn, Bahnhof är inte med i telekområdgivarna så de kan inte hjälpa vid en tvist heller, och jag hade således endast valet att betala de nästan 200kr Bahnhof krävde, trots att de inte hade någon laglig rätt att göra det, eller så hade jag varit tvungen att dra det till rätten, något som såklart är både tidskrävande och dyrt, för att slippa betala 189kr som Bahnhof inte hade rätt att kräva.
För dig kan jag tänka mig att kostnaden att gå från ett specialerbjudande som ger dig 10000/10000 billigare än vad 1000/1000 kostar, till deras "normalpris" kan bli långt mer, och Bahnhof är inte sannolik att vara mer medgörlig att göra rätt för sig i det fallet.
Så vänligen, håll koll på situationen om du inte har ett bundet pris, det finns fler liknande historier som min här på forumet senaste åren när det gäller Bahnhof, och i ditt fall kan månadskostnaden skena iväg med långt över 20%, vilket kan bli väldigt mycket om de vill ha betalt retroaktivt också. De har också en tendens att skylla sina prishöjningar på höjda nätavgifter och dylikt, trots att inga andra aktörer på samma nät har gjort några höjningar runt samma tidsperiod, istället för att vara ärlig och säga att de är de själva som höjer priset, ibland flera gånger på samma år.
Din fördel är ju dock att det mest troligt skulle handla om mer än 500kr i så fall, varpå du kan vända dig till Arn, vilket jag starkt rekomenderar.

Själv valde jag att betala de 189kr de krävde, istället för att ta kostnaden med att dra det till rätten, men samtidigt är jag den som sköter hela släktens och väldigt många vänners IT-relaterade problem, varpå jag inte bara själv ändrat internetleverantör till en som kostar nästan hälften så mycket för samma hastighet, men jag har tagit på mig att hjälpa att ändra/ändra åt alla andra jag känner också, då de alla använde Bahnhof efter mina rekommendationer. De 189kr Bahnhof krävde mig på har redan kostat dom över 150,000kr/år i tappade inkomster, och jag kan nog få det över 200,000kr/år minst.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av matsolaw:

Ca senaste månaden får jag I snitt 120Mbps upp och nerströms. Tisigsre fick jag ca 500 på 10000Gbps abonnemang. Försökt felsöka med bahnhof så det inte är mitt nät men sist slutade det med inget nöt i ca ett dygn.

Vad kan ha hänt och vara fel då det känns som låg hastighet?!

Logga in på din huawei router och kolla värdena ser ut för din fiber. Boota om den också om du inte gjort det. Testa även med pingplotter på den kabelanslutna datorn som får dålig hastighet.

Har själv bahnhof och har inga direkta problem med hastigheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Logga in på din huawei router och kolla värdena ser ut för din fiber. Boota om den också om du inte gjort det. Testa även med pingplotter på den kabelanslutna datorn som får dålig hastighet.

Har själv bahnhof och har inga direkta problem med hastigheten.

Do this, + koppla datorn direkt i huawei routern om de skulle inte hjälpa

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Logga in på din huawei router och kolla värdena ser ut för din fiber. Boota om den också om du inte gjort det. Testa även med pingplotter på den kabelanslutna datorn som får dålig hastighet.

Har själv bahnhof och har inga direkta problem med hastigheten.

Jag skall testa att både koppla ur mitt nätverk om det går för att se om det påverkar men koppla in mig mot routern också lokalt för att se värderna. Så får jag se vad jag kan komma fram till. Alla datorer, samt trådlösa enheter får i princip samma och dåliga värden. Får ta tag i det då jag kommer hem och kommer åt allt samt eventuellt kan ringa Bahnhof om något strular.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matsolaw:

Jag skall testa att både koppla ur mitt nätverk om det går för att se om det påverkar men koppla in mig mot routern också lokalt för att se värderna. Så får jag se vad jag kan komma fram till. Alla datorer, samt trådlösa enheter får i princip samma och dåliga värden. Får ta tag i det då jag kommer hem och kommer åt allt samt eventuellt kan ringa Bahnhof om något strular.

samma dåliga värden på wifi är ju ditt wifi och inte bahnhof.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Tycker det finns lite saker som behöver klargöras, iom att du har 10GB/s så har du Bahnhof villafiber istället för Telia Öppen fiber som många andra har.
Anledningen till att du kan gå ner till 1GB/s billigare är för att den inte har bindningstid, 10GB/s har bindningstid på 2 år. Om man lusläser avtalen med leverantören/operatören så brukar dom endast garantera 60% av utlovad hastighet.

Jag tror det bästa vore om du kopplade ur all annan utrustning än Huawei rouern och testa med endast den och se vad som händer.

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

Min fart sjönk från ständigt 250 till ca 80Mbit/s nyligen. Hände efter open universe ändrade saker i sin fiber. Felsöker fortfarande. Även tv-box dog, saknar numera ca 60% av alla kanaler. Tack open uni. Nämner detta om open har nått med ditt nät att göra.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

samma dåliga värden på wifi är ju ditt wifi och inte bahnhof.

Risken för problem hos mig på WiFi ökar, men det behöver ju inte vara WiFi, tidigare konstant 500 Mb på WiFi vilket inte säger något om nu.
Dock nämnde jag ALLA datorer då jag förutom WiFi kört även med kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

Tycker det finns lite saker som behöver klargöras, iom att du har 10GB/s så har du Bahnhof villafiber istället för Telia Öppen fiber som många andra har.
Anledningen till att du kan gå ner till 1GB/s billigare är för att den inte har bindningstid, 10GB/s har bindningstid på 2 år. Om man lusläser avtalen med leverantören/operatören så brukar dom endast garantera 60% av utlovad hastighet.

Jag tror det bästa vore om du kopplade ur all annan utrustning än Huawei rouern och testa med endast den och se vad som händer.

Korrekt, jag har Bahnhof villafiber och inte Telia Öppen fiber.
Avtalet är inte det viktiga, men jag har inte nu heller bindningstid på högra hastighet än om jag väljer att gå ner i hastighet.
Sist jag testade med dator direkt så behövde Bahnhof koppla om på deras sida för att jag skulle få rätt ip och kunna använda dator. Det fungerade inte och jag blev utan internet ett dygn innan de fixade något hos dem, därför jag inte är sugen testa med bara dator då internet nu iallafall fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

Min fart sjönk från ständigt 250 till ca 80Mbit/s nyligen. Hände efter open universe ändrade saker i sin fiber. Felsöker fortfarande. Även tv-box dog, saknar numera ca 60% av alla kanaler. Tack open uni. Nämner detta om open har nått med ditt nät att göra.

Skall bara vara Bahnhof i mitt nät, men inget säger ju inte att de inte heller kunnat göra förändringar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av matsolaw:

Korrekt, jag har Bahnhof villafiber och inte Telia Öppen fiber.
Avtalet är inte det viktiga, men jag har inte nu heller bindningstid på högra hastighet än om jag väljer att gå ner i hastighet.
Sist jag testade med dator direkt så behövde Bahnhof koppla om på deras sida för att jag skulle få rätt ip och kunna använda dator. Det fungerade inte och jag blev utan internet ett dygn innan de fixade något hos dem, därför jag inte är sugen testa med bara dator då internet nu iallafall fungerar.

De verkar låsa tilldelningen av ip mot bara en macadress hos de som beställt en publik ip, enligt vissa går det att själv ange vilken macadress som ska användas nånstans på kundsidorna när man loggat in, jag vet inte om det stämmer för jag har inte provat själv då jag aldrig haft Bahnhof som isp.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

Min fart sjönk från ständigt 250 till ca 80Mbit/s nyligen. Hände efter open universe ändrade saker i sin fiber. Felsöker fortfarande. Även tv-box dog, saknar numera ca 60% av alla kanaler. Tack open uni. Nämner detta om open har nått med ditt nät att göra.

Troligen blev du migrerad från Open Universe till GlobalConnect/IP-Only då dom blivit uppköpta. Kan blivit något fel i migreringen och du har fel aktivering i stadsnätet. Testa anslut TV boxen till LAN 2 på din tjänstefördelare. Nytt stadsnät, nya rekommenderade portar.

Kontakta även din leverantör.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av matsolaw:

Korrekt, jag har Bahnhof villafiber och inte Telia Öppen fiber.
Avtalet är inte det viktiga, men jag har inte nu heller bindningstid på högra hastighet än om jag väljer att gå ner i hastighet.
Sist jag testade med dator direkt så behövde Bahnhof koppla om på deras sida för att jag skulle få rätt ip och kunna använda dator. Det fungerade inte och jag blev utan internet ett dygn innan de fixade något hos dem, därför jag inte är sugen testa med bara dator då internet nu iallafall fungerar.

Du kan börja med att svara på tidigare frågor:

Skrivet av Petterk:

Kör du inte Huawei som router? Den är ju både omvandlare och router. Är den bryggad? Är den router? Kopplar du dator till Huawei eller till Ubiquiti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Du kan börja med att svara på tidigare frågor:

Jag ber om ursäkt, missat de frågorna. Svar kommer nedan:

Kör du inte Huawei som router? Den är bryggad så kör den inte som router om jag kan nätverk rätt.
Kopplar du dator till Huawei eller till Ubiquiti? Jag kopplade datorn direkt till Huawei då jag felsökte med Bahnhof, annars till Ubiquiti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matsolaw:

Jag ber om ursäkt, missat de frågorna. Svar kommer nedan:

Kör du inte Huawei som router? Den är bryggad så kör den inte som router om jag kan nätverk rätt.
Kopplar du dator till Huawei eller till Ubiquiti? Jag kopplade datorn direkt till Huawei då jag felsökte med Bahnhof, annars till Ubiquiti.

Ska du koppla in annan utrustning än Ubiquiti-routern får du klona mac från din router. Det kommer då inte bli något tjafs med mac-låsning eller privat ip-adress. Många leverantörer tillåter flera enheter kopplade, men du har haft problem tydligen.

Varför jag ställer frågor är för att vi inte fått mer info om felsökningen du härleder till nu än "Försökt felsöka med bahnhof så det inte är mitt nät men sist slutade det med inget nöt i ca ett dygn.". Du får utesluta routern först, så det inte är att du har några regler den inte orkar med, nyligen uppdaterat programvaran eller vad som.

På datorn måste du också testa med BBK CLI eller Speedtest utanför webbläsaren, du kan inte fortsätta köra tester i webbläsaren.