Microsoft: "Starfield är Bethesdas minst buggiga spel hittills"

Permalänk
Melding Plague

Microsoft: "Starfield är Bethesdas minst buggiga spel hittills"

Om spelet lanserades idag skulle antalet buggar vara betydligt färre än hos föregångare i Fallout- och Elder Scrolls-serierna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag tycker det säger något alls med tanke på andra spel från Bethesda.

Permalänk
Medlem

Detta är den stabilaste möbeln från Ikea säger ungefär lika mycket

Permalänk
Medlem

Om två år, när moddarna fixat det, ska det blir roligt att spela det!

Permalänk
Medlem

Bethesda spel utan buggar?
Kommer inte va samma sak

Permalänk
Medlem

"Bethesdas speltitlar är inget undantag"

Edit: Phil Spencer kan ju jobba lite på sin store istället. Starfield går t.ex. att preloada men det funkar inte...
Det är oklart om det är en bugg att det går att trycka på preload redan nu tre månader innan release eller om det är den vanliga buggen att preloaden helt enkelt inte fungerar.

Permalänk
Medlem

När Skyrim var på väg gjorde fanboys i byxorna.
När Skyrim kom var det det bästa sen, ja vad är det alla kids brukade gilla, Halo?
Sen... När man sitter med facit så hur bra var det?

Ja det är väl som om Oblivion fått en facelift, 64 bit, dual spellcasting och lite mer men inte mycket mer än så, eller i varje fall är det inte mycket mer än så jag kommer komma ihåg när jag tragglat mig igenom det.

Och ja, jag har inte slagit Skyrim än, jag är mer än halvvägs genom SSE.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Upp till bevis då

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Är rätt mycket mer hypad och taggad över detta än D4 ska jag erkänna 😅

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Tror vi inte på, ger det ett år för patchar sedan ska jag överväga det

Gällande Skyrim så är drakar som flyger baklänges ganska långt upp på listan av wtf

Draken själv verkar ju inte vara så tänd på idén!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

"En trasig klocka visar rätt tid 2 gånger om dagen"

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Säkraste bilen från Lada

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

När Skyrim var på väg gjorde fanboys i byxorna.
När Skyrim kom var det det bästa sen, ja vad är det alla kids brukade gilla, Halo?
Sen... När man sitter med facit så hur bra var det?

Ja det är väl som om Oblivion fått en facelift, 64 bit, dual spellcasting och lite mer men inte mycket mer än så, eller i varje fall är det inte mycket mer än så jag kommer komma ihåg när jag tragglat mig igenom det.

Och ja, jag har inte slagit Skyrim än, jag är mer än halvvägs genom SSE.

Det var även 50 shades of gray när Oblivion ofta var en färgfest. Gillar båda men Oblivion hade stor wow-faktor och Skyrim var mer som en välpolerad, enorm expansion inuti en grå nylonstrumpa

Permalänk
Medlem

Det säger en hel del när man beskriver ett spel som "det minst buggiga spelet hittills".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk

är inte det lite som att säga att badrummet luktar lite godare idag efter nummer 2 besöket än vad den gjorde igår efter nummer 2 besöket när det gäller Bethesda spel?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Ja det är väl som om Oblivion fått en facelift, 64 bit, dual spellcasting och lite mer men inte mycket mer än så, eller i varje fall är det inte mycket mer än så jag kommer komma ihåg när jag tragglat mig igenom det.

Bara SSE och senare utgåvor som är 64bit. Original Skyrim är fortfarande 32bit. SSE är därmed starkt att föredra vid moddning, var enligt mig en av de bästa ändringarna med SSE. SKSE till original Skyrim skapar en ny process för att utöka minnesmängden men hjälper inte alls lika mycket som riktig 64bit.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Musikälskare

Säger inget, kommer nog köpa det ändå sen på rea

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Moderator
Moderator

Lätt att bara fokusera på serierna Elder Scrolls och Fallout men de har släppt fler spel än dem.
Inte bättre spel nödvändigtvis (om det ens är möjligt), men flera titlar som inte direkt varit allt för plågade.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Folk klagar men kommer ändå älska det 😜

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

10000 planeter
>minst buggiga hittills
Fast iofs tror jag inte dessa 10000 planeter är "planeter" utan olika maps iom att man själv inte ens landar på de och man måste välja plots att landa på. Är nog inte som Star Citizen/No Mans Sky där planeter är planeter.

Permalänk
Medlem

Det ända jag vet är att spelet kommer vara hyfsat. När mod communityn sätter sina tänder i detta kommer det bli ett fantastiskt spel!

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem

låst på 30fps, lär dippa ner till 15 med dagens optimerade spel

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ja har dom inte testat spelet kan det lika gärna vara det minst buggigaste!

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Bethesda Studion bakom guldklimpen Prey gjorde... Redfall?

Ytterst skeptisk.

Permalänk
Medlem

Fin jumpscare på bild tre

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Avstängd

Dvs den kanske inte ens startar

No start? No bugs

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Skyrim kom alltså ut 2011, vilket innebär att motorn utvecklades under slutet av 2000-talet. Det är inte direkt nyligen, och det har nog hänt lite grejer sedan dess, inte minst med Bethesdas ekonomiska resurser.

Vi kan väl låta spelet komma ut innan vi fyller trådar med gnäll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Skyrim kom alltså ut 2011, vilket innebär att motorn utvecklades under slutet av 2000-talet. Det är inte direkt nyligen, och det har nog hänt lite grejer sedan dess, inte minst med Bethesdas ekonomiska resurser.

Om jag säger Fallout 76, vad säger du då?

"Many reviewers noted a large number of bugs and glitches present in Fallout 76, affecting numerous aspects of the game, as well as stability, performance and graphical issues."

"The numerous negative reviews from critics led Forbes to describe the release of Fallout 76 as a "historically bad launch""

"According to IGN, "The rich wasteland map of Fallout 76 is wasted on a mess of bugs, conflicting ideas, and monotony.""

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hakd:

låst på 30fps, lär dippa ner till 15 med dagens optimerade spel

PC ska klara 60 åtminstone. Har inte sett dem bekräfta att det klarar mer dock.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Skyrim kom alltså ut 2011, vilket innebär att motorn utvecklades under slutet av 2000-talet. Det är inte direkt nyligen, och det har nog hänt lite grejer sedan dess, inte minst med Bethesdas ekonomiska resurser.

Vi kan väl låta spelet komma ut innan vi fyller trådar med gnäll?

Tveksam då Creation engine är baserat på Gamebryo vilket släpptes 1997. I mitt tycke är Fallout 76 (från 2018 med Creation engine) i grund och botten samma skrot och korn som Fallout 3 (från 2008 med Gamebryo). Skulle inte förvåna mig om historian kommer upprepa sig med Creation engine 2, samma lite stela gameplay med typ samma buggar dock med bra stöd för mods

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v