Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Läste ett tips om att ändra aspect ratio till 21:9 för mer utzoomat.

Kan dock inte röra den inställningen, den är gråad. Någon som har tips på vad jag behöver göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Har lagt en hel del timmar och är lvl 75. Skulle nog säga att personligen tycker jag D3 har roligare endgame.

Står verkligen inte ut med att göra nightmare dungeons. Alla är likadana med exakt samma mål. Samt är dom för stora och tar lång tid att göra. Känns bara segt och tråkigt.

Alla mobs som gör att du springer i sirap.

Barbaren är sönder-nerfad redan.

Ne. Har faktiskt redan tröttnat rejält tyvärr. Känner inget sug att fortsätta.

Kommer definitivt inte starta om på seasonal sen och göra om allt. Finns inte en chans.

Tycker du D3 har roligare end-game nu eller när det släpptes? Väsentlig skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Ursäkta men hur är barb sönder-nerfad? Är 92 just nu på min och allt smälter

ww-barb ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Ursäkta men hur är barb sönder-nerfad? Är 92 just nu på min och allt smälter

Ja har man tur och får bra gear så. Sure. Är lvl 76 snart och kan inte hålla fury igång ens med min skit gear.

Har sett dom som är lvl 75 på tuben med 7-8000 dmg. Har typ 3000.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Tycker du D3 har roligare end-game nu eller när det släpptes? Väsentlig skillnad.

Gillar helt klart sättet att starta dungeons på i D3 långt över att rida överallt för att ens börja i D4.

Helt klart effektivare i D3.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Gillar helt klart sättet att starta dungeons på i D3 långt över att rida överallt för att ens börja i D4.

Helt klart effektivare i D3.

Tur det kommer snart då (inom 4 veckor förhoppningsvis) även i D4 när du aktiverar en sigil (nyckel) så kommer du skickas till instansen direkt

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Tur det kommer snart då (inom 4 veckor förhoppningsvis) även i D4 när du aktiverar en sigil (nyckel) så kommer du skickas till instansen direkt

Ja det ser vi fram emot

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Finns det något ställe att köpa spelet på i digitalt format till Xbox för under 800kr? Tycker det är hutlöst dyrt!
ÅF som säljer för för 700kr tycks bara sälja den fysiska utgåvan och det vill man ju inte sitta och vänta på

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Finns det något ställe att köpa spelet på i digitalt format till Xbox för under 800kr? Tycker det är hutlöst dyrt!
ÅF som säljer för för 700kr tycks bara sälja den fysiska utgåvan och det vill man ju inte sitta och vänta på

Bara att punga upp då.

Permalänk
Medlem

Precis börjat spela, gillar det so far. Spelar sorcerer. Några tips nu såhär i början?

Vilken world tier borde man köra på? 1 eller 2? Hur har ni valt att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danis:

Precis börjat spela, gillar det so far. Spelar sorcerer. Några tips nu såhär i början?

Vilken world tier borde man köra på? 1 eller 2? Hur har ni valt att göra?

Personligen vill jag ha utmaningen som WT2 ger, men om det är effektivitet du är ute efter så är WT1 det bästa. Är WT2 för svår på vissa bossar kan du enkelt byta till WT1 och sen tillbaka efter bossen

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danis:

Precis börjat spela, gillar det so far. Spelar sorcerer. Några tips nu såhär i början?

Vilken world tier borde man köra på? 1 eller 2? Hur har ni valt att göra?

Jag har envist kört med T2 med in range rouge.
Varit svårt , vissa sidequest bossar har behövt vänta tills jag klarat av dem.
Tom klarar en Stronghold själv.

Så om du nu fastar på en boss så vänta med den, kör något annat.

Har bara haft svårt med sidequest/dungeon bossar.
Kampanj har jag aldrig haft några bekymmer med.

See fram emot att testa T3 längre fram.. kanske blir jätte lvl upp i svårighetsgrad..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danis:

Precis börjat spela, gillar det so far. Spelar sorcerer. Några tips nu såhär i början?

Vilken world tier borde man köra på? 1 eller 2? Hur har ni valt att göra?

Om du gillar att köra sidouppdrag så är mitt råd att inte klicka på varje utropstecken du ser. Har du 10+ sidouppdrag att göra så blir det bara grötigt till slut och du vet egentligen inte vad du gör åt vem eller vilka. Gör klart sidouppdragen innan du tar nya

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Fråga?
Jag kör en rogue med någon slags melee build, det jag inte listat ut äör säkert döds enkelt, men jag har ju en pibåge equippad, så två fråger, kan jag använda bågen också utan att ha en skill som har den abilityn?
Jag antar att jag inte kan det...
Och den andra frågan, är det någon poäng respektiva neckdel att ha den eqippad ändå med min build? som en stat gear pryl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Ja har man tur och får bra gear så. Sure. Är lvl 76 snart och kan inte hålla fury igång ens med min skit gear.

Har sett dom som är lvl 75 på tuben med 7-8000 dmg. Har typ 3000.

Menar inte att racka ner på dig, men du kanske gör fel innehåll i spelet för vad du vill uppnå eller är rädd för att byta ut "bättre" utrustning mot rätt utrustning? Du kan absolut ha otroligt dålig tur så klart men jag ser många som bara går efter de högsta XP-tipsen och skippar att plocka upp allt på marken. Då hamnar man hjälplöst efter rätt fort.

Jag kör i stort sett bara två saker - nightmare dungeons för glyphs och helltides (mystery chests endast) för mats/legendaries. Är 78 på min sorc och är inte långt ifrån best in slot hela tiden. Har även nästan 5 glyphs på level 15. Jag tycker man får utrustning mycket snabbare än man levlar, så pass att XP känns som den största valutan i spelet...

Men som sagt, det finns säkert en chans att ha världens sämsta tur också.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Fråga?
Jag kör en rogue med någon slags melee build, det jag inte listat ut äör säkert döds enkelt, men jag har ju en pibåge equippad, så två fråger, kan jag använda bågen också utan att ha en skill som har den abilityn?
Jag antar att jag inte kan det...
Och den andra frågan, är det någon poäng respektiva neckdel att ha den eqippad ändå med min build? som en stat gear pryl?

Hej
Jag tänkte samma sak fast jag kör med båge och använder aldrig svärden. Jag antar att svärden fortfarande bidrar till stats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Fråga?
Jag kör en rogue med någon slags melee build, det jag inte listat ut äör säkert döds enkelt, men jag har ju en pibåge equippad, så två fråger, kan jag använda bågen också utan att ha en skill som har den abilityn?
Jag antar att jag inte kan det...
Och den andra frågan, är det någon poäng respektiva neckdel att ha den eqippad ändå med min build? som en stat gear pryl?

bågen används inte i melee builden för dmg, men du får statsen från den

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Fråga?
Jag kör en rogue med någon slags melee build, det jag inte listat ut äör säkert döds enkelt, men jag har ju en pibåge equippad, så två fråger, kan jag använda bågen också utan att ha en skill som har den abilityn?
Jag antar att jag inte kan det...
Och den andra frågan, är det någon poäng respektiva neckdel att ha den eqippad ändå med min build? som en stat gear pryl?

Skrivet av jontepo:

Hej
Jag tänkte samma sak fast jag kör med båge och använder aldrig svärden. Jag antar att svärden fortfarande bidrar till stats?

Ja precis, kör du ranged build blir svärden statsticks och tvärtom om du kör melee, då blir bågen statstick

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Finns det någon sweclockers klan?

Permalänk
Medlem

Så, alla altar of lilith tagna, samt gjort alla strongholds!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Finns det någon sweclockers klan?

<SWEC>

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wwraver:

Menar inte att racka ner på dig, men du kanske gör fel innehåll i spelet för vad du vill uppnå eller är rädd för att byta ut "bättre" utrustning mot rätt utrustning? Du kan absolut ha otroligt dålig tur så klart men jag ser många som bara går efter de högsta XP-tipsen och skippar att plocka upp allt på marken. Då hamnar man hjälplöst efter rätt fort.

Jag kör i stort sett bara två saker - nightmare dungeons för glyphs och helltides (mystery chests endast) för mats/legendaries. Är 78 på min sorc och är inte långt ifrån best in slot hela tiden. Har även nästan 5 glyphs på level 15. Jag tycker man får utrustning mycket snabbare än man levlar, så pass att XP känns som den största valutan i spelet...

Men som sagt, det finns säkert en chans att ha världens sämsta tur också.

Ingen fara alls tips uppskattas. har helt klart faktiskt gjort en revidering av utrustningen och fick upp dmg rätt rejält faktiskt. 3000 —> 5000.

Plockar upp allt. Kollar även numera alla gula för dom kan uppgraderas till leg och bli en bra upgrade:)

Ligger runt 10 på alla glypher jag använder och satsar just nu som du att få dom till 15.

Kör med helltides och nightmare dungeons.

Var hittar man mysterie chesten? Letar alltid men hittar inte.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Ja precis, kör du ranged build blir svärden statsticks och tvärtom om du kör melee, då blir bågen statstick

Haha va, är det sant? Jag tog för givet att bågens stats bara applicerades på skills där den används? Nu lär jag ju kolla efter stats på den också :). Har bara kastat på första bästa och bytt ut eftersom till bättre dps bara ifall den skulle komma till användning någon gång... xD

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

...

Var hittar man mysterie chesten? Letar alltid men hittar inte.

Jag har samma problem, har aldrig hittat den heller så brukar sluta med att när det är 5 min kvar springer man runt som en tok o öppnar kistorna som syns på kartan.

Har läst att mystery chesten inte syns på kartan, men jag undrar om den syns på minimappen?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Haha va, är det sant? Jag tog för givet att bågens stats bara applicerades på skills där den används? Nu lär jag ju kolla efter stats på den också :). Har bara kastat på första bästa och bytt ut eftersom till bättre dps bara ifall den skulle komma till användning någon gång... xD

Haha ja så är det

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Ingen fara alls tips uppskattas. har helt klart faktiskt gjort en revidering av utrustningen och fick upp dmg rätt rejält faktiskt. 3000 —> 5000.

Plockar upp allt. Kollar även numera alla gula för dom kan uppgraderas till leg och bli en bra upgrade:)

Ligger runt 10 på alla glypher jag använder och satsar just nu som du att få dom till 15.

Kör med helltides och nightmare dungeons.

Var hittar man mysterie chesten? Letar alltid men hittar inte.

https://diablo4.life/trackers/helltide

En helltide har alltid minst 2 mystery chests (de markeras som gröna på kartan jag länkade, när någon rapporterat detta). Varje heltimme kommer dessa sedan att byta plats.
En helltide pågår i 1 timme och nästa kommer sedan att dyka upp 1 timme och 15minuter efter att den tidigare avslutats.

Detta innebär att var 4e helltide kommer endast ha 2 mystery chests (om den började på en heltimme d.v.s).

Skrivet av immutable:

Jag har samma problem, har aldrig hittat den heller så brukar sluta med att när det är 5 min kvar springer man runt som en tok o öppnar kistorna som syns på kartan.

Har läst att mystery chesten inte syns på kartan, men jag undrar om den syns på minimappen?

Du kan endast se en mystery chest på minimappen om du är väldigt nära, så du måste i princip veta vart den kommer vara

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

https://diablo4.life/trackers/helltide

En helltide har alltid minst 2 mystery chests (de markeras som gröna på kartan jag länkade, när någon rapporterat detta). Varje heltimme kommer dessa sedan att byta plats.
En helltide pågår i 1 timme och nästa kommer sedan att dyka upp 1 timme och 15minuter efter att den tidigare avslutats.

Detta innebär att var 4e helltide kommer endast ha 2 mystery chests (om den började på en heltimme d.v.s).

Du kan endast se en mystery chest på minimappen om du är väldigt nära, så du måste i princip veta vart den kommer vara

Tack för länken, den kommer göra livet mycket lättare

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Inaktiv

Uff!

Mulade 2 ggr mot

Duriel inatt efter att ha dunkat på honom i ca 7 minuter. Fick ned honom till nästan ingenting andra gången när jag fick slut på hälsopotions; en pot till, så hade jag vunnit fan, men han spawnar ju inga pots alls under sista delen av striden och det var hopplöst att försöka undvika hans attacker - han bara snurrar på stället hela tiden utom då han laddar upp skitklunkarna han skiter ut ur magkäften hans typ.

Dold text

Kan inte tänka mig att det är meningen att en bossfajt ska ta 7 minuter, men så är det tydligen om man väljer de skills jag kör med. :/ Känns segt när spelet är så uselt balanserat där vissa förmågor är milsvitt effektivare än andra.

Iallafall, gick på han nu igen idag efter att ha mixtrat lite med utrustning och förmågor, förmodligen helt i onödan, för i sista fasen av striden tappade han sitt pansar den här gången och bet i gräset utan större problem... Asknepigt, vad står på? Har han hotfixats över natten eller vad är det frågan om.

Jaja... Haha. Spelade igenom

besöket till helvetet och striden mot Lilith, utan några problem alls faktiskt. Gick lite segt bara typ, men svårighetsmässigt rullade fajten på som tåget

Dold text

; hade inte räknat med att berättelsen skulle fortsätta så värst mycket längre men det här är ju en lång kampanj juh! Jösses, hade inte räknat med det.

Tog en paus i Kyovashad på vägen att möta upp med Lorath igen, ska fixa lite käk nu tror jag! Kanske tjilla och titta på lite strömmad TV eller något sånt.

Permalänk
Medlem

Här har ni lite nyttigheter som förenklar er vardag där ute i världen:

Helltides timer och spawn - www.helltides.com

Liten karta / overlay in game för att slippa byta skärm / tabba ner när man jagar saker som t.ex. renowns. - https://www.overwolf.com/app/Leon_Machens-Diablo_4_Map

Oklart om detta stämmer, men överväg innan ni testar detta /moderator

Citat:

Overlay bekräftat på reddit att det injecerar in i spelfiler som anti-cheat kan reagera på. Riskerar att få folks b.net konton bannade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Här har ni lite nyttigheter som förenklar er vardag där ute i världen:

Helltides timer och spawn - www.helltides.com

Liten karta / overlay in game för att slippa byta skärm / tabba ner när man jagar saker som t.ex. renowns. - https://www.overwolf.com/app/Leon_Machens-Diablo_4_Map

Nice, ska kika på de

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7