Permalänk
Medlem

undrade lite om linux

undrade om man kan hittta direct connect till linux eller nåt sånt

Permalänk
Medlem

Ja, det finns DC klienter till linux. Däremot bör du vara beredd på att alla idiotiska ops på de flesta hubbarna bannar dig för att köra dem.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

det finns inga mer konservativa än hubbägare. det tog ett jäkla tag innan de slutade banna folk för att de körde med dc++

idioter

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem

hmm men finns inte dc++ till linux ??

Visa signatur

"Feminister är tjejer som är arg för att de är fula"

Permalänk

Inte vad jag vet, men nån hade kört dc++ genom wine tror jag utan problem.

Visa signatur

8RDA+,1.8ghz,480gb, Corsair 1gb,Hansol 19" tft Vattenkylning..|Gentoo| Abit IS7-M, 2.4 ghz, Corsair 512mb, Sony DRU510A

Permalänk
Medlem

dc++ funkar i wine. men jag gillar dctc+dc_gui bäst.

Permalänk
Medlem

qt-dcgui, dc-gui osv finns ju, och de kan man vara på flera hubbar med, och sökfunktionen söker igenom alla hubbar.. blir väl samma sak som dc++ antar jag?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

dc.ketelhot.de

Ändra raderna 1477 och 1478 i cconfig.cpp i dclib till

s += "<++ V:"; s += "0.261";

Så kommer du in på "vissa hubbar" som inte släpper in annat än dc++ och odc.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem

Johanta, det där måste jag prova.
DCGUI-qt är det som fungerat bäst för mig. Har dock problem med att det avslutas då och då utan vidare när jag stänger hublistan när den redan är stängd... oj då, det där lät konstigt. Nåväl.

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem

DC-Gui är bättre än dc++ imho, eftersom att man i DC-gui kan tanka samma fil från flera personer samtidigt. dvs jag kan tanka en fil av 5 personer i 10kb/s styck och på så sätt utnyttja hela min bandbredd.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

--

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
det finns inga mer konservativa än hubbägare. det tog ett jäkla tag innan de slutade banna folk för att de körde med dc++

idioter

kanske kanske inte.... nu är det väl iaf så att hubbägarna bestämmer. eller?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
kanske kanske inte.... nu är det väl iaf så att hubbägarna bestämmer. eller?

Så bara för att det är dom som bestämmer så betyder det att dom inte kan vara idioter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazer
Så bara för att det är dom som bestämmer så betyder det att dom inte kan vara idioter?

Precis, se bara på några av våra folkvalda politiker *ironi*

Permalänk
Medlem

Kan inte tänka mig att du är ironisk

Visa signatur

--