Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag misstänker du inte är insatt i bantning och aldrig gjort detta?
Att få hänghud efter kraftigt viktnedgång är vanligt och det är ett problem. Såklart att det finns värre problem, men det är ändå som sagt något folk ogillar. Ozempic får inte alla gratis och man kan få hänghud genom alla olika metoder.
Det bästa vore såklart att aldrig gå upp i vikt från första början, men det finns många orsaker till det. Som mycket stress och folk hinner ej träna och äta rätt, folk äter onyttig mat för att kortvarigt få en energikick osv.
Det finns problem i samhället och övervikt är ett sympton på att det ej står rätt till.

Jag misstänker att om du haft en aning om mina erfarenheter av hur skinn beter sig efter viktminskning hade du inte haft mage att mansplaina det för mig.

Jag önskar VERKLIGEN att folk kunde sluta försöka förklara både ditten o datten i denna tråd. Det är en gubbgnällstråd, inte förklara-mitt-problem-tråd. Gubbgnäll tarvar inga lösningar!

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Nu var det väl inte riktigt det som @kundun hakade upp sig på utan snarare det faktum att folk som snabbt tappar vikt anser att det är en biverkan att skinnet hänger. Skinnet hinner inte med att anpassa sig så det är en naturlig följd av den snabba viktnedgången, inte en biverkan.

Slår jag mig på fingret med hammaren då jag snickrar så gör det jävligt ont men det är inte en biverkan av att snickra utan en naturlig följd av att jag råkade slå mig på fingret.

Tack!

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Inaktiv

Förbannade satans jävla veganer!

Fan var ni tvungna att sabba min njutningsstund för när jag skulle sitta och titta klart på S2 av "For All Mankind". Går till Ica Focus för att handla lite väsentligheter (inklusive näsdukar med aloe vera som jag bara hittat där), samt någon god jordgubbsglass också. Hittar ingen, bara sorbet. Förutom längst bort till vänster i isboxen, jordgubbsglass med cheese cake även fast jag egentligen inte vill anamma sån där amrikanschk godisglass. Får gå iallafall, ben&jerrys brukar ju duga mer än väl i krig så förhoppningsvis är detta inte så långt ifrån i standard. Grabbar en rund burk och slänger ned i korgen.

Regnar som fan när jag kommer ut från affären, Femman mot Östra vänder vid sankt sigfrid pga strömlös spårsträcka (vafan???), regnar som inåt helsicke så jag går inte förbi det strömlösa. Får vänta 6 min och ta 62ans buss till Redbergsplatsen, sedan vänta över 10 min till på linje 17.

Kommer till slut hem efter allt väntande och av att ha gått genom regnet flera hundra meter, packar upp matkassen och finner att det är vegan"glass" jag köpt. Det är vatten, socker och kokosfett blandat, typ... Uck fyfan!

Försökte sleva i mig skiten ändå (smakade mest som fadd sorbet som lämnade en fet hinna i munnen) men det gick ju inte. Nä tacka vet jag frusen, vispad ko-jos med tillsatta bär och sånt.

Fick iallafall med mig 2 förpackningar Fjällfil med hjortron. Den kan man iallafall lita på.

Fan kan vegosarna inte hitta på eget käk för, vad ska de förstöra min glass för? Smakar ju fan inte som glass ändå, om det hade varit ett värdigt substitut hade jag inte tjafsat (som den där schyssta Garant vegofärsen jag brukade köpa för några år sedan nu och steka upp i smör - blev kanonmums; såklart var de ju tvungna att ta bort den ur sortimentet sen), men det här var ju bara lurendrejeri. Att kalla det "glass" även med fnuttar runt är inte OK, smakar inte som glass för fem öre, inte ens usel glass typ.

Nä bara lägg ned typ!

Permalänk
Skrivet av anon132576:

Förbannade satans jävla veganer!

Fan var ni tvungna att sabba min njutningsstund för när jag skulle sitta och titta klart på S2 av "For All Mankind". Går till Ica Focus för att handla lite väsentligheter (inklusive näsdukar med aloe vera som jag bara hittat där), samt någon god jordgubbsglass också. Hittar ingen, bara sorbet. Förutom längst bort till vänster i isboxen, jordgubbsglass med cheese cake även fast jag egentligen inte vill anamma sån där amrikanschk godisglass. Får gå iallafall, ben&jerrys brukar ju duga mer än väl i krig så förhoppningsvis är detta inte så långt ifrån i standard. Grabbar en rund burk och slänger ned i korgen.

Regnar som fan när jag kommer ut från affären, Femman mot Östra vänder vid sankt sigfrid pga strömlös spårsträcka (vafan???), regnar som inåt helsicke så jag går inte förbi det strömlösa. Får vänta 6 min och ta 62ans buss till Redbergsplatsen, sedan vänta över 10 min till på linje 17.

Kommer till slut hem efter allt väntande och av att ha gått genom regnet flera hundra meter, packar upp matkassen och finner att det är vegan"glass" jag köpt. Det är vatten, socker och kokosfett blandat, typ... Uck fyfan!

Försökte sleva i mig skiten ändå (smakade mest som fadd sorbet som lämnade en fet hinna i munnen) men det gick ju inte. Nä tacka vet jag frusen, vispad ko-jos med tillsatta bär och sånt.

Fick iallafall med mig 2 förpackningar Fjällfil med hjortron. Den kan man iallafall lita på.

Fan kan vegosarna inte hitta på eget käk för, vad ska de förstöra min glass för? Smakar ju fan inte som glass ändå, om det hade varit ett värdigt substitut hade jag inte tjafsat (som den där schyssta Garant vegofärsen jag brukade köpa för några år sedan nu och steka upp i smör - blev kanonmums; såklart var de ju tvungna att ta bort den ur sortimentet sen), men det här var ju bara lurendrejeri. Att kalla det "glass" även med fnuttar runt är inte OK, smakar inte som glass för fem öre, inte ens usel glass typ.

Nä bara lägg ned typ!

Ben & Jerry's är inte precis ett opolitsk företag och många med samma inställning är veganer.
Det enda problemet jag tycker är att de borde ha en stor röd varningsklistermärke på deras glasspaket utan mjölk där det står. Varning, denna glass smakar skit, knappt ätbar, inte ens under krig.

Permalänk
Snusfri

När det är sista veckan på jobbet innan semestern och det knappt finns något att göra så man spelar på läppen för att fördriva tiden..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

När det är sista veckan på jobbet innan semestern och det knappt finns något att göra så man spelar på läppen för att fördriva tiden..

Blir en rätt lugn sista vecka för mig med, hann klart med det som måste vara färdigt förra veckan. Skönt det med men fördelen med att ha lite att stå i sista veckan är att den brukar flyga iväg då... nu kommer det ta evigheters evighet xD

Permalänk
Medlem

Första semesterdagarna nu och känner mig lite rädd för vad kollegorna ska hitta på medan man är borta. Känner mig så gubbig bara för att jag är en av få som tänker på andra och vill att man inte bara ska göra, fort ska det gå, utan tänka lite först

Behöver alltid städa upp deras grejer. Kanske är det en del av spelet av att bli mer senior

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ben & Jerry's är inte precis ett opolitsk företag och många med samma inställning är veganer.

B&J är iofs bara ett varumärke bland tusen andra under Unilever-paraplyet... Grundarna sålde ut för en tio år sedan eller nått sånt.

Sedan så var det inte B&J jag köpte - ser att min post kan tolkas så, nu såhär i efterhand, men det var inte min avsikt. Detta var något uddamärke jag aldrig sett förut som likt B&J gjorde strawberry cheesecake glass (fast med fnuttar runt "cheese"). Eller ptja, jag ser att de kallar faktiskt inte skräpet för ice cream - det står ice dream på förpackningen.

Var en mardröm då, med andra ord! Till och med "cheese"cake-substitutet var kass.

B&J vego skulle jag aldrig rört med tång. Provade på deras frusen yogurt ett par gånger på den tiden det fortfarande fanns, var väl OK typ. Standard var ändå bäst, även om det smakar ruskigt sött. Min sockertolerans går bara nedåt allt eftersom åren går, det mesta i chokladväg kan jag inte äta längre för det är så jävla mycket socker tillsatt. Kexchoklad till exempel, helt katastrofsött. Och Toblerone var jag riktigt förtjust i en gång i tiden, kan knappt äta det längre.

Lika bra det kanske...

Permalänk
Skrivet av medbor:

Första semesterdagarna nu och känner mig lite rädd för vad kollegorna ska hitta på medan man är borta. Känner mig så gubbig bara för att jag är en av få som tänker på andra och vill att man inte bara ska göra, fort ska det gå, utan tänka lite först

Behöver alltid städa upp deras grejer. Kanske är det en del av spelet av att bli mer senior

Samma här. När jag kommer tillbaka från semestern brukar de visa powerpoint samma information varenda gång.
Exakt samtidigt som jag gick på semester har alla system fungerat felfritt, kunder har berört hur otroligt bra allt fungerar och de har bjudit på tårta etc för att visa deras nöjdhet.
Och sedan exakt samma dag som jag kommer tillbaka till jobbet så blir våra kunder skitförbannade, de säger att allt bara fungerar skit, de hotar med att ta in advokater etc och stämma skiten ur oss.
Exakt detta har hänt mig i 20år, datumen stämmer exakt när jag går på och till semestern. Vi har ännu inte kommit fram till vad felkällan kan vara för något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

B&J är iofs bara ett varumärke bland tusen andra under Unilever-paraplyet... Grundarna sålde ut för en tio år sedan eller nått sånt.

Unilever är dessutom fortfarande aktiva i Ryssland.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Förbannade satans jävla veganer!

Fan var ni tvungna att sabba min njutningsstund för när jag skulle sitta och titta klart på S2 av "For All Mankind". Går till Ica Focus för att handla lite väsentligheter (inklusive näsdukar med aloe vera som jag bara hittat där), samt någon god jordgubbsglass också. Hittar ingen, bara sorbet. Förutom längst bort till vänster i isboxen, jordgubbsglass med cheese cake även fast jag egentligen inte vill anamma sån där amrikanschk godisglass. Får gå iallafall, ben&jerrys brukar ju duga mer än väl i krig så förhoppningsvis är detta inte så långt ifrån i standard. Grabbar en rund burk och slänger ned i korgen.

Regnar som fan när jag kommer ut från affären, Femman mot Östra vänder vid sankt sigfrid pga strömlös spårsträcka (vafan???), regnar som inåt helsicke så jag går inte förbi det strömlösa. Får vänta 6 min och ta 62ans buss till Redbergsplatsen, sedan vänta över 10 min till på linje 17.

Kommer till slut hem efter allt väntande och av att ha gått genom regnet flera hundra meter, packar upp matkassen och finner att det är vegan"glass" jag köpt. Det är vatten, socker och kokosfett blandat, typ... Uck fyfan!

Försökte sleva i mig skiten ändå (smakade mest som fadd sorbet som lämnade en fet hinna i munnen) men det gick ju inte. Nä tacka vet jag frusen, vispad ko-jos med tillsatta bär och sånt.

Fick iallafall med mig 2 förpackningar Fjällfil med hjortron. Den kan man iallafall lita på.

Fan kan vegosarna inte hitta på eget käk för, vad ska de förstöra min glass för? Smakar ju fan inte som glass ändå, om det hade varit ett värdigt substitut hade jag inte tjafsat (som den där schyssta Garant vegofärsen jag brukade köpa för några år sedan nu och steka upp i smör - blev kanonmums; såklart var de ju tvungna att ta bort den ur sortimentet sen), men det här var ju bara lurendrejeri. Att kalla det "glass" även med fnuttar runt är inte OK, smakar inte som glass för fem öre, inte ens usel glass typ.

Nä bara lägg ned typ!

Oavsett om man håller med dig eller inte så fick iaf jag ett gott skratt. Tack!
Hoppas du får bättre lycka nästa gång!

Permalänk
Medlem

Varit på semester en vecka och ätit ute en del. Besökt restauranger där man står i kö för att beställa och betala, man får hämta sin mat själv och förväntas även plocka undan efter sig och sortera disken.
Inga problem med det förutom detaljen att när man ska betala innan man alls fått maten förväntas man knappa in totalbeloppet själv på terminalen i from förväntan från personalen att man ska ge dricks. Den här gubben anser att dricks förtjänar man, den ska man inte förvänta sig i förväg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor_N:

Varit på semester en vecka och ätit ute en del. Besökt restauranger där man står i kö för att beställa och betala, man får hämta sin mat själv och förväntas även plocka undan efter sig och sortera disken.
Inga problem med det förutom detaljen att när man ska betala innan man alls fått maten förväntas man knappa in totalbeloppet själv på terminalen i from förväntan från personalen att man ska ge dricks. Den här gubben anser att dricks förtjänar man, den ska man inte förvänta sig i förväg!

Helt enig. Det här försöket att införa drickskultur i Sverige, och dessutom som du säger utan att ens ha levererat tjänsten, är helt uppåt väggarna.

Var på svensexa på Ballbreaker för några veckor sedan. Där föreslogs t.o.m. dricks för att betala trekampen.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor_N:

Varit på semester en vecka och ätit ute en del. Besökt restauranger där man står i kö för att beställa och betala, man får hämta sin mat själv och förväntas även plocka undan efter sig och sortera disken.
Inga problem med det förutom detaljen att när man ska betala innan man alls fått maten förväntas man knappa in totalbeloppet själv på terminalen i from förväntan från personalen att man ska ge dricks. Den här gubben anser att dricks förtjänar man, den ska man inte förvänta sig i förväg!

Den här gubben tycker likadant och är det en restaurang av den typ du beskriver finns ingen anledning alls att ge dricks. Möjligen till kocken om maten var exceptionellt god men hur ger man kocken dricks och vilka sådana restauranger har exceptionellt god mat?
Det händer mig också i taxi att när beloppet kommer upp ska man knappa in "extra", vilket jag aldrig gör. När jag körde taxi under studietiden (det gick inte heller på den tiden att leva på stuielån och studiebidrag) så betalade man skatt på 8 % av inkört belopp. Oftast fick man mer dricks än så eftersom drickssystemet var allmänt på den tiden men nu har man ju avskaffat det så varför ska man betala dricks till andra än de som gör något utöver det vanliga för att man ska känna sig väl omhändertagen eller att man fått mat och dryck som var över förväntan?
Bästa dricksen fick man om man passade utanför butiker på Östemalm (i Stockholm) och lyckades köra gamlingar ett par kvarter med lite mat i kassar. De gav ofta mer dricks än vad körningen gick på, särskilt om man höll upp dörren och bar matkassen till porten. Gjorde man sig till gick det bra.
Minns speciellt en gammal tant som spände ögonen i mig och frågade: "Hur förklarar chauffören detta?". När jag frågade henne vad hon menade så visade det sig vara priset på taxametern som stod på 8 kr 10 öre. Jag frågade vad det brukade kosta och hon svarade: "8 kr jämt". "Då säger vi 8 kr"; sa jag och hon var nöjd med min prutning och stoppade 2 tior i handen på mig, tackade för färden, lovordade ärliga taxiförare och avslutde med: "Varsågod, det är jämt!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jockern:

Oavsett om man håller med dig eller inte så fick iaf jag ett gott skratt. Tack!
Hoppas du får bättre lycka nästa gång!

Haha! Jo man får väl ta det hela med en klackspark egentligen och tacka sin lyckliga stjärna att man har snabbköp med frysdiskar, spårvagnar, busslinjer osv. Och internetströmmad TV hemma också, icke att förglömma. Säsongsavslutaren var riktigt bra för övrigt, en kanonserie överlag - lite förnumstig Apple-moralitet här och där kanske, men klart mindre än jag förväntat mig. Till och med svordomar återfinnes, vilket jag vill minnas iallafall ryktades vara förbjudet territorium på Apple TV+... lol

Skrivet av doctor_N:

Varit på semester en vecka och ätit ute en del. Besökt restauranger där man står i kö för att beställa och betala, man får hämta sin mat själv och förväntas även plocka undan efter sig och sortera disken.

Dagens gubbgnäll blir väl mer en påminnelse att det där var ganska vanligt förr i tiden, lunchrestauranger fungerade ofta så, och samma med restaurangen som ofta återfanns på övervåningen av Domus-varuhus (om du är gammal nog att komma ihåg när de fanns. ) Där fick man dessutom i allmänhet beställa maten genom att trycka på en knapp vid sidan om den valda anrättningen. Blev oftast pyttipanna med ägg och rödbetor för underskriven, kan meddelas!

Det där drickstjabblet som många krogar kör med numera kan ju sticka och brinna för övrigt. Jag lämnar inte dricks om jag är nöjd - jag kommer istället tillbaks igen och äter en gång till. Personalen ska ha lön för sitt arbete, ingen ska behöva dricks. Basta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ben & Jerry's är inte precis ett opolitsk företag och många med samma inställning är veganer.
Det enda problemet jag tycker är att de borde ha en stor röd varningsklistermärke på deras glasspaket utan mjölk där det står. Varning, denna glass smakar skit, knappt ätbar, inte ens under krig.

Jag tyckte deras vegan cookie dough smakade helt okej. (Köpte den inte för att den var vegansk, utan för att jag kan ha svårt med laktos).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

B&J är iofs bara ett varumärke bland tusen andra under Unilever-paraplyet... Grundarna sålde ut för en tio år sedan eller nått sånt.

Sedan så var det inte B&J jag köpte - ser att min post kan tolkas så, nu såhär i efterhand, men det var inte min avsikt. Detta var något uddamärke jag aldrig sett förut som likt B&J gjorde strawberry cheesecake glass (fast med fnuttar runt "cheese"). Eller ptja, jag ser att de kallar faktiskt inte skräpet för ice cream - det står ice dream på förpackningen.

Var en mardröm då, med andra ord! Till och med "cheese"cake-substitutet var kass.

B&J vego skulle jag aldrig rört med tång. Provade på deras frusen yogurt ett par gånger på den tiden det fortfarande fanns, var väl OK typ. Standard var ändå bäst, även om det smakar ruskigt sött. Min sockertolerans går bara nedåt allt eftersom åren går, det mesta i chokladväg kan jag inte äta längre för det är så jävla mycket socker tillsatt. Kexchoklad till exempel, helt katastrofsött. Och Toblerone var jag riktigt förtjust i en gång i tiden, kan knappt äta det längre.

Lika bra det kanske...

Även jag har råkat ut för det här en gång, trodde jag tog den vanliga chocolate fudge brownie men det jag fick gick inte att äta. Varför finns produkten ö.h.t.? Vill man ha ett veganskt snack kan jag inte se någon välja den där med flit...

Permalänk

Folk som skall betala med mobilen i affären men inte har någon aning om hur man gör: - måste jag logga in, - trycka här? Och viftar med mobilen åt alla jävla håll osv. Nej, jag har heller ingen koll men kör med kort, funkar alltid (ta i trä) och tar en sekund. Eller på Lidl när det gäller en kupongvara och någon idiot tror att det räcker gå in på Lidls hemsida och sen jiddrar dom i evigheter om varför det inte fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Ännu värre , handikapparkering . nyttja dom för att man har tillstånd i bilen fast den tillståndet är utställt på är inte med på resan.

Ibland kan det t.o.m. vara ett stulet tillstånd då det inte på något vis går att förknippa med bilen.

Permalänk
Avstängd

Har hyrt en stuga en vecka nu, uppåt i landet för att minimera besök från släktingar och så, tanken var att bada och ta det lugnt men vädret satte stopp för det. I morse vaknade jag och hade lite ont i kuken och där satt en jävla fästing som var så stor (och det blödde när jag tog bort den) att den lär ha suttit där åtminstone över natten. WTF?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Har hyrt en stuga en vecka nu, uppåt i landet för att minimera besök från släktingar och så, tanken var att bada och ta det lugnt men vädret satte stopp för det. I morse vaknade jag och hade lite ont i kuken och där satt en jävla fästing som var så stor (och det blödde när jag tog bort den) att den lär ha suttit där åtminstone över natten. WTF?

Ja visst är det skönt med naturen inpå knuten? 🤗

Nej

Åt helvete med bromsar, fästingar, knott och myggor. Asfaltera bort skiten.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aphex:

Ja visst är det skönt med naturen inpå knuten? 🤗

Nej

Åt helvete med bromsar, fästingar, knott och myggor. Asfaltera bort skiten.

Nja, det kanske är att ta det lite långt.

Bromsar är ju mycket värre än fästingar på många sätt, men man slipper oroa sig för att bli permanent sjuk av betten i alla fall. Men fästingar har liksom inget existensberättigande, de kan inte vara någon större näringskälla för småfåglar eller liknande då de är så väldigt små, och jag kan inte se att de bidrar på något annat sätt. Man kan också mildra bromsarnas invasion med en bromsfälla eller liknande, men fästingar kan man inte komma ifrån om man inte klipper ner allt gräs och liknande till typ golfbanestandard.

Nästa år blir det semester (mycket) längre söderut. Det kan finnas andra insekter där som är jobbiga, men den dagen den sorgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Har hyrt en stuga en vecka nu, uppåt i landet för att minimera besök från släktingar och så, tanken var att bada och ta det lugnt men vädret satte stopp för det. I morse vaknade jag och hade lite ont i kuken och där satt en jävla fästing som var så stor (och det blödde när jag tog bort den) att den lär ha suttit där åtminstone över natten. WTF?

Du är väl vaccinerad?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serafim:

Du är väl vaccinerad?

Jo, eller jag borde fyllt på i för denna säsong men det fanns inga tider. Men ett visst skydd ska det väl ge i alla fall.

Jag är ändå rätt förskonad. Under hela livet har jag max fått tio fästingar medan tjejen kan få tio klättrande på sig efter en skogspromenad typ. Myggen gillar mig bättre däremot.

Permalänk
Medlem

Det sista paketet Mums-Mums väntas produceras i september i år. Jag kan förstå det, det är sällan jag själv köper Mums-Mums men det är ju en sån där sak som man tar för givet bara skall finnas.

Tanken på att det om något år (när butikerna sålt slut sina lager) inte kommer kunna gå att få tag på Mums-Mums igen och att jag aldrig mer kommer kunna äta det gör mig ledsen och lite smått sur. =(

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/cloetta-i-linkoping-slu...

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lythelius:

Det sista paketet Mums-Mums väntas produceras i september i år. Jag kan förstå det, det är sällan jag själv köper Mums-Mums men det är ju en sån där sak som man tar för givet bara skall finnas.

Tanken på att det om något år (när butikerna sålt slut sina lager) inte kommer kunna gå att få tag på Mums-Mums igen och att jag aldrig mer kommer kunna äta det gör mig ledsen och lite smått sur. =(

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/cloetta-i-linkoping-slu...

Bara köpa Klings Kokosbollar istället, de är till o me goare men visst gillar man inte kokos så är det väl värre...

Permalänk
Medlem

Va, faan! Frugan ska åka på dagskryssning imorgon med Viking och jag tänkte att hon kunde få köpa en Ardbeg 10 till mig då.
DEN ÄR DYRARE PER CENTILITER PÅ BÅTEN ÄN PÅ SYSTEMET.😳🤬🤬🤬🤬🤬
VART ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG?????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Va, faan! Frugan ska åka på dagskryssning imorgon med Viking och jag tänkte att hon kunde få köpa en Ardbeg 10 till mig då.
DEN ÄR DYRARE PER CENTILITER PÅ BÅTEN ÄN PÅ SYSTEMET.😳🤬🤬🤬🤬🤬
VART ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG?????

Mm, priserna är väl i € så svårt att skylla helt på VL här tänker jag, horribel växelkurs.
Snart spräcker vi nog 12-kronorsintervallet! 🤬🤬🤬🤬🤬

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Va, faan! Frugan ska åka på dagskryssning imorgon med Viking och jag tänkte att hon kunde få köpa en Ardbeg 10 till mig då.
DEN ÄR DYRARE PER CENTILITER PÅ BÅTEN ÄN PÅ SYSTEMET.😳🤬🤬🤬🤬🤬
VART ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG?????

Samma på s.k. taxfree på flygplatser , tjänar inget på att handla sprit där.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Va, faan! Frugan ska åka på dagskryssning imorgon med Viking och jag tänkte att hon kunde få köpa en Ardbeg 10 till mig då.
DEN ÄR DYRARE PER CENTILITER PÅ BÅTEN ÄN PÅ SYSTEMET.😳🤬🤬🤬🤬🤬
VART ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG?????

Som jag förstått det är alkoholskatten inte på retail-priset, så dyrare drickor blir inte lika påverkade. Samt att systemet har hyfsade mängdrabatter på sina inköp.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX