Stora tråden om Nothing-telefonen

Permalänk
Medlem

Riktigt överskattad telefon sett till vad man får både hårdvara och kamera, finns ju bättre att köpa för mindre pengar, lite risky också lita på ett nytt märke att dom ska leva upp till ny uppdatering varannan månad, ja vi får se hur det blir med den men någon bra telefon för pengarna är det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Riktigt överskattad telefon sett till vad man får både hårdvara och kamera, finns ju bättre att köpa för mindre pengar, lite risky också lita på ett nytt märke att dom ska leva upp till ny uppdatering varannan månad, ja vi får se hur det blir med den men någon bra telefon för pengarna är det inte.

Men coolt med transparent baksida som dom flesta ändå sätter skal över

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Men coolt med transparent baksida som dom flesta ändå sätter skal över

Transparent skal? Det har jag beställt till min, man är väl inte så dum så att man köper något annat till en sån här mobil.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Riktigt överskattad telefon sett till vad man får både hårdvara och kamera, finns ju bättre att köpa för mindre pengar, lite risky också lita på ett nytt märke att dom ska leva upp till ny uppdatering varannan månad, ja vi får se hur det blir med den men någon bra telefon för pengarna är det inte.

Undrar hur lång tid det tar tills Samsung och iPhone tar efter Nothing och gör sina transparenta.
Jag personligen tycker denna oavsett vad man tycker om pris kontra hårdvara är den häftigaste mobilen på mycket länge och just därför har jag köpt en.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Köpte denna till grabben min efter hans iPhone pajat helt. Måste säga att jag är djupt imponerad av telefonen det jag upplevt under några få dagar. Upplevs bra mycket "snabbare" än min Xperia 1 III under konfiguration och installation samt allmänt användande. Face ID och snabb fingerprint avläsning bättre än Xperia som helt saknar Face ID. Telefonen är även fruktansvärt snabb i scrollning och appstart. Skärmen gillar jag med skarpt. 12 GB ram och 256 GB minne, pris 5995 sek. Grabben supernöjd och älskar såklart allt blinkande och lullul med telefonen. Vet att man kan kunde fått en Poco X4 pro 5G för billigare peng men ändå.

Tro mig, ungdomar och yngre kommer ta till sig denna telefon snabbt.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Det verkar som att det blir en fläskigare processor i Nothing 2. I samband med MWC berättade Nothing att nästa telefon kommer skeppas med Snapdragon Series 8-processor, vilket lär bli ett ordentligt kliv upp från Snapdragon 778+ som användes i förra årets telefon. Specifikt vilken variant det blir återstår att se. För att hålla priset nere finns det en risk att värstingen Snapdragon 8 Gen 2 utesluts i förmån för äldre systemkrets.

Men vad det än blir börjar Nothing 2 se aningen mer intressant ut. Var fett sugen på Nothing 1, men bestämde mig för att avvakta med den. Lär nog hoppa på att testa nästa best så snabbt som möjligt.

Permalänk
Snusfri

Är rätt bekräftat att det blir SD8G1 i Nothing (2).

Hoppas på att de även släpper en större variant med 6.7" eller större skärm.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Nothing har nu bekräftat att Phone (2) visas upp ordentligt 11 juli.
Enligt Nothing själva är det kretsen Snapdragon 8 Plus Gen 1 som gäller, vilket är förra årets flaggskeppskrets. Enligt Pei och Co ska detta "vara nog" för att erbjuda användare en stabil upplevelse. Kan nog hålla med. Mer kraft betyder inte alltid bättre upplevelse och med en äldre krets de känner bättre har företaget större möjlighet att skapa en flådig och väloptimerad upplevelse.

Andra rykten pekar på att telefonen kommer få en ny design med mer avrundade kanter, men behåller designspråk med genomskinlig plast samt en drös LED:s.

Är själv förvånansvärt pepp på uppföljaren. Missade första helt, men har ändå hört mycket gott om den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Nothing har nu bekräftat att Phone (2) visas upp ordentligt 11 juli.
Enligt Nothing själva är det kretsen Snapdragon 8 Plus Gen 1 som gäller, vilket är förra årets flaggskeppskrets. Enligt Pei och Co ska detta "vara nog" för att erbjuda användare en stabil upplevelse. Kan nog hålla med. Mer kraft betyder inte alltid bättre upplevelse och med en äldre krets de känner bättre har företaget större möjlighet att skapa en flådig och väloptimerad upplevelse.

Andra rykten pekar på att telefonen kommer få en ny design med mer avrundade kanter, men behåller designspråk med genomskinlig plast samt en drös LED:s.

Är själv förvånansvärt pepp på uppföljaren. Missade första helt, men har ändå hört mycket gott om den.

Genomskinlig plast? Det var glas på baksidan på Nothing Phone 1

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av jnsson:

Genomskinlig plast? Det var glas på baksidan på Nothing Phone 1

Ja, det lär vara glas på Nothing Phone 2, ja. Var lite väl fokuserad på hörlurarna, som har plasthölje, när jag skrev.

Permalänk

50 stycken Nothing phone 2 Launch edition kommer säljas på lördag på inet, först till kvarn, nothing stick 1, fast charger och transparency case kommer inkluderas. Dock kostar den 9990kr? Är det någon som vet om detta faktiskt kommer vara slutpriset på telefonen eller om detta bara gäller limited edition-varianten? Jag hade förväntat mig något i 5k/6k-kategorin.

https://www.inet.se/kampanj/8655/nothing-drops-inet-sveavagen

EDIT: Hade helt missat nyheten sweclockers skrev om detta.

"Föregångarens startpris om 5 790 kronor skruvas upp till 7 490 kronor, vilket ger 8 GB primärminne och 128 GB lagringsutrymme. 9 990 kronor är priset för 12 respektive 512 GB, medan 12 samt 256 GB kostar 8 490 kronor."
https://www.sweclockers.com/nyhet/36773-nothing-phone-2-narma...