Bugg i IOS kan nollställa skärmtidsbegränsningar för barn

Permalänk
Melding Plague

Bugg i IOS kan nollställa skärmtidsbegränsningar för barn

Ny bugg i IOS-funktionen Skärmtid kan plocka bort tidsbegränsningar, men Apple säger att de arbetar på att göra förbättringar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mer skärmtid för barnen röstar jag för. då lär dom sig framtiden.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Livsnjutare 😎

Barn är riktiga hackers tomme-fan !
Mina ungar kommer runt de mesta man försöker strama åt med annorlunda och innovativa lösningar måste jag säga…

Och då kan man ju inte begränsa på nytt. I varje fall inte direkt.
Lite guldsmak måste de ju få ha efter att ha hittat en exploit! 😄

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Apples screentime är ju ett skämt, fungerar i princip aldrig som det ska. Så denna nyhet är ju inte direkt förvånande..

Ska du tillfälligt aktivera/avaktivera nertid? Testa 10 gånger, har du tur så fungerar det, annars får du testa 10 gånger till medan ungarna skriker bredvid dig.

Ska du sätta gränser på en app? Ptja, har du tur fungerar det, oftast fungerar det ett tag sen kan barnen bara trycka bort meddelandet om att tiden är slut och fortsätta som om inget hänt.

Apples lösning på problemen? - "Problemet finns inte".

Det ENDA som faktiskt fungerar bra med screentime och familyshare är att det aldrig någonsin är några problem för barnen att köpa grejer i appstore med mitt kreditkort.. I wonder why...

Funderar seriöst på att kasta alla ios enheter i sjön och gå tillbaka till android, trots att de kommer bli svindyrt.

Permalänk
Medlem

Jag lekte i sandlådan som barn.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Inte bara där, jag har märkt av att dom röda note plupparna nollas titt som tätt för att sedan komma tillbaka, tex jag har ca 1800 mail och 10 app uppdateringar som detta indikeras på.
Det i samband med 16.5 updaten.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vangen:

Jag lekte i sandlådan som barn.

Och dagens barn vet hur man bygger en vattenpark i jungeln med en spade.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Mer skärmtid för barnen röstar jag för. då lär dom sig framtiden.

Ja fast det finns många fler färdigheter som är extremt bra för framtiden. Extremt bra social kompetens och charm räcker för att bli riktigt framgångsrik, bättre att satsa på ifall du tänker på deras framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag lekte i sandlådan som barn.

Känns som man är i sandlådan fortfarande många gånger…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag lekte i sandlådan som barn.

Jag spelade Quake 2 och Half-Life

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Och dagens barn vet hur man bygger en vattenpark i jungeln med en spade.

En spade, 4 grävmaskiner och 20 andra personer bakom kameran.

Permalänk
Medlem

Det skrivs iOS och inte IOS.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Barn är riktiga hackers tomme-fan !
Mina ungar kommer runt de mesta man försöker strama åt med annorlunda och innovativa lösningar måste jag säga…

Och då kan man ju inte begränsa på nytt. I varje fall inte direkt.
Lite guldsmak måste de ju få ha efter att ha hittat en exploit! 😄

Jag tänkte samma sak; lyckas de jailbreaka iOS spärren så har de förtjänat lite extra skärmtid 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av bnr:

Det skrivs iOS och inte IOS.

Du är medveten om att set finns en knapp för att skicka in rättelser under artikeln?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Du är medveten om att set finns en knapp för att skicka in rättelser under artikeln?

Nope, faktiskt inte. Ska användas nu, tack!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av bnr:

Det skrivs iOS och inte IOS.

Som kuriosa finns det dock ett IOS: Ciscos Internetworking Operating System som deras routrar och switchar kör

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

iOS 16 har ju överlag varit extremt buggigt!
Så blir inte direkt förvånad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag lekte i sandlådan som barn.

Och jag spelade tv spel, satt vid datorn och hade med mitt gameboy överallt.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Apples screentime är ju ett skämt, fungerar i princip aldrig som det ska. Så denna nyhet är ju inte direkt förvånande..

Ska du tillfälligt aktivera/avaktivera nertid? Testa 10 gånger, har du tur så fungerar det, annars får du testa 10 gånger till medan ungarna skriker bredvid dig.

Ska du sätta gränser på en app? Ptja, har du tur fungerar det, oftast fungerar det ett tag sen kan barnen bara trycka bort meddelandet om att tiden är slut och fortsätta som om inget hänt.

Apples lösning på problemen? - "Problemet finns inte".

Det ENDA som faktiskt fungerar bra med screentime och familyshare är att det aldrig någonsin är några problem för barnen att köpa grejer i appstore med mitt kreditkort.. I wonder why...

Funderar seriöst på att kasta alla ios enheter i sjön och gå tillbaka till android, trots att de kommer bli svindyrt.

Va? Så illa tycker jag verkligen inte det funkar. Visst, inte helt problemfritt alltid, men överlag fungerar det som förväntat för mig – har koll på sonens lur med funktionen.

Men gå du över till Android. Säkert stabilare där allt sånt. Roboten på andra sidan är grönare än äpplet.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av star-affinity:

Va? Så illa tycker jag verkligen inte det funkar. Visst, inte helt problemfritt alltid, men överlag fungerar det som förväntat för mig – har koll på sonens lur med funktionen.

Men gå du över till Android. Säkert stabilare där allt sånt. Roboten på andra sidan är grönare än äpplet.

Ironiskt nog är det sonens screentime som fungerar bäst, men där får jag alla godkännanden av screentime genom sms istället. När dottern ber om tid kommer det 50/50 till min telefon/laptopen på kontoret. För dotterns konto fungerar det som förklarat ovan, för sonen är det snarare 5 gånger spammande på godkänn före det går igenom.

Kom till ios från android då jag känner att fippla med telefoner inte är lika kul längre, vill bara ha "något som funkar". Men ios är ju nerdummat så man inte kan lösa problem själv, och det är betydligt fler buggar än med android.

Värt att notera är att jag nästan uteslutet kört nexus/pixel och xiaomi lurar de senaste 10 åren.
Family link är 100x bättre än screentime iaf.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Mer skärmtid för barnen röstar jag för. då lär dom sig framtiden.

Beror ju dock på vad dom gör med sin skärmtid. Ofta bidrar den inte till något vettigt.
Forskning visar också på att skärmtid inte är bra för små barn.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forskare-sma-barn-ska-inte...
"Världshälsoorganisationen har en rekommendation om att barn under två år inte ska använda skärmar. Norge har nyligen anslutit sig till länderna som stödjer den, skriver forskarna."

Så lite försiktighet bör man nog ha kring skärmar och barn. Bara för att något är nytt och modernt innebär det inte alltid att det är bra i alla avseenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Ironiskt nog är det sonens screentime som fungerar bäst, men där får jag alla godkännanden av screentime genom sms istället. När dottern ber om tid kommer det 50/50 till min telefon/laptopen på kontoret. För dotterns konto fungerar det som förklarat ovan, för sonen är det snarare 5 gånger spammande på godkänn före det går igenom.

Kom till ios från android då jag känner att fippla med telefoner inte är lika kul längre, vill bara ha "något som funkar". Men ios är ju nerdummat så man inte kan lösa problem själv, och det är betydligt fler buggar än med android.

Värt att notera är att jag nästan uteslutet kört nexus/pixel och xiaomi lurar de senaste 10 åren.
Family link är 100x bättre än screentime iaf.

Lustigt att du anser det vara fler buggar än med Android. Jag hör folk säga att de upplever det precis tvärtom. Men jag antar att det beror på vilka funkioner som används då det säkert finns buggar på olika ställen, så att säga.

Jag känner som sagt inte igen mig i dina problem ovan. Vet inte varför det överlag (har som sagt haft någon liten glitch någon gång) funkar som förväntat för mig, men inte hos dig. 🤷‍♂️

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av star-affinity:

Lustigt att du anser det vara fler buggar än med Android. Jag hör folk säga att de upplever det precis tvärtom. Men jag antar att det beror på vilka funkioner som används då det säkert finns buggar på olika ställen, så att säga.

Jag känner som sagt inte igen mig i dina problem ovan. Vet inte varför det överlag (har som sagt haft någon liten glitch någon gång) funkar som förväntat för mig, men inte hos dig. 🤷‍♂️

Samma här, använder själv family link med google för att styra skärmtid. Har fungerat fläckfritt utan buggar i flera år för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Ja fast det finns många fler färdigheter som är extremt bra för framtiden. Extremt bra social kompetens och charm räcker för att bli riktigt framgångsrik, bättre att satsa på ifall du tänker på deras framtid.

Så extremt.

Du vet, det finns ungar/barn som har bra social kompetens, och charm!

Och mycket skärmtid.

Det är inte skärmtiden i sig som sätter stop för det ena eller det andra, det är föräldrarnas uppfostran och inställning.

Mitt barnbarn som är 12 år (japp är både morfar och farfar) har precis upptäckt det intressanta med att skriva och lära sig kod.

Det hade never ever hänt med begränsad skärmtid på typ en timma om dagen....

Så jag skriver det igen "Mer skärmtid för barnen röstar jag för. då lär dom sig framtiden"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Så extremt.

Du vet, det finns ungar/barn som har bra social kompetens, och charm!

Och mycket skärmtid.

Det är inte skärmtiden i sig som sätter stop för det ena eller det andra, det är föräldrarnas uppfostran och inställning.

Mitt barnbarn som är 12 år (japp är både morfar och farfar) har precis upptäckt det intressanta med att skriva och lära sig kod.

Det hade never ever hänt med begränsad skärmtid på typ en timma om dagen....

Så jag skriver det igen "Mer skärmtid för barnen röstar jag för. då lär dom sig framtiden"

Att en barn av 1000 tycker kodning blir mer intressant är ganska oviktigt i sammanhanget. Den absoluta överhängande majoriteten kommer inte börja koda för att dom lägger hela sin vakna tid på skärmar.
Läs dom studier som gjorts om skärmtid på unga barn istället, finns goda anledningar att forskare råder föräldrar att begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robincroneld:

Att en barn av 1000 tycker kodning blir mer intressant är ganska oviktigt i sammanhanget. Den absoluta överhängande majoriteten kommer inte börja koda för att dom lägger hela sin vakna tid på skärmar.
Läs dom studier som gjorts om skärmtid på unga barn istället, finns goda anledningar att forskare råder föräldrar att begränsa.

1 barn av 1000 OMG

Men du missar poängen totalt!

Det behöver inte vara kodning.
Det kan vara Typ Photoshop ---- Utveckla den tanken... Tack.

Som jag skrev tidigare, så är det mycket upp till föräldrar att få ungarnas intresse med skärmtid, inte bara spel o barnfilmer som ett "skärmdagis" !

Så kan det växa ett yrke och intresse.

Om man bara visar ett barn Gabbys Dockskåp..... = Dåliga o lata föräldrar PUNKT

"Mer skärmtid för barnen röstar jag för. då lär dom sig framtiden"

Felstavning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

1 barn av 1000 OMG

Men du missar poängen totalt!

Det behöver inte vara kodning.
Det kan vara Typ Photoshop ---- Utveckla den tanken... Tack.

Som jag skrev tidigare, så är det mycket upp till föräldrar att få ungarnas intresse med skärmtid, inte bara spel o barnfilmer som ett "skärmdagis" !

Så kan det växa ett yrke och intresse.

Om man bara visar ett barn Gabbys Dockskåp..... = Dåliga o lata föräldrar PUNKT

"Mer skärmtid för barnen röstar jag för. då lär dom sig framtiden"

Nja, det är ju du som missar poängen. Att för mycket skärmtid är skadligt för små barn. Det har vi redan vetenskapligt stöd för.

Mer skärmtid är alltså inget i sig som automatiskt genererar ett bra utfall bara för att du kan konstatera ett fall där det gjort det.
Vilket du försöker påstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robincroneld:

Nja, det är ju du som missar poängen. Att för mycket skärmtid är skadligt för små barn. Det har vi redan vetenskapligt stöd för.

Mer skärmtid är alltså inget i sig som automatiskt genererar ett bra utfall bara för att du kan konstatera ett fall där det gjort det.
Vilket du försöker påstå.

Nja... Är det verkligen jag som missar ?

Och menar du små barn, som bebisar ? Då kan ingen annan mer än mig hålla med

För det gör inte jag. Jag uppfattade Nyheten för barn typ 7 - 12 år.
Och jag vill inte konstatera ett fall....Det var ett exempel som ligger mig varmt om hjärtat.
Det finns flera.

Har du barn själv?
Eller rent av, är du ett barn/tonåring?

Vetenskapligt stöd..... tillåt mig att skratta väldigt högt.

"Enligt Världshälsoorganisationen, WHO:s, nya riktlinjer från april i år ska barn under två år inte ha någon skärmtid alls och barn som fyllt två år bör inte sitta mer än en timme framför en skärm. Elza Dunkels, internetforskare och docent i pedagogiskt arbete, ger inte mycket för de råden.
Det där har de plockat ur en hatt. Det finns ingen forskning som stödjer sådana riktlinjer vad gäller tid. Det är onödigt alarmistiskt, säger hon.

Enligt Elza Dunkels handlar WHO:s riktlinjer egentligen om stillasittande. I sina rekommendationer nämns även att barn inte ska sitta fastspända i till exempel en vagn eller en bärsele i mer än timme.

– Jag är orolig att vi säger att det är skärmarnas fel när det i själva verket är en lång utvecklingslinje där vuxna kör mer bil, sitter hemma mycket i soffan och är inte ute och rör på sig så mycket. Då slipper man ta tag i det.
”Digitaliseringen är här”

Istället anser Elza Dunkels att skärmar faktiskt kan vara bra för småbarn"

Så Nja jag missar ingen poäng alls, tvärtom så vägrar du o fatta.

Föräldrarna !!!
Det är deras ansvar.

Som jag skrev från början, det är inte skärmtiden i sig, utan föräldrarnas sak att ta tag i vad dom ska titta på.

felstavning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Nja... Är det verkligen jag som missar ?

Och menar du små barn, som bebisar ? Då kan ingen annan mer än mig hålla med

För det gör inte jag. Jag uppfattade Nyheten för barn typ 7 - 12 år.
Och jag vill inte konstatera ett fall....Det var ett exempel som ligger mig varmt om hjärtat.
Det finns flera.

Har du barn själv?
Eller rent av, är du ett barn/tonåring?

Vetenskapligt stöd..... tillåt mig att skratta väldigt högt.

"Enligt Världshälsoorganisationen, WHO:s, nya riktlinjer från april i år ska barn under två år inte ha någon skärmtid alls och barn som fyllt två år bör inte sitta mer än en timme framför en skärm. Elza Dunkels, internetforskare och docent i pedagogiskt arbete, ger inte mycket för de råden.
Det där har de plockat ur en hatt. Det finns ingen forskning som stödjer sådana riktlinjer vad gäller tid. Det är onödigt alarmistiskt, säger hon.

Enligt Elza Dunkels handlar WHO:s riktlinjer egentligen om stillasittande. I sina rekommendationer nämns även att barn inte ska sitta fastspända i till exempel en vagn eller en bärsele i mer än timme.

– Jag är orolig att vi säger att det är skärmarnas fel när det i själva verket är en lång utvecklingslinje där vuxna kör mer bil, sitter hemma mycket i soffan och är inte ute och rör på sig så mycket. Då slipper man ta tag i det.
”Digitaliseringen är här”

Istället anser Elza Dunkels att skärmar faktiskt kan vara bra för småbarn"

Så Nja jag missar ingen poäng alls, tvärtom så vägrar du o fatta.

Föräldrarna !!!
Det är deras ansvar.

Som jag skrev från början, det är inte skärmtiden i sig, utan föräldrarnas sak att ta tag i vad dom ska titta på.

"internetforskare och docent i pedagogiskt arbete"
Hon är inte ens forskare med kunskap på det området då hon jobbar med helt andra saker. Hon saknar auktoritet.
Knappast en objektiv röst i frågan då hennes levebröd går ut på att digitala läramedel ska användas MER. Det finns fler studier f.ö som säger emot hennes och din tes. Hennes slutkläm om "dIgItaLiSeringen" säger allt om hennes objektivtet.

Nej, det handlar inte om "bebisar". Många studier nämner annat än stillasittande, det är långt ifrån det primära problemet.

https://shura.shu.ac.uk/23617/3/Merchant%20Burnett%20Young%20...

https://www.uu.se/en/news/archive/2022-11-21-tablet-computers...

"Preschool children's play involving tablets is less creative and imaginative compared to their play involving physical toys. This is shown in a new study by Uppsala University, and the difference is substantial. The results counter occasional claims that new technology would make children more creative."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8146550/

Permalänk
Medlem

The views of parents and teachers

Forskare säger det o det o det etc etc....

Får många år sen sen så vart street-smarta personer dumma i skallen ?

För hundra år sen hade vi "IdiotHus" i Sverige!!!

Du har verkligen tappat det.

Såklart passar det inte alla barn, med mycket skärmtid, men det är inte barnens ansvar !!!

Det är föräldrarnas ansvar att lära o se vad dom gör med sin skärmtid.
Sen om dom utvecklar ett intresse som kan utgöra mer skärmtid, för framtida jobb, kreativa saker, att skapa, tjäna pengar etc etc

Så klart att dom ska ha er skärmtid.

Du är ju rent inrotad att mer skärmtid gör barn dumma i skallen!!!

Och så är inte fallet.

Enkelriktad, och trångsynt tycker jag att du är.

En teoretisk kunskap är inte alltid den smartaste i världen, praktisk kunskap är definitiv, påtaglig och säker kunskap.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]