Permalänk
Medlem

Bestlutsångest, Barebone lr inte?

Ska skaffa mig en ny dator och har beslutsångest, dessa två uppsättnignar har jag, som jag är nöjd med.

Priset för båda ligger runt 15000kr

Skärm: Samsung 957P 19"
Graffe: Hercules R9800Pro
Minne: Twinmos 2*256mb PC3200 Winbond
HD: Barracuda 120gb 8mb
Floppy: Shuttle 1.44 Silver
CD-RW: Lite-on 52x
DVD: Lite-on 16x (inte på barebone)

Låda: Lian-Li PC60
Processor: AMD Barton 2500+
Mb:Abit NF7-S rev2.0
PSU: Antec TP 430W

eller

Låda:Shuttle SB61G2
Processor:Intel p4 2.4-C (800Mhz)
Mb:i865G
PSU: 200W

Det är här jag har beslutsångest, vad ska man välja? Och man undrar sig vad ska man använda datorn till, hade tänkt köpa en bra gaming dator. Båda plattformerna är estestiskt tilltalande och ungefär samma prestanda(?)

Jag vill att ni hjälper mig lite att bestämma mig, vad är bra med de olika plattformerna och vad är mindre bra. Motivera gärna era svar-

Tack på förhand/Vacco

Visa signatur

Workstation: AMD2500+, Abit NF7-S 2.0, 2*256 TwinMOS-Winbond, Hercules 9800Pro, 120gb Seagate, Samsung 959NF 19"
Laptop: Compaq Evo N1015v, AMD1700+, 256DDR, ATI RADEON IGP 64mb, 19gb

Permalänk
Medlem

du kan nog utesluta shuttle om du inte tänker köpa grafikkort till den eftersom det inbyggda inte är nåt gaming kort

Permalänk
Medlem

LianLi helt klart.... är ju skitfet ju.....=)

Visa signatur

Ignoscere divinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ear_flap
du kan nog utesluta shuttle om du inte tänker köpa grafikkort till den eftersom det inbyggda inte är nåt gaming kort

läs nogrannare...han skrev vad det var för "baspaket" i lådan och vilken låda han nu skulle välja till det.

Om du ska köra ett Radeon9800pro så lär du behöva ett minst ett 300w nätagg då den kräver extern strömkälla. Visst funkar det men för att vara på den säkra sidan hade jag tagit Lianli om du inte kan tänka dig byta graffekort ^^

Visa signatur

AMD XP 1700+@2288mhz (217*10.5)/ Epox 8RDA+/ Corsair PC3200 256mb DDR/ Geforce 3 64mb DDR @ 200/240 / Quantum Fireball 40gb 7200rpm / Qtec 550W

Permalänk
Medlem

kan man ha ett atx agg i en barebone? (allmänt nyfiken )

Visa signatur

...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamutt

Om du ska köra ett Radeon9800pro så lär du behöva ett minst ett 300w nätagg då den kräver extern strömkälla. Visst funkar det men för att vara på den säkra sidan hade jag tagit Lianli om du inte kan tänka dig byta graffekort ^^

Tyvärr så måste jag säga åt dig att det är rent skitsnack... Många recensioner har kört Shuttle:s med XP3200+ och Radeon 9800Pro helt och hållet utan problem. Det är färre saker som behöver ström i en shuttle, osv.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Jo, 200w-agg funkar fint. Jag körde mitt gamla 200w-agg som tidigare satt i en P2 233:a i min dator med ett tokklockat 9700 (nästan som 9800 PRO ).

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

va å surfa runt lite igår och såg att det var några som klagade på kylningen av shuttle:n. Och jag kan förstå att det blir mycke värme om man har ett R9800, en cd och en hårddisk.. Ni som har shuttle, vad tycker ni om värmeutvecklingen? Ska man ta och modda lådan lite och slänga in en 80mm i topen eller?

Visa signatur

Workstation: AMD2500+, Abit NF7-S 2.0, 2*256 TwinMOS-Winbond, Hercules 9800Pro, 120gb Seagate, Samsung 959NF 19"
Laptop: Compaq Evo N1015v, AMD1700+, 256DDR, ATI RADEON IGP 64mb, 19gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vacco
va å surfa runt lite igår och såg att det var några som klagade på kylningen av shuttle:n. Och jag kan förstå att det blir mycke värme om man har ett R9800, en cd och en hårddisk.. Ni som har shuttle, vad tycker ni om värmeutvecklingen? Ska man ta och modda lådan lite och slänga in en 80mm i topen eller?

Är man nervös kan man ju skaffa ett sånt här skal eller själv såga upp fläkthål..

http://www.outsideloop.com/company/clearview.html

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se