Permalänk
Medlem

Folk här i tråden som hatar Elon Musk är bara avundsjuka. Elon Musk är ett geni och alla borde värna om honom istället för att va avundsjuk på hans pengar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av landahl:

Folk här i tråden som hatar Elon Musk är bara avundsjuka. Elon Musk är ett geni och alla borde värna om honom istället för att va avundsjuk på hans pengar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Personkult

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Musk är en av väldigt få riktiga visionärer vi har.Lite lustigt att så många verkar lida av MDS(Musk derangement syndrom).Säkert samma personer som oxå lider av TDS.

Han skulle vara perfekt som president i USA om det hade varit tillåtet.

Det är tillåtet, så det är bara köra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyie:

*Edit* Sarato har nu raderat det inlägg jag citerade i denna post, lol.

Jag har inte raderat någonting. Det togs bort av moderator.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyie:

Hmm, Hyperloop har han som sagt inte ens försökt bygga själv, endast en idé som han har sagt att det vore najs om nån snor och bygger. Det finns inget som säger att det inte går. Handlar bara om politisk vilja för att finansiera den typen av projekt.
Hursom, inget man kan beskylla Elon Musk för att vara Elons "fel" att de inte existerar.

Hyperloop är en gammal idé som forskare redan skrotat (som många andra av hans ideér). Det låter coolt men är dödfött, milslånga vakumtuber är idioti och livsfarligt. Finns hur många debunked artiklar som helst om du är intresserad på riktigt av varför det är en dålig idé.

Skrivet av Zyie:

Hans biltunnlar förstår jag inte vad du menar. Det är ett företag värt över $5.5 miljarder. De har byggt, och håller på bygga tunnlar just nu. Tänkte du att de skulle finnas färdigställda tunnlar över hela världen, kanske tiotusentals av dom, på några år?
Det tar tid, och krävs politisk vilja för att lägga pengar på det. Det verkar ju vara ganska framgångsrikt än så länge. För tidigt att säga att det var ett misslyckande.

Vi kan redan bygga tunnlar. Vi har byggt tunnelbanor, som är en mycket bättre idé än tunnlar som bilar skall ner i, i över hundra år. Enda anledningen att han hype:ar sina biltunnlar är för att det passar hans tesla och självkörning. Det är en fullkomligt idiotisk idé att ha ett stort tunnelnätverk och massa hissar för att möjliggöra bilar att köra runt under staden.

Skrivet av Zyie:

Raketerna du nämner för transport, är ju under utveckling? Det är Starship, som utöver att vara planerad att användas för resor till både Månen och Mars, även kan tänkas användas just så som du beskriver.
Det tar ju dock så klart tid att utveckla dessa.
Eller trodde du att det går på något år också?
Du har inte kollat upp hur lång tid nya raketer tenderar att ta att utvecklas? Även när de används endast en gång, så kan det ta årtionden. Nu pratar vi om en raket som är tänkt att den ska kunna eventuellt användas flera gånger per dag. Det är ett ganska stort hopp.
Du kanske tänkte att ju mer avancerat det är, desto snabbare går det att utveckla?

Att transportera människor i ICBM runt jorden är idioti och hype. Ingen stad kommer anlägga raketuppskjutningsplatser i närheten av staden, färdsättet är extremt farligt och inget som vanligt outbildat folk bara kan använda sådär.

Skrivet av Zyie:

Elon Musk är känd för att vara extremt tidsoptimistisk ofta, för att säga det väldigt snällt, men alla de exempel du tar upp är ju extremt dåliga exempel på att han ska ha misslyckats.
Inte ett enda av dom är ett misslyckande.

Bättre kan du. Det finns absolut saker han misslyckats med, men att tro att han "bara kastar skit på väggen och ser vad som fastnar." är ju tämligen felaktigt, speciellt om du baserar hela den åsikten på de exempel du gav.

Dessa exempel är jättebra för de är alla dödfött hypeskräp. Jag säger inte att något är omöjligt (givet teknologi som inte finns än) men om vi pratar tidsoptimism är han snarare 100 år för tidigt än 5.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Det är tillåtet, så det är bara köra.

Nej, han är inte medborgare sedan födseln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Hyperloop är en gammal idé som forskare redan skrotat (som många andra av hans ideér). Det låter coolt men är dödfött, milslånga vakumtuber är idioti och livsfarligt. Finns hur många debunked artiklar som helst om du är intresserad på riktigt av varför det är en dålig idé.

Vi kan redan bygga tunnlar. Vi har byggt tunnelbanor, som är en mycket bättre idé än tunnlar som bilar skall ner i, i över hundra år. Enda anledningen att han hype:ar sina biltunnlar är för att det passar hans tesla och självkörning. Det är en fullkomligt idiotisk idé att ha ett stort tunnelnätverk och massa hissar för att möjliggöra bilar att köra runt under staden.

Att transportera människor i ICBM runt jorden är idioti och hype. Ingen stad kommer anlägga raketuppskjutningsplatser i närheten av staden, färdsättet är extremt farligt och inget som vanligt outbildat folk bara kan använda sådär.

Dessa exempel är jättebra för de är alla dödfött hypeskräp. Jag säger inte att något är omöjligt (givet teknologi som inte finns än) men om vi pratar tidsoptimism är han snarare 100 år för tidigt än 5.

Så... Ditt svar är... Åsikter?
Alla dessa saker är misslyckanden, för att det är din åsikt?
Vänligen, kom med lite bevis varför hyperloops är omöjliga.
Vänligen, kom med lite bevis varför biltunnlar är värdelösa och tunnelbanor löser alla problem bättre.
Vänligen, kom med lite bevis varför raketer som färdsätt är idioti, och så klart bevis att inga städer kommer att "anlägga raketuppskjutningsplatser i närheten av staden" (lite av en cop-out där. Om någon väljer att göra det, så kan du bara hävda något i stil med "ja, men det är ju 2km från stadskärnan, det är inte alls nära. Jag menade i stadskärnan kommer ingen någonsin göra det" eller liknande dravel).

Vad menar du med "men om vi pratar tidsoptimism är han snarare 100 år för tidigt än 5."?
Vad är kriterierna han måste uppnå för att du ska känna att du kanske gissade fel?
Ska det finnas tunnlar under varje stad över säg 50,000 personer, inom 5 år, annars har du rätt? Vart kan du peka på att Elon någonsin har föreslaget att detta ska ske i en viss utsträckning, inom en viss tid?
Måste hyperloops, något som Elon återigen endast föreslagit, aldrig själv försökt bygga, finnas inom 5 år, annars ska Elon ha ljugit och misslyckats?
När måste hans Starship börja frakta personer mellan olika punkter på Jorden för att du ska känna att du hade fel, är det också inom 5 år?

Vad är det som gör att du kan bestämma att allt detta, inklusive saker han aldrig påstått eller försökt göra, måste ske inom en tidsram satt av dig, annars är han ett misslyckande?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Zyie:

Så... Ditt svar är... Åsikter?
Alla dessa saker är misslyckanden, för att det är din åsikt?

Ärligt talat, din egen argumentation består uteslutande av uppradade åsikter, så det är väldigt magstarkt att du avvisar andra på en sådan grund.
Vill du nu andra skall "bevisa" det de säger får du faktiskt börja med att applicera det på dig själv.

Du kan rimligen inte applicera olika måttstock beroende på om det är du själv eller någon annan som argumenterar om du vill bli uppfattad seriöst.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Viking

Ja, du är så duktig för att du ogillar Musk.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Nej, han är inte medborgare sedan födseln.

eller född av amerikanska medborgare, annars skulle Ted Cruz inte kunna ställa upp i presidentval.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Donnerstal:

Ja, du är så duktig för att du ogillar Musk.

Jag har inget direkt emot Elon, men personkulten runt honom är rätt löjlig. Det här med att hela tiden behöva ha en auktioritetsfigur att avguda är inte min grej.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag har en lite annorlunda åsikt om Musk. Musk är lite av en hjälte för att ha lyckas få jänkarna och européerna att fortsätta använda bilar och behålla bilsamhället. Ett mindre effektivt transportsystem gör att mer tid och resurser går till att bibehålla bilar och städer anpassade till bilar. Tid och resurser som kunde gått till krig och annat djävulskap istället.

Länder som fortsätter med bilsamhället har det svårare att konkurrera med länder med effektivare transportsystem och mer hälsosamma städer. Det gör företag i USA och EU mindre konkurrenskraftiga när de har större omkostnader. Färre välutbildade personer från andra länder som letar efter livskvalitet flyttar till länder med städer byggda för bilar istället för människor. Det blir lite av en "brain drain"-effekt när bilsamhället får leva kvar.

USAs militär har svårt att rekrytera tillräckligt med friska människor till armen på grund av fetma och andra problem relaterade till bilkulturen. Musk ger bokstavligen människor i USA minuspoäng i statsen intelligence, stamina och dexterity när de åker bil överallt istället för att röra på fötterna. Bara utsläppen från däcken och bromsarna skadar och dödar kolonialister i imperiets kärna. Det skadar dessutom deras nationella samhörighet när alla har road rage och bara tänker individuellt när de reser mellan sitt hem och sin arbetsplats. Ett samhälle där människor är isolerade, atomiserade och rädda för varandra gör det svårare för staten att få medborgare att ställa upp på nationella projekt som krig.

Tänk om USA och EU använde tåg, bussar, cyklar och motionerade. Tänk hur mycket mer pengar, tid och friska människor de skulle ha till att fortsätta trakassera och kolonisera övriga världen. Fy fan, det är en mardröm. Tummen upp till den globala söderns hjälte Musk! Hurra för Musk och bilindustrin! 👍

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyie:

Hans biltunnlar förstår jag inte vad du menar. Det är ett företag värt över $5.5 miljarder. De har byggt, och håller på bygga tunnlar just nu. Tänkte du att de skulle finnas färdigställda tunnlar över hela världen, kanske tiotusentals av dom, på några år?
Det tar tid, och krävs politisk vilja för att lägga pengar på det. Det verkar ju vara ganska framgångsrikt än så länge. För tidigt att säga att det var ett misslyckande.

Det värderades till 5.6B i toppen av bubblan när räntorna var 0. Deras högsta omsättning var blyga 2.7m.

Det är alldeles för tidigt och säga att alla som investerat där har gjort en god affär.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt intressant hur hans inställning är dagen då elbilar inte är en grej längre, om han och tesla anpassar sig dom kommande 10-15 åren eller om dom kommer fortsätta envisa sig med rena elbilar. Hoppas innerligt att han är smart nog att se att det inte är hållbart i längden.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Viking
Skrivet av twit:

Jag har inget direkt emot Elon, men personkulten runt honom är rätt löjlig. Det här med att hela tiden behöva ha en auktioritetsfigur att avguda är inte min grej.

Frågan är hur du fick inlägget du citerade till att han ”avgudar” Musk. Väldigt överdrivet och löjligt imo.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Zyie:

I de andra fallen, så har jag inte kommit med några påståenden som jag tycker behöver "bevisas".
Du har gjort uttalanden om att de är misslyckanden.
Du har gjort uttalanden om att de är omöjliga.
Du har gjort uttalanden om att de är "100 år bort" eller vad du nu menade med det stycket.

Du har gjort påståenden, jag har begärt ett par gånger nu att du styrker dina påståenden med någon slags bevis, och det enda du har gjort hittills är att komma med mer åsikter, samt försöka lägga över bevisbördan på mig.
Du började med påståenden, så du kan börja med att bevisa att dina påståenden är verklighetsgrundade också.

Nej det har jag över huvud taget inte. Du blandar ihop vem du diskuterar med.

Skrivet av Donnerstal:

Frågan är hur du fick inlägget du citerade till att han ”avgudar” Musk. Väldigt överdrivet och löjligt imo.

Jag refererade uttryckligen till personkulten runt Elon, inte någon enskild individ.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Elon satte sig i en situation där han var tvungen att köpa twitter för total överpris, dödar sedan värdet på företaget hur snabbt som helst efter han börjar göra massa skumma ändringar som ingen ville ha. Han ändrade sen namnet på tjänsten till X, vilket verkar vara hans favorit bokstav eller något. Twitter är en av de mer välkända brandsen världen runt ffs, varför i hela helsike börja kasta ut all värde som byggts upp runt deras brand name? Absolut idioti på alla nivåer.

Sen satte han en stor X sign på byggnaden med blinkande ljus rakt mot bostäder på andra sidan gatan, var helt klart inte var lagligt för de var tvungen att ta ner den efter bara några dagar...

Sen kan vi prata om när han blev så butthurt att han går och kallar någon pedofil när de inte ville använda hans "lösning" till att rädda några som var fast i en grotta. Det var förövrigt eventen som för mig gjorde att min view på Elon började ändras väldigt snabbt och har inte förbättrats alls sen.

Allvarligt, hur kan man ta den här snubben seriöst? https://www.youtube.com/watch?v=ywlsTbKsl6k

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Nej, han är inte medborgare sedan födseln.

Enligt Cenk Uygur är det skitsnack. Nu har jag inte kollat upp det närmare personligen, men enl. honom så är juridiken rätt tydlig, och jag ser inte varför han skulle ljuga om en sån sak.

När det gäller Elon, så kan jag personligen inte vare sig se eller höra honom utan att höra hans "It's really not that hard..." ang. Hyperloops från Thunderf00ts klipp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Ärligt talat, din egen argumentation består uteslutande av uppradade åsikter, så det är väldigt magstarkt att du avvisar andra på en sådan grund.
Vill du nu andra skall "bevisa" det de säger får du faktiskt börja med att applicera det på dig själv.

Du kan rimligen inte applicera olika måttstock beroende på om det är du själv eller någon annan som argumenterar om du vill bli uppfattad seriöst.

Nja...

Om du påstår att din bil är grön.
Jag ber dig visa en bild på din gröna bil.
Du svarar med "bevisa att den inte är grön".

...Kanske du bör börja med att bevisa dina påståenden, och skicka den där bilden på din gröna bil?
Du som verkar veta att den är just grön, som då måste basera denna information på källor som du relativt enkelt bör kunna hänvisa till.
Varför ska jag, som ber dig bevisa färgen på din bil, vara tvungen att leta fram information som motbevisar dina påståenden?

Vad är det som jag måste bevisa?
Varför måste inte personen som kommer med felaktiga påståenden bevisa dem först?
Varför går din tanke "Hmm, person A säger saker, utan bevis. Person B ifrågasätter vad person A har för bevis för sina påståenden. Jag tycker att Person B inte får fråga detta. Person B måste själv hitta bevis varför person A har fel. Det är inte okej att ifrågasätta person A. Person A får göra vilka påståenden de själva vill, utan att någon ifrågasätter dem alls".

A - "Jag har en grön bil"
B - "Jasså, har du en bild på den?"
A - "Bevisa att min bil inte är grön".

Detta känns normalt?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Nej det har jag över huvud taget inte. Du blandar ihop vem du diskuterar med.

Jag refererade uttryckligen till personkulten runt Elon, inte någon enskild individ.

Sorry, måste läst fel, trodde ditt svar var från Triffid.
Mitt fel på det inlägget.
*Edit*, har raderat det inlägget nu.
Då jag tog fel på person så tillförde inlägget inget vettigt till tråden, därav min radering.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyie:

Vänligen, kom med lite bevis varför hyperloops är omöjliga.
Vänligen, kom med lite bevis varför biltunnlar är värdelösa och tunnelbanor löser alla problem bättre.

Just dessa två är juuh bara allmänt självklara? Hyperloops just nu är helt enkelt inte hållbart, MEN om det visar sig att dom faktiskt gjort framstegen dom påstår sig ha gjort i Sydkorea när det kommer till superledare så kan det ändras fort.

Och angående biltunnlar så är det en självklarhet, hade det inte varit det så hade det redan gjorts. Tänk dig själv upplägget med biltunnlar med av och påfarter, kostnader för att bygga allt osv. Blir helt enkelt inte ekonomiskt hållbart jämfört med tåg under marken, tänk dig själv om vi byter ut alla tåg i tunnelbanorna till bilar, skulle bli totalt kaos! Bara att jämföra tiden det tar att pendla i Stockholm med bil kontra tunnelbana i rusningstrafik, att flytta vägarna till under marken skulle bara göra det värre för bilförare.

Många saker som elon har gjort har ändrat världen och kommer ändra världen. Men mycket av det han gör är nog också bara PR trick som är extremt genomtänkta och är helt enkelt saker han gör bara för att få mer uppmärksamhet. Lite hela grunden för the Boring company, inte för att det är en bra idé utan helt enkelt för att han kan.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Enligt Cenk Uygur är det skitsnack. Nu har jag inte kollat upp det närmare personligen, men enl. honom så är juridiken rätt tydlig, och jag ser inte varför han skulle ljuga om en sån sak.

När det gäller Elon, så kan jag personligen inte vare sig se eller höra honom utan att höra hans "It's really not that hard..." ang. Hyperloops från Thunderf00ts klipp...

Ok, så Cenk Uygur har ratificerat honom

Elon Musk skulle göra bättre jobb än Trump och de andra rullatorgubbarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Just dessa två är juuh bara allmänt självklara? Hyperloops just nu är helt enkelt inte hållbart, MEN om det visar sig att dom faktiskt gjort framstegen dom påstår sig ha gjort i Sydkorea när det kommer till superledare så kan det ändras fort.

Och angående biltunnlar så är det en självklarhet, hade det inte varit det så hade det redan gjorts. Tänk dig själv upplägget med biltunnlar med av och påfarter, kostnader för att bygga allt osv. Blir helt enkelt inte ekonomiskt hållbart jämfört med tåg under marken, tänk dig själv om vi byter ut alla tåg i tunnelbanorna till bilar, skulle bli totalt kaos! Bara att jämföra tiden det tar att pendla i Stockholm med bil kontra tunnelbana i rusningstrafik, att flytta vägarna till under marken skulle bara göra det värre för bilförare.

Många saker som elon har gjort har ändrat världen och kommer ändra världen. Men mycket av det han gör är nog också bara PR trick som är extremt genomtänkta och är helt enkelt saker han gör bara för att få mer uppmärksamhet. Lite hela grunden för the Boring company, inte för att det är en bra idé utan helt enkelt för att han kan.

Inte fel att ha visioner.
De flesta stannar som en tanke, andra blir verklighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Inte fel att ha visioner.
De flesta stannar som en tanke, andra blir verklighet.

Självklart, och bara det faktum att han gör dessa projekt (som han förmodligen vet från början aldrig kommer lyckas) är en del av det som gör han unik och så pass framgångsrik som han är!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av landahl:

Folk här i tråden som hatar Elon Musk är bara avundsjuka. Elon Musk är ett geni och alla borde värna om honom istället för att va avundsjuk på hans pengar.

HAHAHA😂😂😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

väldigt effektiv

Skulle våga påstå att han snarare är tvärt om, det han har är pengar och de projekt han rört har lyckas trots att han är delaktig snarare än lyckas på grund av honom.

Permalänk
Medlem

Ahh, Elon Musk, mannen som kallade en man som var delaktig i räddningsaktionen i grottan i Thailand för "pedo guy".

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Folk här i tråden som hatar Elon Musk är bara avundsjuka. Elon Musk är ett geni och alla borde värna om honom istället för att va avundsjuk på hans pengar.

Finns inget med Musk jag är avundsjuk på, hans person liv o allt han gör äe inget jag skulle ta i med tång. Enda skulle möjligtvis vara hans hårväxt som han tydligen haft cash nog att fixa till. Men det går bra, mitt ego är inte i närheten lika trasigt som hans att jag promt måste göra nåt åt saken ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ska bli riktigt intressant hur hans inställning är dagen då elbilar inte är en grej längre, om han och tesla anpassar sig dom kommande 10-15 åren eller om dom kommer fortsätta envisa sig med rena elbilar. Hoppas innerligt att han är smart nog att se att det inte är hållbart i längden.

Så om 10-15 år har bilen försvunnit och vi har andra färdmedel?
Jag ser inte hur bilen ska kunna ersättas på så kort tid och vad kommer vara så bra att vi väljer bort bilen?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dealerovski:

Tråden är låst (min förutspåelse)

Japp.

Iom. att trådstarten saknar läs- och diskussionsvärde och många av inläggen håller en tråkig ton låser vi tråden i förebyggande syfte.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...