Låt AI bestämma din musik i Spotify

Permalänk
Melding Plague

Låt AI bestämma din musik i Spotify

Vill du att din Spotify-upplevelse ska vara lik en personlig radiosändning? Då kan Spotify DJ vara något för dig.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer till PC

Permalänk
Medlem

Äntligen! Har tyvärr inte fått det utskickat till mig än!

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir bättre än de gamla hemska algoritmerna. Jag har blivit så dålig på att leta ny musik, och till och med lyssna på musik överhuvudtaget, sedan man slutade köpa skivor. Saknar det, men varje gång jag försöker så tröttnar jag och ger upp på grund av träsket av utbud utan någon vettig ordning. Om det fungerar bra så vill jag gärna ha liknande för serier och film.

Permalänk
Medlem

AI bestämmer väl redan musiken i spott&fy.
Nä tacka vet jag att välja själv efter egen smak för varje tillfälle.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Får hoppas den inte väljer massor av den där generic AI-musiken som börjat plåga Spotify. O så hoppas jag att man isf kan stänga av det där DJ-snacket också då det är musik jag vill lyssna på o inget annat.

Permalänk

Nej tack!
Hoppas det går att välja bort.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

Testa på det lite, den verkar rätt OK, väljer mest sånt som redan finns i ens listor, Dock den där DJ rösten vill jag inte ha så detta blir nog inte använt.
Andra listor som tex Discovery weekly funkar ju inte alls så dessa kollar jag sällan på, väljer mest ut dravel numera som jag inte vill lyssna på, men funka någorlunda för några år sen.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Kan tycka att det är bra med anledningen att du på så sätt kan hitta nya grupper eller typer av musik som du kanske inte lyssnat så mycket på tidigare. Lätta att man lyssnar på samma grupper/musikstil för det är det man känner till.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

AI bestämmer väl redan musiken i spott&fy.
Nä tacka vet jag att välja själv efter egen smak för varje tillfälle.

Tackar Nej till både Spotfy & AI.

Eget musikbibliotek på egen filserver sen 20år tillbaka... Och det fortsätter växa.

Ja jag tackar nej....

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Vore bra om man kan separera det hela.
Jag vill inte direkt ha förslag på artister och liknande men det hade varit helt ok med lite information och kuriosa om låtarna när man spelar upp ett album.

Något i stil med:
Killing me softly skrevs ursprungligen av Lori Lieberman och baserades på en dikt hon läste efter att ha varit på en konsert av Don Maclean. Många artister har gjort covers på den, bland annat Roberta Flack och Fugees - men här är originalet.

Here ya go

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Tror jag avstår. Skulle iofs vara på om den kom med dryga kommentarer på ens musikval.
"Menvafan ska du lyssna på den här igen?"

Permalänk
Musikälskare

Coolt, kommer att prova!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Cirkeln börjar sluta sig. Vi skaffade Spotify för att slippa reklamen och kunna välja musik själv. Vi skaffade Netflix för att kunna se på film och serier när vi ville. Snart kommer det bundlas streamingtjänster så att vi återuppfunnit kabel-tv och det här blir lite som att lyssna på random kommersiell radiokanal med denna funktion. Vad blir nästa innovation?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag får vänta 2-3 år till på Spotify HiFi då antar jag

Permalänk
Medlem

YouTube Music gör så galet bra playlists redan, behöver inte nått pladder heller

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
99:e percentilen

Om den kan mixa – alltså lösa snygga övergångar mellan låtar som en riktig DJ – så är detta en total gamechanger.

Men jag utgår från att så ej är fallet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Kommer får förslag om Volbeat hela tiden, jag hatar Volbeat...

Permalänk

"Eftersom du lyssnat på Misfits, rekomenderar vi Timoteij"

Jag har väntat en LÅNG tid på bra rekommendationer för just min smak, nu ska jag bara vänta tills det kommer till android...

Permalänk

Den är inte dålig! jag måste säga att jag gillar lösningen, den hittar låtar som jag gillar och gillat, skall bli intressant när jag är på löpbandet. Och kom ihåg det lär bara bli bättre med tiden, och med tiden menar jag om månader lär detta vara på en annan nivå och olika alternativ där du tillsammans med den skapar dina perfekta mixaband och dylikt. Eller mix där du får välja vem som skall sjunga vilken beat du vill ha hur många BPM osv osv. Intressant!

Permalänk

Tror ni denna analyserar hur mycket du väljer att skippa vissa låtar och anpassar sig med tiden. Borde ju vara så, musik är ju också väldigt betingat till dina känslor så att avlyssna din musiksmak över en dag borde den kunna mäta din sinnestämmning. Intressant.

Permalänk
Medlem

AI hit och AI dit, detta är ju bara traditionell programmering precis som det mesta AI-tramset.

Permalänk

Kanske kanske inte.

Skrivet av junkan:

AI hit och AI dit, detta är ju bara traditionell programmering precis som det mesta AI-tramset.

Du låter lite som killen nedan.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av skog1s:

Tackar Nej till både Spotfy & AI.

Eget musikbibliotek på egen filserver sen 20år tillbaka... Och det fortsätter växa.

Ja jag tackar nej....

https://youtu.be/BMD_tsRg-uk

Så talar en sann framtidsvisionär. Vi ska bromsa oss in i framtiden!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

YouTube Music gör så galet bra playlists redan, behöver inte nått pladder heller

Håller med. Min Supermix som den gjort i många år nu känner till ens musiksmak bättre än vad man själv känner den. Helt plötsligt kommer det en låt från okänd artist som man diggar järnet mitt bland ens favoritlåtar, gamla som nya.

Varför är Spotify så sena med en liknande funktion?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur alla företag över en natt har en massa AI teknik? Eller är det så att de bara kodar som vanligt och sen vill verka trendiga och slänger in "AI" i namnet för att det ska låta avancerat och bra? xD

Känns som falsk marknadsföring i många fall.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk

Tror det är så att Ai driver programmerar till att bli mer effektiva och tror ai bidrar till bättre ideer för kunderna. Så Ai i sig själv driver Ai.

Permalänk
Medlem

Om tio år så kommer Spotifyklienten bestå av en enda stor play-knapp där en AI bestämmer vilken musik du vill lyssna på just nu baserat på baserat på information den har samlat in om dig.

Permalänk
Medlem

Verkar lite skoj ändå, kanske kan vara något för bilresor där man inte riktigt vet vad man vill lyssna på.

Skrivet av CrispVanDahl:

Tror jag avstår. Skulle iofs vara på om den kom med dryga kommentarer på ens musikval.
"Menvafan ska du lyssna på den här igen?"

"Nu kör vi lite Avicii för att du är en sån jävla basic bitch"

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Efter lite mer testande, den finns i PC klienten också.
Tyvärr så väljer den ganska mycket jag inte vill lyssna på, samt går inte hoppa över eller spola i låtar.
Nä ta bort eländet...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300