Hur laddar man ned Microsoft Office från deras hemsida - har nyckel till Office 2021 - och vill inte köpa

Permalänk
Medlem

Hur laddar man ned Microsoft Office från deras hemsida - har nyckel till Office 2021 - och vill inte köpa

Hur laddar man ned Microsoft Office från deras hemsida - har nyckel till Office 2021 - och vill inte köpa.
Varit inne på Microsoft Hemsida och kan inte hitta vart man laddar ned Office till datorn.

Är det någon som gjort detta tidigare som vet vart man ska klicka för att kunna ladda ned Office.
Jag har Office 2021.

MVH

Permalänk
Medlem

Har du ett microsoftkonto?
Isåfall tror jag du kan logga in på https://setup.office.com/ med ditt konto och aktivera din licens därifrån.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av pompado:

Hur laddar man ned Microsoft Office från deras hemsida - har nyckel till Office 2021 - och vill inte köpa.
Varit inne på Microsoft Hemsida och kan inte hitta vart man laddar ned Office till datorn.

Är det någon som gjort detta tidigare som vet vart man ska klicka för att kunna ladda ned Office.
Jag har Office 2021.

MVH

Funkar inte den här metoden ?
https://support.microsoft.com/sv-se/office/ladda-ned-och-inst...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Microsoft vill att man skall köpa Office 365. Jag försökte ladda ner Office 2019, hur man än klickade kom man bara till att köpa Office 365. Fick en länk i ett PM av en medlem där man kunde ladda ner det. Gissar att det är samma för Office 2021.

Permalänk
Medlem

Tack för det första länken - det var rätt - men nedladdningarna stöds inte längre, utan dom tvingar dig köpa eller abonnera på 365.
Vägrar betala 90 kr per månad, vägrar.

Så det finns en laglig väg att gå eller en olaglig nedladdning, men tänker lagligt och ska köpa Office med installations cd och ny nyckel.
Skiter i om dom inte förser med uppdateringar, 90 kr per månad är ju nästan 1200 per år, vägrar.

Är inte snål men ekonomisk.
Sänkt och tagit bort alla onödiga utgifter och tjänar över tusenlappen varje månad med en lätt genomgång av privatekonomin.
Och då vill man verkligen inte betala för något månadsvis, utan en engångskostnad.

MVH

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Tack för det första länken - det var rätt - men nedladdningarna stöds inte längre, utan dom tvingar dig köpa eller abonnera på 365.
Vägrar betala 90 kr per månad, vägrar.

Så det finns en laglig väg att gå eller en olaglig nedladdning, men tänker lagligt och ska köpa Office med installations cd och ny nyckel.
Skiter i om dom inte förser med uppdateringar, 90 kr per månad är ju nästan 1200 per år, vägrar.

Är inte snål men ekonomisk.
Sänkt och tagit bort alla onödiga utgifter och tjänar över tusenlappen varje månad med en lätt genomgång av privatekonomin.
Och då vill man verkligen inte betala för något månadsvis, utan en engångskostnad.

MVH

Ja men du måste ju tänka på MS lite här nu tycker jag.
Betala dubbelt för deras program kan du väl göra? Dem har det lite knapert just nu....

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Tack för det första länken - det var rätt - men nedladdningarna stöds inte längre, utan dom tvingar dig köpa eller abonnera på 365.
Vägrar betala 90 kr per månad, vägrar.

Så det finns en laglig väg att gå eller en olaglig nedladdning, men tänker lagligt och ska köpa Office med installations cd och ny nyckel.
Skiter i om dom inte förser med uppdateringar, 90 kr per månad är ju nästan 1200 per år, vägrar.

Är inte snål men ekonomisk.
Sänkt och tagit bort alla onödiga utgifter och tjänar över tusenlappen varje månad med en lätt genomgång av privatekonomin.
Och då vill man verkligen inte betala för något månadsvis, utan en engångskostnad.

MVH

Jag kan, närsomhelst, hämta hem mitt Office 2019 från mitt konto på MS. Här alltså https://account.microsoft.com/services Kan inte du göra det där? Se min bild

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Nu hjälper det inte dig i stunden, men håll ögonen öppna under Black Friday på Office 365. Senast var det amazon.de som hade en riktigt bra deal. För min del med Office Family blir det väldigt mycket billigare än om jag skulle köpa "vanliga" licenser till hela familjen. Ingår då även en massa utrymme på Onedrive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Tack för det första länken - det var rätt - men nedladdningarna stöds inte längre, utan dom tvingar dig köpa eller abonnera på 365.

Å fan
Hoppas du hittar nån (laglig) väg runt det!

Skrivet av pompado:

Skiter i om dom inte förser med uppdateringar, 90 kr per månad är ju nästan 1200 per år, vägrar.

Håller med: vill betala en engångskostnad! (och kan leva med om de slutar med uppdateringar efter ett par år...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Eftersom du inte vill betala nått, se om OpenOffice eller LibreOffice har det du vill komma åt. Båda programmen ska stödja samma filformat som vad Microsoft Office har.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag kan, närsomhelst, hämta hem mitt Office 2019 från mitt konto på MS. Här alltså https://account.microsoft.com/services Kan inte du göra det där? Se min bild
<Uppladdad bildlänk>

Köpt från tredje part och MS office sida skriver att man då ska vända sig till dom, vilket jag gjort och väntar på svar imorgon.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Eftersom du inte vill betala nått, se om OpenOffice eller LibreOffice har det du vill komma åt. Båda programmen ska stödja samma filformat som vad Microsoft Office har.

OP vill inte betala igen eftersom han/hon redan köpt mjukvaran tidigare. Då känns inte OpenOffice/LibreOffice särskilt relevant.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag kan, närsomhelst, hämta hem mitt Office 2019 från mitt konto på MS. Här alltså https://account.microsoft.com/services Kan inte du göra det där? Se min bild
<Uppladdad bildlänk>

Ifall nyckeln är registrerad på ditt MS konto så gör du som @jnsson
Laddar ned "365"
Installera (bortse ifrån att det står 365), logga in engång med ditt MS konto och logga ut.

Visa signatur

i7 4770K @ 4GHz | ASUS R9 290 | ASUS VI HERO | G.SKILL 16GB | Corsair H80i | Corsair Force GT 240GB | WD Black 640GB | Corsair HX850 | Corsair Obsidian 750D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

OP vill inte betala igen eftersom han/hon redan köpt mjukvaran tidigare. Då känns inte OpenOffice/LibreOffice särskilt relevant.

Båda mjukvarorna som jag nämnde i mitt förra inlägg, är helt gratis och kommer alltid att vara gratis. Anledning: öppen källkod.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Båda mjukvarorna som jag nämnde i mitt förra inlägg, är helt gratis och kommer alltid att vara gratis. Anledning: öppen källkod.

Och tyvärr inte särskilt bra jämfört med Office. I synnerhet motsvarigheten till Excel suger getpung. Så jag betalar för Office. Gratisalternativen funkar inte alltid särskilt bra.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Och tyvärr inte särskilt bra jämfört med Office. I synnerhet motsvarigheten till Excel suger getpung. Så jag betalar för Office. Gratisalternativen funkar inte alltid särskilt bra.

När testade du OpenOffice och/eller LibreOffice senast?

Av egen erfarenhet och som vad andra har berättat för mig, så sviker OpenOffice på att lägga till texten i diagrammen (till exempel rubriken/titeln) och att enkelt flytta kolumner i Excel. Sen är inte TTS-funktionen så värst bra i LibreOffice Word jämfört med Office. Men förutom dessa, så är allt typ identiskt, till och med utseendet på menyn i LibreOffice kan bli identisk som den i Microsoft Office om man så vill.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

När testade du OpenOffice och/eller LibreOffice senast?

Av egen erfarenhet och som vad andra har berättat för mig, så sviker OpenOffice på att lägga till texten i diagrammen (till exempel rubriken/titeln) och att enkelt flytta kolumner i Excel. Sen är inte TTS-funktionen så värst bra i LibreOffice Word jämfört med Office. Men förutom dessa, så är allt typ identiskt, till och med utseendet på menyn i LibreOffice kan bli identisk som den i Microsoft Office om man så vill.

Några år sen nu.

Hanteringen av diagram är totalt kass i LibreOffice. Komplett värdelös. Osmidigt i övrigt också.

Problemet med många open source-program är att de som programmerar också styr hur användargränssnittet ska fungera. Tyvärr är det sällan en bra lösning. Kommersiella produkter vet att de behöver satsa lite på att ha folk som kan sånt och förstår sig på vanliga användare. Entusiastiska programmerare är mer av typen "ja, men JAG tycker det är bättre att vänsterklicka i stället för att, som resten av datorvärlden, högerklicka för att få upp en meny, så då blir det som JAG vill ha det". Ofta försöker man uppfinna hjulet på nytt, men råkar få fram pentagoner i stället.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Tack sp1k3n - du är toppen - laddar ned nu i denna stund.

Tråden löst.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Båda mjukvarorna som jag nämnde i mitt förra inlägg, är helt gratis och kommer alltid att vara gratis. Anledning: öppen källkod.

Ja, det fattar väl vem som helst. Nu har ju OP dock redan köpt mjukvaran som är objektivt bättre funktionsmässigt och vill ha hjälp med att få tag i installationsprogrammet.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Några år sen nu.

Hanteringen av diagram är totalt kass i LibreOffice. Komplett värdelös. Osmidigt i övrigt också.

Problemet med många open source-program är att de som programmerar också styr hur användargränssnittet ska fungera. Tyvärr är det sällan en bra lösning. Kommersiella produkter vet att de behöver satsa lite på att ha folk som kan sånt och förstår sig på vanliga användare. Entusiastiska programmerare är mer av typen "ja, men JAG tycker det är bättre att vänsterklicka i stället för att, som resten av datorvärlden, högerklicka för att få upp en meny, så då blir det som JAG vill ha det". Ofta försöker man uppfinna hjulet på nytt, men råkar få fram pentagoner i stället.

Mycket kan ha förändrats på några år, främst när det kommer till aktiva projekt som har sin källkod öppen för alla. LibreOffice uppdaterade sin källkod för snart 45 minuter sen, och OpenOffice i går. Jag har inte testat Excel i LibreOffice sen kanske 2022, och OpenOffice har jag inte ens "rört vid" sen innan pandemin. Vem vet, de problem som vi var med om, kan ha blivit åtgärdade nu, eller är åtminstone bättre.

Att låta användaren själva avgöra hur användargränssnittet ska se ut i LibreOffice, tar jag det inte som att programmerarna bakom mjukvaran bestämmer hur gränssnittet ska vara. Jag hittade lite över 10 inställningar för endast gränssnittet (till och med att göra själva dokumentet mörkt), nu när jag kikade lite snabbt i sagda mjukvara. Till och med olika teman (till exempel, grönt tema). Antar dock att du pratar om oavsett mjukvara, öppen som stängd källkod?

Rätt mycket sidospår nu, tyvärr.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Mycket kan ha förändrats på några år, främst när det kommer till aktiva projekt som har sin källkod öppen för alla. LibreOffice uppdaterade sin källkod för snart 45 minuter sen, och OpenOffice i går. Jag har inte testat Excel i LibreOffice sen kanske 2022, och OpenOffice har jag inte ens "rört vid" sen innan pandemin. Vem vet, de problem som vi var med om, kan ha blivit åtgärdade nu, eller är åtminstone bättre.

Att låta användaren själva avgöra hur användargränssnittet ska se ut i LibreOffice, tar jag det inte som att programmerarna bakom mjukvaran bestämmer hur gränssnittet ska vara. Jag hittade lite över 10 inställningar för endast gränssnittet (till och med att göra själva dokumentet mörkt), nu när jag kikade lite snabbt i sagda mjukvara. Till och med olika teman (till exempel, grönt tema) Antar dock att du pratar om oavsett mjukvara, öppen som stängd källkod?

Rätt mycket sidospår nu, tyvärr.

Vi menar olika saker. Jag pratar inte om färger eller så, utan om grundläggande sätt att fungera. T ex blender som under större delen av programmets existens hade vänsterklick för meny och högerklick för att välja, precis motsatt "resten" av datorvärlden. När blender växte i popularitet och användning började många stora företag pumpa in pengar och då gick en del till att få till ett modernt, användarvänligare gränssnitt. I dag uppför sig blender väldigt bra, även om det finns saker kvar att slipa på.

GIMP är en annan katastrof inom open source. Ofta det som främst rekommenderas som alternativ till Photoshop och andra kommersiella produkter, men tyvärr är det högst mediokert och gör saker på konstiga sätt. När man upptäcker nåt knas, söker på det och hittar fler som undrat samma sak, leder det ofelbart till en tråd nånstans där nån utvecklare inom GIMP motiverar detta knasiga beteende med tokiga argument. I själva verket är det Krita folk borde rekommendera som alternativ. Oerhört mycket bättre, trots att det är gratis, så det går ju att göra bra grejer även när det är gratis och open source.

Jag har under många år försökt använda gratisalternativ, men det är ofta som det brister just i gränssnittet. Man har valt dumma lösningar som inte är standard i övriga datorvärlden, eller ligger kvar på närmast antika beteenden som hör hemma i tidigare årtionden.

Men, olika människor har olika behov. Vad som är koskit för mig kanske är guld för nån annan. Och omvänt!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

På följande sida finns länkar till Microsoft för nedladdning av OFFICE2021:

https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/16-office-2021-direct-download-links

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Problemet med många open source-program är att de som programmerar också styr hur användargränssnittet ska fungera. Tyvärr är det sällan en bra lösning. Kommersiella produkter vet att de behöver satsa lite på att ha folk som kan sånt och förstår sig på vanliga användare. Entusiastiska programmerare är mer av typen "ja, men JAG tycker det är bättre att vänsterklicka i stället för att, som resten av datorvärlden, högerklicka för att få upp en meny, så då blir det som JAG vill ha det". Ofta försöker man uppfinna hjulet på nytt, men råkar få fram pentagoner i stället.

Så kanske det är med väldigt små OS-projekt. Men ett stort projekt som LibreOffice har förstås en särskild grupp som arbetar med användargränssnittet (Design and User Experience team).

LibreOffice är ganska konservativa när det gäller gränssnitt. Ska man gnälla på något så är det väl snarast att LibreOffice liknar Word <2007 väldigt mycket (dvs. innan "ribbon"-menyn).

Permalänk
Medlem

Tog någon minut innan jag fatta - prova bränna img filen - hahaha - gick åt fanders - för stor fil - men sedan googla jag ...
Och hitta att man ska montera filen och sedan klicka setup och whooom så starta Office installationen och behövde inte ens ange min nyckel.

Nu startar jag upp mitt fotboll simulations program för att simulera trading strategier och utveckla en edge över olika marknader på spelbörserna.
Och det fungerar klockrent.

Är så tacksam för hjälpen och är på toppen humör.
Slapp köpa nytt och framförallt slapp eller tvingas till att abonnera på Office 365 - hua

Ska nämna det att gratis varianter klarar inte av att köra mitt Excel Program som jag köpt för dyra pengar, men ser det som en bra investering på lång sikt.

MVH

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag stjäl tråden lite, men vet ni om man kan stapla Office 365 Licenser på varann, eller går det bara använda 1 år åt gången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Förlåt om jag stjäl tråden lite, men vet ni om man kan stapla Office 365 Licenser på varann, eller går det bara använda 1 år åt gången?

Ja, du kan mata in flera. När du matat in så att du har fem år tar det dock stopp, men fungerar igen när tillräckligt med tid gått. Jag har matat in så min prenumeration går ut den 15/2-2028.

Det går alltså utmärkt att köpa någon/några nycklar när det är rea och mata in under pågående prenumeration. Då blir priset lågt i slutändan.

Permalänk
Skrivet av Roggo:

Ja, du kan mata in flera. När du matat in så att du har fem år tar det dock stopp, men fungerar igen när tillräckligt med tid gått. Jag har matat in så min prenumeration går ut den 15/2-2028.

Det går alltså utmärkt att köpa någon/några nycklar när det är rea och mata in under pågående prenumeration. Då blir priset lågt i slutändan.

Förr hade Elgiganten rea på Office365, men inte haft det på några år bara. Tyvärr

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Förr hade Elgiganten rea på Office365, men inte haft det på några år bara. Tyvärr

Håll koll under Black Friday som sagt. Köpte senast 27 månader 365 Family för 92 euro på Amazon.de