Musmatta löser batteriproblem för både mus och tangentbord

Permalänk
Melding Plague

Musmatta löser batteriproblem för både mus och tangentbord

Med nya musmattan JSD täcks dina behov av att ladda din trådlösa kringutrustning, mobiltelefon och mer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oooof när man kan göra exakt samma sak direkt i skrivborted för en bråkdel av kostnaden...

Skulle säkert gå att köpa laddningspads och moddar dit under valfri musmatta för en bråkdel av kostnaden...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Med risk för att låta dum, men hur säkert är det att sitta med händerna på en trådlös laddare 8-10 timmar per dag? Tror inte för en sekund att det trådlösa laddare är farliga vid normalt användande, men är det här verkligen normalt användande?

(Någon som har bättre koll får gärna svara! Eller killgissa! Eller rent av tjejgissa.)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Med risk för att låta dum, men hur säkert är det att sitta med händerna på en trådlös laddare 8-10 timmar per dag? Tror inte för en sekund att det trådlösa laddare är farliga vid normalt användande, men är det här verkligen normalt användande?

(Någon som har bättre koll får gärna svara! Eller killgissa! Eller rent av tjejgissa.)

Tror inte spolarna är aktiva hela tiden, utan ligger väl något och känner av när det ligger något ovanpå och först då aktiverar spolen. Känns som extrem slöseri med el ifall de alltid är på.

Dock så vet jag inte hur bra det fungerar med laddning när man rör musen.

Själv har jag inga problem med att batterierna tar slut i musen/tangentbordet, bara att koppla in en väl placerad kabel (dold så den knappt syns i normalfallet) och fortsätta använda dem medans de laddar. Första trådlösa musen var värre som skulle sitta i en docka för att laddas.

Permalänk
Medlem

Hur otroligt bekväm måste man vara för att inte orka ladda sin mus eller tangentbord varannan månad över natten med en kabel istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Oooof när man kan göra exakt samma sak direkt i skrivborted för en bråkdel av kostnaden...

Skulle säkert gå att köpa laddningspads och moddar dit under valfri musmatta för en bråkdel av kostnaden...

Vill minnas att LTT testade att göra just detta, med väldigt uselt/ostabilt resultat. Får hoppas att produkten i artikeln fungerar betydligt bättre

https://www.youtube.com/watch?v=4y-qF7Ga_W0

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Vill minnas att LTT testade att göra just detta, med väldigt uselt/ostabilt resultat. Får hoppas att produkten i artikeln fungerar betydligt bättre

Asså skrivbord är lite arbete, men att köpa en coil och "gröpa ur" en musmatta borde inte vara allt för svårt och kostar max några hundralappar om man inte är rädd för lite diy

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Logitech har ju sin Powerplay-musmatta som kan ladda deras trådlösa möss (G Pro Wireless) och det är helt fantastiskt. Har en deskpad som täcker hela skrivbordet (ish) och under den har jag en gummimatta som jag skurit ur en kvadrat i där powerplay-plattan ligger. Helt perfekt och jag önskar jag kunde göra samma för tangentbordet för en helt trådlös kombination.

Fördelen hos Logitech är väl att laddaren även kan agera mottagare för musen utan att du behöver offra en till usb-port.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Hur otroligt bekväm måste man vara för att inte orka ladda sin mus eller tangentbord varannan månad över natten med en kabel istället?

Du måste ha en annan mus än jag, min Xtryfi får jag ladd 1-2 gånger i veckan.

Hursomhelst kommer jag aldrig backa en Kickstarter, risken att man aldrig får något är för stor.

Permalänk
Avstängd

Elallergikerna riksförbund har säkert åsikter

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Du måste ha en annan mus än jag, min Xtryfi får jag ladd 1-2 gånger i veckan.

Hursomhelst kommer jag aldrig backa en Kickstarter, risken att man aldrig får något är för stor.

Nu känns det lite som att båda argumenterar för sin bränsleförbrukning under en vecka utan att veta något annat om beteendet

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Perfekt i jobbet, där jag alltid glömmer att ladda jobbmobilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av BMac:

Elallergikerna riksförbund har säkert åsikter

Fakeförbund som dem har oftast helt andra åsikter i alla frågor

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Pamudas:

Logitech har ju sin Powerplay-musmatta som kan ladda deras trådlösa möss (G Pro Wireless) och det är helt fantastiskt. Har en deskpad som täcker hela skrivbordet (ish) och under den har jag en gummimatta som jag skurit ur en kvadrat i där powerplay-plattan ligger. Helt perfekt och jag önskar jag kunde göra samma för tangentbordet för en helt trådlös kombination.

Fördelen hos Logitech är väl att laddaren även kan agera mottagare för musen utan att du behöver offra en till usb-port.

Smart lösning ändå! Gillar Powerplay som fan, men stora problemet är just storleken. Har du någon bild på ditt hax?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandir:

Fakeförbund som dem har oftast helt andra åsikter i alla frågor

Förbundet är i allra högsta grad riktigt, tyvärr

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Pamudas:

Logitech har ju sin Powerplay-musmatta som kan ladda deras trådlösa möss (G Pro Wireless) och det är helt fantastiskt. Har en deskpad som täcker hela skrivbordet (ish) och under den har jag en gummimatta som jag skurit ur en kvadrat i där powerplay-plattan ligger. Helt perfekt och jag önskar jag kunde göra samma för tangentbordet för en helt trådlös kombination.

Fördelen hos Logitech är väl att laddaren även kan agera mottagare för musen utan att du behöver offra en till usb-port.

Skrivet av Enviro:

Smart lösning ändå! Gillar Powerplay som fan, men stora problemet är just storleken. Har du någon bild på ditt hax?

Ställer mig i kören.. Pic(s) please!

Låter ju fantastiskt och blev sugen på att göra något liknande nu

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Smart lösning ändå! Gillar Powerplay som fan, men stora problemet är just storleken. Har du någon bild på ditt hax?

Skrivet av Yatagarasu:

Ställer mig i kören.. Pic(s) please!

Låter ju fantastiskt och blev sugen på att göra något liknande nu

Köpte följande gummiduk från biltema; 500x1000x2 mm https://www.biltema.se/bil---mc/bilreservdelar/motordelar/olj... (Kan inte länka till 2mm direkt, ni får välja det i listan längre ner.. den länkade är 1mm tjock)
La sedan min musmatta ovanpå gummiduken, ritade längs kanten och klippte. Sedan samma sak fast med powerplay-plattan. Högra kanten är mest för att slippa en liten ramp ner som musen gärna åker ner från, så det blir så jämnt som möjligt

Powerplay-plattan är 2mm tjock så det blir helt perfekt

(ursäktar katthår, Powerplay-plattan suger åt sig allt..)

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Angry Miao har sina prytlar med.

Cybercoin

Cybermat R2

Väntar dock tills det har kommit en standard för moduler som det kanske blir en bredare adaption på, om någonsin, annars får man stå ut med att ladda då och då.

Logitech Powerplay är trevlig, där jag för egen del inte har problem med storleken, katthår däremot är en helt annan sak. Där det nästan har ritualiserats att svepa ett par vändor över musmattan med klädroller och upprepa mantrat: "Jäkla katthår, jäklar katthår, jäkla katthår", i tystnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Med risk för att låta dum, men hur säkert är det att sitta med händerna på en trådlös laddare 8-10 timmar per dag? Tror inte för en sekund att det trådlösa laddare är farliga vid normalt användande, men är det här verkligen normalt användande?

(Någon som har bättre koll får gärna svara! Eller killgissa! Eller rent av tjejgissa.)

Risken är väl mest värme om de är igång mycket

Strålningen i sig är jag inte alls orolig för, många labb över hela jorden har utrustning och statistik för att undersöka skadeverkan

Men åter till ämnet: vad är poängen med trådlöst på skrivbordet? I soffan köper jag, men på en fast plats så är det väl ingen större vinst, och detta känns som ett helt onödigt steg för de allra flesta. Logitech har väl redan ett helt års batteritid med vanliga AA?