Mozilla: "Moderna bilar är en integritetskatastrof"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Hur samlar en bil in information om ditt sexliv?

Sätets lutning, fjädring, fukt samt mängden koldioxid. Titanic, någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Hur samlar en bil in information om ditt sexliv?

Möjligen ljud i kupén.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Skrivet av ELF:

Möjligen ljud i kupén.

Finns även kamera i många bilars kupé

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Käns underbart att Jaguar inte är med i listan.
Det beror iofs på att Jaguar ännu ligger lite i lä med de tekniska lösningarna, men jag behöver verkligen inte en ipad eller liknande som operativsystem för körglädje.

Vet inte om jag missförstår dig. Men att de inte är med är ju enbart för att de inte granskats, så förstår inte varför det är underbart. Volvo t.ex. är inte heller med. Finns nog dumheter hos dom också.

Skrivet av hobs0n:

Vem vet, Tesla kanske startar egen porrklubb där de visar Tesla ägarnas sexliv?

https://www.reuters.com/technology/tesla-workers-shared-sensi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Hur samlar en bil in information om ditt sexliv?

Synkad med din telefon och lyssnar på alla ord du säger.

Vi är ju rätt befriade från det här i svedala dock.
Svenskan är nog inte ett tillräckligt stort språk för att det skall löna sig än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobs0n:

Hehe jag har haft sex tämligen många gånger i bilar. Mysigt å roadtrippa med flickvännen lixom Detta skedde i bilar äldre än 2005 som tur var.

Vem vet, Tesla kanske startar egen porrklubb där de visar Tesla ägarnas sexliv?

Väldigt nära vad som faktiskt har hänt (och gissningsvis fortfarande händer):
https://www.reuters.com/technology/tesla-workers-shared-sensi...

Och att många har molnbaserade övervakningskameror i sina hem får mig fortfarande att häpna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Men, men, men SVERIGE! Volvo är svenskt är och förblir för alltid 100% svenskt. Made in Schweden!!!

Så tänker nog de flesta lite äldre åtminstone. Min styvfar har bara kört Volvo och saab och tycker allt annat är osvenskt men tyvärr är det som du säger nog mycket som skickas till Kina numera.

Själv har jag inga kameror eller internet i min Opel från 2014. Bra det. Speciellt efter man hörde att Nissan samlar allt möjligt till och med sex.

Så tänker nog många misstänker jag och bortser från det faktum att volvo har delvis kinesiskt ägande och innehåller en del kinesisk teknik.
Det är ju på nivån att vissa Svenska myndigheter avråder sina anställda från att föra samtal om sekretessbelagd information i volvobilar eftersom det potentiellt sett kan avlyssnas.

Permalänk
Medlem

Alla bilar tillverkade efter 2018 har inbygdda mobiltelefoni-modem och GPS-mottagare för att uppfylla EU-krav för systemet E-Call: https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/security-and-eme...

Det har redan börjat läggas förslag om att samma system ska användas för att samla in utsläppsdata från fordonsflottan, baserat på "verklig körning" som komplement till existerande körcykelanalyser. Ett exempel på ändamålsglidning och hur frestande det är att använda ett system för nya syften när det väl installerats.

Visa signatur

Martin "xarragon" Persson