Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Tack
Nej inte ens i närheten. En ny Model 3 kostar 510 000 för den billigaste modellen. Jag gav 375 000 för min beggade model S.

Jag föredrog den av flera anledningar
1. Den är större
2. Den är mycket roligare (sinnessjuk acceleration, gör 0-100 på 2.8s)
3. Det ingick free supercharging vilket är väl mer än gimmick men trevligt att spara några hundralappar och bara plugga i sladden när man "tankar".
4. Den är otroligt mycket snyggare (+ flickvänsgodkänd)
5. Innandömet är väldigt mycket mer premium.

Det har ju givetvis sina nackdelar i att den är mycket dyrare att reparera när något väl går sönder + att batteriet är inte på sin prime men om man bortser från det (+ ett irriterande högfrekvent ljud som jag ska kolla upp) så är jag otroligt nöjd.

Aha okej jag googlade lite igår men letade väl inte på rätt ställen för där var de uppe i 450-500 tusen Då verkar det som ett bättre köp än Model 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Tack
Nej inte ens i närheten. En ny Model 3 kostar 510 000 för den billigaste modellen. Jag gav 375 000 för min beggade model S.

Jag föredrog den av flera anledningar
1. Den är större
2. Den är mycket roligare (sinnessjuk acceleration, gör 0-100 på 2.8s)
3. Det ingick free supercharging vilket är väl mer än gimmick men trevligt att spara några hundralappar och bara plugga i sladden när man "tankar".
4. Den är otroligt mycket snyggare (+ flickvänsgodkänd)
5. Innandömet är väldigt mycket mer premium.

Det har ju givetvis sina nackdelar i att den är mycket dyrare att reparera när något väl går sönder + att batteriet är inte på sin prime men om man bortser från det (+ ett irriterande högfrekvent ljud som jag ska kolla upp) så är jag otroligt nöjd.

Härligt med gratis supercharge.
Då är en europaresa väldigt förmånligt eller allmänt långresa.
Hade jag haft en sådan förmån som gratis el och att jag var 15 år yngre hade jag 100% åkt på en lång sådan resa

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Var köpte du den?

Elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Elgiganten

Snabbläste och trodde jag fortf läste om pelegrinos tesla. Nickade och tänkte "seems about right".

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Snabbläste och trodde jag fortf läste om pelegrinos tesla. Nickade och tänkte "seems about right".

Få en tesla på köpet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

en mat och vatten dispenser till katten, han var aningen misstänksam först men efter att hällt i hans mat i den var det inget problem.

sedan anlände ytligare 3 träskivor, 2 som ska bli transportplattform för bosch _L-boxx system
samt en längre som ska kläs med plåt och bli ny arbetsbänk i carporten.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Fick lite Iphone-tillbehör idag. Nu väntar jag bara på att få telefonen också.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

Fick min nya ritplatta idag också. En Huion Inspiroy 2 M. Verkar funka bra efter att ha testat lite snabbt. Jag var tvungen installera en tidigare version av Huion-appen för att den skulle fungera bra då senaste versionen verkade lite buggig.
Väldigt smidigt med scrollern också. Beroende på vilken av de 3 runda knapparna man tryckt på får scrollern olika funktioner. Med knapp nr 2 så kan man använda den för att ändra brush size i Blender. Lite synd att man inte kan ändra funktionen själv för scrollern (hade t.ex. velat ha brush size funktion på den alltid oavsett vilket av de 3 lägen jag är i men man kan ju inte få allt )
Edit: Man kan visst ändra funktion på scrollern så den får brush size även på de andra lägena, var jag som inte fattade först hur jag skulle ändra det i UI:et..

Denna platta känns mycket bättre än min Wacom Intuos S (2018). Och faktum är att den är ju faktiskt bättre. Pennan är klart skönare också använda än den andra.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bit010:

Fick lite Iphone-tillbehör idag. Nu väntar jag bara på att få telefonen också.
https://i.imgur.com/DZTIiI8.jpg

Intressant att köpa en 2 generationer gammal telefon men antar du går efter storleken? Har samma och du kommer inte bli besviken.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Intressant att köpa en 2 generationer gammal telefon men antar du går efter storleken? Har samma och du kommer inte bli besviken.

Japp, det är på grund av storleken jag valde köpa en sån. Har faktiskt haft en 12 Mini en gång som jag gillade skarpt så kommer garanterat gilla 13 mini

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

Fick tag på en Beo4 fjärr till min BO Ouverture.

Permalänk
Medlem

Blev visst ett par för mig med...

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Skrivet av keyser:

Fick tag på en Beo4 fjärr till min BO Ouverture.
<Uppladdad bildlänk>

Otroligt snygg. Är displayen i bra skick? Sugen på en jag med till någon tillkommande anläggning. Sitter för närvarande med en beolink 1000 till min beosystem 3500

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort och nätagg, gick från ett 2070 Super och 650W nätagg.

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplendidPerformance:

Otroligt snygg. Är displayen i bra skick? Sugen på en jag med till någon tillkommande anläggning. Sitter för närvarande med en beolink 1000 till min beosystem 3500

Skärmen är finfint skick, inga döda pixlar eller liknande. Själva skalet till fjärren har ett par mindre märken.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

PowerColor RX 7800 XT Red Devil Limited Edition

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Tack
Nej inte ens i närheten. En ny Model 3 kostar 510 000 för den billigaste modellen. Jag gav 375 000 för min beggade model S.

Jag föredrog den av flera anledningar
1. Den är större
2. Den är mycket roligare (sinnessjuk acceleration, gör 0-100 på 2.8s)
3. Det ingick free supercharging vilket är väl mer än gimmick men trevligt att spara några hundralappar och bara plugga i sladden när man "tankar".
4. Den är otroligt mycket snyggare (+ flickvänsgodkänd)
5. Innandömet är väldigt mycket mer premium.

Det har ju givetvis sina nackdelar i att den är mycket dyrare att reparera när något väl går sönder + att batteriet är inte på sin prime men om man bortser från det (+ ett irriterande högfrekvent ljud som jag ska kolla upp) så är jag otroligt nöjd.

Vad ligger försäkringen på för dig?

Jag sneglar på P2 pg tesla försäkringen ligger på 2700kr+ medans P2 ligger på 638kr

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Nytt vertical mount till sonens rig.

Riktigt bra fäste. Känns stabilt och bra, gediget. Bra med skruvfot framtill om man behöver justera nivån.

Nackdelen är priset: 1100kr för ett litet fäste är helt galet. Sen är Risern extremt ”hård” så svår att koppla ur kortet. Lite för tajt för min smak. Kändes nästan som att kortet skulle skadas. Förhoppningsvis kommer hans kommande kort inte stoppas in och ut så ofta.

Har missat en täcklucka baktill om någon undrar om hålet vid sidan av fästet och ja, en bakre fläkt saknas. Datorn är inte färdig. ska in andra fläktar än original.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Ny dator, 7800x3d, rtx 4080. Bara börja installera saker o få bukt på regnbågsfärgerna (vill ha en färg typ) 😊

Permalänk
Medlem

En Pulsar Xlite V2 Mini kom i posten! Trådlös på 55g för 300kr beggat, o så blev det en ny musmatta också, någon NOS från Elgigtanten på 35x45cm med skönt glid. Känner redan aimen öka!
Har dock planer på att göra likt Optimum Tech att 3D-printa ett minimalt skal till den för att få ner vikten så absolut mycket som möjligt o därmed kaaanske få ännu bättre aim. Får la se hur det går

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Vad ligger försäkringen på för dig?

Jag sneglar på P2 pg tesla försäkringen ligger på 2700kr+ medans P2 ligger på 638kr

Jag vet ej vad du menar med P2 men försäkringen ligger på 1400 utan rabatt och runt 1100 med rabatt hos LF. Jag är dock medveten om att jag har väldigt mycket billigare försäkring än de flesta.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Fick tag på en Beo4 fjärr till min BO Ouverture.
<Uppladdad bildlänk>

Vad fick du ge för den? Är på jakt efter en egen.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Jag vet ej vad du menar med P2 men försäkringen ligger på 1400 utan rabatt och runt 1100 med rabatt hos LF. Jag är dock medveten om att jag har väldigt mycket billigare försäkring än de flesta.

P2 = Polestar 2

Skulle jag gissa på

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vad fick du ge för den? Är på jakt efter en egen.

Lite svårt att säga, jag körde byteshandel med en fin vinylspelare från 80-talet som betalningsmedel.

Permalänk
Medlem

Ett par trevliga hörlurar dök upp med posten.
Turtle beach Recon 500

Jag tycker dom var klart värda pengarna.
Riktigt skön, även för mig med glasögon och låter bättre än mina tidigare hörlurar.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem

Nya Corsair-chassit är helt gigantisk - eller som en kompis sa "ditt gamla chassi får ju plats inuti det nya!".

Gpun som fullkomligt dominerade gamla burken ser ju ut som om någon har tappat en tändstickask i en flyttkartong 🤣

Ska väl vara tillräckligt luftigt nu för att köra CP2077-updaten 😁

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

<Uppladdad bildlänk>

Nya Corsair-chassit är helt gigantisk - eller som en kompis sa "ditt gamla chassi får ju plats inuti det nya!".

Gpun som fullkomligt dominerade gamla burken ser ju ut som om någon har tappat en tändstickask i en flyttkartong 🤣

Ska väl vara tillräckligt luftigt nu för att köra CP2077-updaten 😁

Vänd på din kylare i fronten 🙂

Permalänk
Medlem

Köpte Premium Add-on till Forza Horizon 5

Då man hade 1105:- hos Elgiganten. Resterande får vänta tills något jag vill ha

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Vänd på din kylare i fronten 🙂

Ah, måste den monteras så att inlopp/utlopp är nederst istället för överst?

Tänkte att det här inte spelade någon roll men tar gärna ett svar på hur det bör vara istället 😁👍

*edit* För du menar nzxt-lylningen till cpun? Den var monterad så i den positionen i gamla chassit (och då kom den hem till mig färdigmonterad som vinst i en swec-tävling).

Men kanske jag feltolkar dig och du menar något annat? 😁

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2