Vad betalar ni för ert mobilabonnemang?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

De kör kampanjer med jämna mellanrum, med dubbel eller trippel surf. Till skillnad från andra leverantörer kan man hoppa på dem även som bef. kund, men man behöver ta kontakt med dem (jag skrev till dem på Messenger när de körde en trippel surf-kampanj).
Så jag började med ett 14 GB abonnemang en gång i tiden, för 195 spänn, och har nu som sagt trippelsurf (42 GB) för 195 spänn/månaden.

Håll koll på deras Facebooksida vet jag, där ser jag att kampanjerna dyker upp!

Tack!

Kikar mer år sambon. Tycker hon betalar för mycket idag.

OnT. Kör via jobbet sedan 2017. Helt hundra på att vi har obegränsat med surf för jag kikar mycket livespelet på mobilen om dagarna och det har aldrig stängts av.

Permalänk
Medlem

Operatör: Vimla
Surfmängd: 2GB per månad, sparas i 1 år
Pris: 70:-

Man får även ett par extra GB då och då. När man fyller år eller kampanjer / firande. Så idag använder jag förra årets sparad data. Extremt skönt då man surfar mer eller mindre olika månader.
Aldrig haft några bekymmer med täckning eller samtal hittills. I Gbg och runtom.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Jag har jobbtelefon med abonnemang från Telenor.

Lite OT men skulle uppskatta om "folket" även inkluderade hur mycket mobildata de gör av med.
Jag ligger på runt 2GB/mån, vi använder Teams mycket.
Ser att majoriteten ligger klart över 2 GB / mån.

Permalänk
Medlem

Hallon
8GB Surf + upp till 100GB sparat (vilket jag alltid har)
109kr/mån

Fixade studentabonnemang när jag pluggade och sen bara låtit det köra på. Telenor ringer mig ett par gånger per år och vill att jag ska byta men slutar alltid med att de själva säger att de inte kan ge mig en bättre deal

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Fello
20 GB
145 kr/mån

Extra: upp till 25 GB sparad surf

Hoppade på någon kampanj för ett par år sedan, kommer nog inte byta till något större, sällan det används mer än 20 GB mobildata

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem

Vimla
6GB
150kr/mån (140kr effektivt pga 10 rabatt för värvning av polare)

Visa signatur

Rigg:
Chassi: Coolermaster NR200P | CPU: Intel Core i7 10700K | MB: Gigabyte Z490I AORUS ULTRA | GPU: GTX1080ti Stric OC | PSU: Corsair SF750 | OS: Windows 8.1 | RAM: 32GB Corsair Vengeance 3200MHz | SSD: 2x1TB M2 NVME | Monitor: Acer Predator XB271HU

Permalänk

Operatör: Wifog
Surfmängd: 1GB (all oanvänd surf sparas)
Pris: 30 kr/mån (de har höjt till 40 kr men höjningen har inte slagit igenom än pga problem med modermodemet)

Wifog Small heter abonnemanget och det ingår 50 samtalsminuter och 50 sms. Tack vare deras bonuspoängsystem samt att oanvänd surf sparas och nån gammal sms-bonus ser min pott ut så här efter snart två år:

14918 MB Data
290 Minuter
100 SMS/MMS

Edit: @ThomasLidstrom det är ganska uppenbart i mitt fall att jag förbrukar väldigt lite mobildata. Jag är i princip alltid uppkopplad mot wi-fi (hemma, jobbet, släkt osv, ej publika nät) och när jag väl kör på mobildata så undviker jag att streama eller ladda ner nåt. Jag synkar oftast det jag behöver i förväg så att det är tillgängligt offline.

Permalänk
Medlem

Operatör: Hallon (Tre)
Surfmängd: 8GB Surf som sparas om den inte används. Ingen övre gräns på sparad vad jag vet. (106 gb sparat)
Pris: 159kr / mån

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Operatör: Fello
Surfmängd: 30 GB / månad, 25 GB "sparad surf", 20 GB "extra surf".
Pris: 145 kr

Visa signatur

Undvik människor.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Operatör: Vimla
Surfmängd: 8 GB/mån, spara överbliven surf i upp till ett år
Pris: 40 kr/mån, jag har rabatt som inbjuden 10kr/mån, bjudit in 6 personer x10 kr/mån, Ordinarie pris 110kr/mån.
Övrigt: Fria samtal/SMS

Sitter still i båten, är så billigt så spelar ingen roll riktigt.
Har jobbnummer via jobbet också via Telavox (Telias nät). Är några GB surf och fria samtal/SMS.

Vafan.
Jag lämnade vimla i somras efter många år för att de ville ha 200 spänn i månaden för 10 gig (innan rabatter). De var inte billiga någonstans när jag kollade.
Men 8 gig för 110:- - då hade jag ju stannat!
Aja. Their loss.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Operatör: Fello
Surfmängd: 28 GB / månad, 25 GB "sparad surf", 11 GB "extra surf".
Pris: 195 kr

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

- Operatör: Fello
- Surfmängd: 28GB
- Pris: 135:-

Tecknade först 20GB för 125:-/mån och fick erbjudandet härom månaden att lägga till 8gig för 10 spänn extra. Tecknades medan jag var student.

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: ASUS ROG Azoth NX Snow | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem

Operatör: Elisa (Finland)
Surfmängd: Obegränsat (använt upp till 2TB/mån) i hela Norden + Baltikum, 25GB i resten av EU
Hastighet: 150Mbit/s
Pris: 16,99€/mån, gäller till slutet av året och nästa erbjudande verkar vara 2€ mer (dock dubbla hastigheten).

Permalänk
Medlem

- Operatör: Vimla
- Surfmängd: 3GB
- Pris: 80:-

Behöver inte mer har wifi hemma och jobb...och abonemang med fri surf på jobbsim så inte direkt behov av mer än basic

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Operatör: Fello
Surfmängd: 6gb
Pris: 105 kr

Hoppade på kampanjen när de annonserade, gick från 3gb till 6gb och från 95 kr till 105 kr.

När var detta?

Permalänk
Medlem

Operatör: Tre
Surfmängd: 40 Gb (förhöjt med 20 Gb under bindningstid, 20 orginal då alltså)
Pris: 399 kr (ingår en pixel 7 pro i kostnaden)

- Tre välden som extra (viktigt då jag och frun reser en del)

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Operatör: Elisa (Finland)
Surfmängd: Obegränsat (använt upp till 2TB/mån) i hela Norden + Baltikum, 25GB i resten av EU
Hastighet: 150Mbit/s
Pris: 16,99€/mån, gäller till slutet av året och nästa erbjudande verkar vara 2€ mer (dock dubbla hastigheten).

Det här är ju lite mer nyktert. 200:- för unlimited är lagom. Är väl minst det dubbla i Sverige.

Operatör: Fello
Surfmängd: 7*2 = 14 GB (Köpte när det var kampanj på dubbel data)
Hastighet: ?
Pris: 145:-

Nackdel med Fello är att man max får spara 25 GB.
Jag nyttjar mellan 4-7GB per månad, förutom när jag är på semester, då vill jag kunna använda all data jag sparat, men maxar ju ut på 25 gig sparat.

Stor fördel för mig med Fello (Telia) är dock att jag bor i skogen, och jag befinner mig mycket i skogen, så det är bra täckning.

Permalänk

Operatör: Comviq
Surfmängd:8 GB
Pris: 99kr

Permalänk

Tre
Obegränsad surf
Fyra abonnemang (familjeabonnemang)
596kr/mån

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Operatör: Vimla
Surfmängd: 2GB per månad, sparas i 1 år
Pris: 70:-

Man får även ett par extra GB då och då. När man fyller år eller kampanjer / firande. Så idag använder jag förra årets sparad data. Extremt skönt då man surfar mer eller mindre olika månader.
Aldrig haft några bekymmer med täckning eller samtal hittills. I Gbg och runtom.

Jag antar att du rekryterat andra eller på något annat vis arbetat aktivt för det priset? Eftersom nuvarande priser startar på 110sek

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

- Comviq
- Surfmängd: 500GB, det jag ej använder sparas till nästa månad (så oändlig med andra ord)
- Pris: 175kr/månaden, la till Samsung S21 för ca 2 år sen och gav 375:- totalt.
- Detta var blackfriday erbjudande 2021. Kommer nya varje år.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Har du vanliga Obegränsad Snabb eller Obegränsad Snabbare?

Attans, jag ligger i lä där!

Men har 4G fortfarande så ingen stor skada skedd

Permalänk
Medlem

Fello
16GB
165kr/mån

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Operatör: Fello
Surfmängd: 14GB
Pris: 105 kr/mån

Visa signatur

Gigabyte B550 Gaming X V2 - AMD Ryzen 5 5600X - Corsair Hydro H100x - Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600 Mhz - Samsung 980 PRO 2TB - Kingston KC2500 2TB - Corsair RM750 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC 2.0 - Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Operatör: Vimla
Surfmängd: 8 GB/mån, spara överbliven surf i upp till ett år
Pris: 40 kr/mån, jag har rabatt som inbjuden 10kr/mån, bjudit in 6 personer x10 kr/mån, Ordinarie pris 110kr/mån.
Övrigt: Fria samtal/SMS

Sitter still i båten, är så billigt så spelar ingen roll riktigt.
Har jobbnummer via jobbet också via Telavox (Telias nät). Är några GB surf och fria samtal/SMS.

Vet inte om jag läser helt fel men detta kan inte stämma.
Något magiskt abonnemang för 8gb/mån för 110 finns inte. Närmaste är för 6gb eller 10gb för 150 resp 190kr/mån.

Jag själv kör 3gb surfen som är den minsta vad jag vet och den kostar 110kr. Jag betalar 40kr för att jag rekryterat samma mängd som dig.

Permalänk
Medlem

Min sambo:
Tre
Iphone 13 mini 128 GB
20 GB surf (5G)
24 månader
299 kr i månaden
(Dvs 299x24 totalt).

Jag:
Tre
Iphone 13 128 GB
20 GB surf (5G)
24 månader
449 kr i månaden
(Dvs 449x24 totalt).

Sambons deal från Netonnet i somras. Min deal från våren 2022.

Visa signatur

Dan Cases A4-SFX | ASUS Prime H610I-PLUS D4 | Corsair SF750 | Intel 12400 | Intel Arc A750 | Kingston Fury 16GB (8x2) 3200MHz | Samsung 980 500GB | Crucial MX500 500GB

Permalänk
Medlem

Hallon 4gb som rullar över, 99 kr

Permalänk
Medlem

Tele2
Obegränsat snabbast 1000mbits 5g
279kr
(gammal benify deal)
Edit: brukar dock ligga runt 650-700mbits där jag bor.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Fello
145kr
21Gb

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Jag antar att du rekryterat andra eller på något annat vis arbetat aktivt för det priset? Eftersom nuvarande priser startar på 110sek

Precis, 10:- per "tipsning" (för båda parter)

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.