Permalänk
Medlem

Synd att Alonso körde slut på sina hard genom att behöva köra defensivt, var viktigt att komma förbi Perez där( tror det var Perez)
Sen hjälpte inte +5 sek straffet och att han missbedömde farten när han skulle jaga med soft och fastnade i en kurva en kort stund.

Men men nya tag nästa helg.

Ps jag önskar som alltid Vettel tillbaka till F1, tappade lite av intresset när han slutade DS

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Den här tråden borde heta "Vi hatar redbull och alla dess förare" 😚

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Den här tråden borde heta "Vi hatar redbull och alla dess förare" 😚

Inte riktigt, men total dominans är tråkigt för sporten och det var samma sak under Mercedes tiden. F1 har dom senaste åren varit tråkigt att kolla på även om man älskar sporten Underhållningsvärdet blir lika med noll om endast ett team har dominans, bättre om det var som t.ex 2021 när det var väldigt jämt mellan två team.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Den här tråden borde heta "Vi hatar redbull och alla dess förare" 😚

Så här är det väl alltid folk hatar det laget som är "överlägse"t dock så är det mer en Verstappen som är överlägsen nu och inte Red Bull.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Den här tråden borde heta "Vi hatar redbull och alla dess förare" 😚

Det där verkar va fanboi färgat. Finns ju en massa kommentarer om hur skönt det är med Russell i väggen. Slentrianhånet mot Lewis etc etc. Stroll hån etc etc

Men du ser bara kritik mot RB

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det där verkar va fanboi färgat. Finns ju en massa kommentarer om hur skönt det är med Russell i väggen. Slentrianhånet mot Lewis etc etc. Stroll hån etc etc

Men du ser bara kritik mot RB

Så kan det vara kanske 🙂

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Ironiskt nog satt jag och höll på att somna ungefär halvvägs in😴 men sen blev det lite mer spicy.

Kan verkligen inte förstå hur Perez kunde undan med 5 sekunders straff efter hans torped mot Albon. Albon hade 9:e platsen in the bag och kunde troligen slutat 8 om det inte hade varit för Perez. 5 sekunder gjorde varken från eller till.

På tal om straff.
Hur i hela #¤"%#"¤% kunde Hamilton undvika straff för start genvägen?
Visserligen släppte han förbi båda, men efter vadå? ett varv? två varv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

På tal om straff.
Hur i hela #¤"%#"¤% kunde Hamilton undvika straff för start genvägen?
Visserligen släppte han förbi båda, men efter vadå? ett varv? två varv?

Ham har skulle jag säga satt det där lite i system att göra och gjort under en stor del av sin karriär i F1.
Gärna köra om utanför banan vid starter eller bara ignorera en kurva och släppa tillbaka vid lämpligt tillfälle.
Men genom att göra så har han också raderat risken för att bli omkörd eller påkörd också, så det är rätt strategiskt att göra så.

Men syftet är ju att han ska släppa tillbaka på en gång, inte som nu när han saboterar för Norris att kunna försöka köra om Russell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Ham har skulle jag säga satt det där lite i system att göra och gjort under en stor del av sin karriär i F1.
Gärna köra om utanför banan vid starter eller bara ignorera en kurva och släppa tillbaka vid lämpligt tillfälle.
Men genom att göra så har han också raderat risken för att bli omkörd eller påkörd också, så det är rätt strategiskt att göra så.

Men syftet är ju att han ska släppa tillbaka på en gång, inte som nu när han saboterar för Norris att kunna försöka köra om Russell.

Alla gör ju det där. Det är samma som att de släpper ut bilen utanför vita linjerna för att kunna hålla mer fart. Racing handlar om att tänja reglerna till bristningsgränsen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

På tal om straff.
Hur i hela #¤"%#"¤% kunde Hamilton undvika straff för start genvägen?
Visserligen släppte han förbi båda, men efter vadå? ett varv? två varv?

Det är väl gängse praxis att man inte blir bestraffad om man inom rimlig tid (eller tidigare efter uppmaning från Race Director) "återställer" ordningen. Det händer var och vartannat race, och det är inte "tillbakasläppet" sker omedelbart. I många fall så ligger det dock i den omkörande förarens egna intresse att släppa tillbaka så snart som möjligt, eftersom situationen förvärras om den man kört om "felaktigt" skulle bli omkörd av ytterligare förare, samt att det ju endast förlänger tiden innan man kan ta sig förbi "på riktigt" och fortsätta jaga framåt.

Mig veterligen så finns det alltså inget i regelboken om när detta måste ske, bara att om det inte sker så riskerar man att bestraffas. Att det exempelvis skulle ta ett varv är ju överhuvudtaget inte ovanligt. För alla situationer är ju inte heller svarta eller vita, att det är 100% klart att den ena bilen, på eget bevåg, "left the track to gain an advantage". I vissa fall har ju den andra bilen helt eller delvis orsakat att man fick lämna banan, och då är det i vissa fall inte dem som lämnar banan som har gjort något fel. Så rimligen borde teamet ha rimlig tid att gå igenom händelsen, innan de bestämmer sig för att släppa tillbaka eller inte. Det hade varit orimligt att om man inte släppt tillbaka inom 3 kurvor, oavsett situation, så ska man bli bestraffad.

Skrivet av Sidde:

Ham har skulle jag säga satt det där lite i system att göra och gjort under en stor del av sin karriär i F1.
Gärna köra om utanför banan vid starter eller bara ignorera en kurva och släppa tillbaka vid lämpligt tillfälle.
Men genom att göra så har han också raderat risken för att bli omkörd eller påkörd också, så det är rätt strategiskt att göra så.

Men syftet är ju att han ska släppa tillbaka på en gång, inte som nu när han saboterar för Norris att kunna försöka köra om Russell.

Jag vet inte heller om man kan påstå att just Hamilton har satt i system att göra så, i vart fall inte mer än någon annan. Men om det nu är så systematiskt kanske du kan nämna vilka av racen denna säsong Lewis har gjort detta? För det lär ju vara en hel del om man nu ska kalla det för systematiskt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Jag vet inte heller om man kan påstå att just Hamilton har satt i system att göra så, i vart fall inte mer än någon annan. Men om det nu är så systematiskt kanske du kan nämna vilka av racen denna säsong Lewis har gjort detta? För det lär ju vara en hel del om man nu ska kalla det för systematiskt...

Det är definitivt andra förare som gör det också men jag vill nog säga att Ham var rätt duktig med att göra så under tiden han racade med/mot Rosberg. Jag kan inte ge exempel på race nej då jag inte är så intresserad av att ha den typen av koll. Systematiskt menar jag att han väljer att göra det då och då där det passar som en del av en genomtänkt lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Jag vet inte heller om man kan påstå att just Hamilton har satt i system att göra så, i vart fall inte mer än någon annan. Men om det nu är så systematiskt kanske du kan nämna vilka av racen denna säsong Lewis har gjort detta? För det lär ju vara en hel del om man nu ska kalla det för systematiskt...

Hamilton är väl känd för bryta mot regler som track limits med flit och på något sätt så kommer han undan med det. Kolla bara på detta klippet från Bahrain 2021 tycker själv att han borde ha blivit diskad från racet för detta. https://www.youtube.com/watch?v=dtjcSYJ6r0o

Teknisk genomgång om just detta.
https://youtu.be/N1zR74ijo7U?si=H0OgIwM8NzayvLsm&t=279

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Hamilton är väl känd för bryta mot regler som track limits med flit och på något sätt så kommer han undan med det. Kolla bara på detta klippet från Bahrain 2021 tycker själv att han borde ha blivit diskad från racet för detta. https://www.youtube.com/watch?v=dtjcSYJ6r0o

Teknisk genomgång om just detta.
https://youtu.be/N1zR74ijo7U?si=H0OgIwM8NzayvLsm&t=279

FIA är ju ett stort skämt i det hela också, 29 gånger gör han det innan dom ens säger något om det.
Men alla tänjer dom reglerna och försöker hitta kryphål hela tiden, allt handlar om hur man tolkar reglerna verkar det som..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Det är definitivt andra förare som gör det också men jag vill nog säga att Ham var rätt duktig med att göra så under tiden han racade med/mot Rosberg. Jag kan inte ge exempel på race nej då jag inte är så intresserad av att ha den typen av koll. Systematiskt menar jag att han väljer att göra det då och då där det passar som en del av en genomtänkt lösning.

Det du säger nu målar ju en helt annan bild än när du säger att han "systematiskt gjort det under hela sin karriär". Under dessa fighter gjorde väl Rosberg likadant? Jag minns exempelvis Kanadas GP när Hamilton jagade på Rosberg, och när Hamilton började komma nära på sista raken innan start- och mål, så höll Rosberg ner gasen och genade genom sista chikanen och skapade sig lite "luft" till Hamilton igen.

Samma sak gäller de flesta förare, som vid olika tillfällen tänjt på gränserna för att skapa sig en liten fördel. Att Hamilton på något sätt skulle sticka ut i det avseendet vänder jag mig alltså mot, och du verkar inte ha någon konkret fakta att luta dig mot, utan det är mest anekdotiskt bevisföring om hur du tycker dig minnas fighten mellan Hamilton och Rosberg för 7 år sedan.

Skrivet av Felixark:

Hamilton är väl känd för bryta mot regler som track limits med flit och på något sätt så kommer han undan med det. Kolla bara på detta klippet från Bahrain 2021 tycker själv att han borde ha blivit diskad från racet för detta. https://www.youtube.com/watch?v=dtjcSYJ6r0o

Teknisk genomgång om just detta.
https://youtu.be/N1zR74ijo7U?si=H0OgIwM8NzayvLsm&t=279

Jaså, han är känd för det?

Varför skulle han inte komma undan med det? Du har ju till och med själv länkat en video som förklarar varför han "kom undan med det". Alla andra som gjorde det "kom också undan med det", så det var ingenting som domarna tillät specifikt Hamilton att göra, men ingen annan.

Under så många år jag kan minnas (fram till någon gång under/efter säsongen 2021), så har track limits för "varvtid" inte varit en grej i F1. Det har varit oerhört flytande gränser för vad som är okej och vad som inte är okej. Ett tag efter ovan så bestämde man sig för olika regler för olika kurvor/banor. Så inför varje race så sa man att "i kurva 1 gäller curben, i kruva 3 gäller linjen, i kurva 4 finns inga begränsningar (för man bedömer att det inte finns något att tjäna på att gå utanför), etc.". Men det blev för krångligt för såväl förare som publik, så efter det bestämde man att den vita linjen gäller i alla kurvor alltid, punkt slut. Efter det så har vi sett kaoskval i framförallt Österrike, där vart och vannat varv strukits för track limits. Det är dock kanske mer ett problem med banans layout än något annat. Men man har alltså ändrat reglerna kring track limits, före 2021 var det aldrig några problem med track limits i Österrike.

Vad som däremot aldrig någonsin har varit tillåtet, är att köra om utanför banmarkeringen. Så oavsett vilka regler som har gällt för track limits när det kommer till att göra varv, så har man aldrig fått fullborda en omkörning utanför track limits. Det är samma som i ovan exempel, det är "fine" att råka bromsa på sig och dyka genom en chikan på ett "vanligt varv", men det är inte okej att göra det om man håller på att köra om någon, eller håller på att bli omkörd.

Så Bahrain blev kontroversiellt för att det var svårt att förstå att Hamilton kunde köra utanför track limits 29 gånger, men Max var tvungen att ge platsen tillbaka. Det var alltså därför man bestämde sig för att ändra reglerna kring track limits, för att göra det tydligare för åskådarna. Att påstå att det skulle vara grund för att diska Hamilton är ganska befängt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Det du säger nu målar ju en helt annan bild än när du säger att han "systematiskt gjort det under hela sin karriär". Under dessa fighter gjorde väl Rosberg likadant? Jag minns exempelvis Kanadas GP när Hamilton jagade på Rosberg, och när Hamilton började komma nära på sista raken innan start- och mål, så höll Rosberg ner gasen och genade genom sista chikanen och skapade sig lite "luft" till Hamilton igen.

Samma sak gäller de flesta förare, som vid olika tillfällen tänjt på gränserna för att skapa sig en liten fördel. Att Hamilton på något sätt skulle sticka ut i det avseendet vänder jag mig alltså mot, och du verkar inte ha någon konkret fakta att luta dig mot, utan det är mest anekdotiskt bevisföring om hur du tycker dig minnas fighten mellan Hamilton och Rosberg för 7 år sedan.

Jaså, han är känd för det?

Varför skulle han inte komma undan med det? Du har ju till och med själv länkat en video som förklarar varför han "kom undan med det". Alla andra som gjorde det "kom också undan med det", så det var ingenting som domarna tillät specifikt Hamilton att göra, men ingen annan.

Under så många år jag kan minnas (fram till någon gång under/efter säsongen 2021), så har track limits för "varvtid" inte varit en grej i F1. Det har varit oerhört flytande gränser för vad som är okej och vad som inte är okej. Ett tag efter ovan så bestämde man sig för olika regler för olika kurvor/banor. Så inför varje race så sa man att "i kurva 1 gäller curben, i kruva 3 gäller linjen, i kurva 4 finns inga begränsningar (för man bedömer att det inte finns något att tjäna på att gå utanför), etc.". Men det blev för krångligt för såväl förare som publik, så efter det bestämde man att den vita linjen gäller i alla kurvor alltid, punkt slut. Efter det så har vi sett kaoskval i framförallt Österrike, där vart och vannat varv strukits för track limits. Det är dock kanske mer ett problem med banans layout än något annat. Men man har alltså ändrat reglerna kring track limits, före 2021 var det aldrig några problem med track limits i Österrike.

Vad som däremot aldrig någonsin har varit tillåtet, är att köra om utanför banmarkeringen. Så oavsett vilka regler som har gällt för track limits när det kommer till att göra varv, så har man aldrig fått fullborda en omkörning utanför track limits. Det är samma som i ovan exempel, det är "fine" att råka bromsa på sig och dyka genom en chikan på ett "vanligt varv", men det är inte okej att göra det om man håller på att köra om någon, eller håller på att bli omkörd.

Så Bahrain blev kontroversiellt för att det var svårt att förstå att Hamilton kunde köra utanför track limits 29 gånger, men Max var tvungen att ge platsen tillbaka. Det var alltså därför man bestämde sig för att ändra reglerna kring track limits, för att göra det tydligare för åskådarna. Att påstå att det skulle vara grund för att diska Hamilton är ganska befängt...

Nej det var uppenbarligen inte okej när Verstappen började göra samma sak då sa dom till han och sluta direkt ? Men för Hamilton så var det okej att göra det 29 gånger.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Nej det var uppenbarligen inte okej när Verstappen började göra samma sak då sa dom till han och sluta direkt ? Men för Hamilton så var det okej att göra det 29 gånger.

Så du menar att Hamilton tilläts fortsätta köra utanför banan medan Verstappen inte tilläts?
Eller var det snarare så att när väl situationen mellan Verstappen och Hamilton inträffat, där Verstappen tvingades ge tillbaka platsen, och det sedan började kommuniceras öppet över radio att till Max att man tydligen inte behöver hålla igen i kurva 4, så insåg FIA att det här börjar bli lite rörigt, och började då "enforce:a" track limits i kurva 4? Om du tittar på hela videon du länkar så blir alltså även Hamilton tillsagd att de börjar få varningar för track limits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Så du menar att Hamilton tilläts fortsätta köra utanför banan medan Verstappen inte tilläts?
Eller var det snarare så att när väl situationen mellan Verstappen och Hamilton inträffat, där Verstappen tvingades ge tillbaka platsen, och det sedan började kommuniceras öppet över radio att till Max att man tydligen inte behöver hålla igen i kurva 4, så insåg FIA att det här börjar bli lite rörigt, och började då "enforce:a" track limits i kurva 4? Om du tittar på hela videon du länkar så blir alltså även Hamilton tillsagd att de börjar få varningar för track limits.

Verstappen fick information om att det är "okej" att köra av vid kuva 4. Sedan efter något varv så börja det varna Verstappen och hamilton om track limits direkt dett har ingen att göra med verstappen råkade köra av banan vid omkörningen.

https://youtu.be/N1zR74ijo7U?si=yftRakvqmKGBDW0c&t=335

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Så oavsett vilka regler som har gällt för track limits när det kommer till att göra varv, så har man aldrig fått fullborda en omkörning utanför track limits.

Sir Lewis får

https://youtu.be/lKI4_8UYjhI?si=4rI6hW_Jxk1GgrRX

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Verkar bli business as usual på suzuka. Teorin gällande ride height verkar rimlig

McLaren lär ge fezza rejält med spö men Mercedes kanske kan bråka lite.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Verkar bli business as usual på suzuka. Teorin gällande ride height verkar rimlig

McLaren lär ge fezza rejält med spö men Mercedes kanske kan bråka lite.

Verkar som att du hade helt rätt.

Riktigt dåligt kört av Perez idag, nästan så jag börjar fundera på om RB vill sätta Lawson i andrabilen istället.

Annars väldigt bra kört av Mclaren, kul för Piastri, han kommer nog att gå långt om han bara får rätt bil.

Men vad händer med Stroll? Han verkar helt omotiverad att köra formel 1. Känns som att han kommer sluta väldigt snart.

Permalänk
Medlem

Har jag missat något eller varför firades inte Max som världsmästare? 6 lopp kvar, 177p försprång till Perez.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Har jag missat något eller varför firades inte Max som världsmästare? 6 lopp kvar, 177p försprång till Perez.

Det gör man väl aldrig förrän säsongen är över.

Visa signatur

1

Permalänk
Medlem

Sprint racen ger poäng dom med så matematisk är det inte klart ännu.

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502
X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 114TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB |

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av eFoppa:

Har jag missat något eller varför firades inte Max som världsmästare? 6 lopp kvar, 177p försprång till Perez.

För att 3 av det återstående race har även sprint race, så det är ytterligare 24 poäng där utöver de maximalt 156 för race vinst. Så teoretiskt sett finns det fortfarande en liiiiten chans för Pérez.

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumBumX:

För att 3 av det återstående race har även sprint race, så det är ytterligare 24 poäng där utöver de maximalt 156 för race vinst. Så teoretiskt sett finns det fortfarande en liiiiten chans för Pérez.

Aha, jag misstänkte att det va nåt jag missat. Tack 🙏

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Redbull blev Constructors champion idag men Max är ännu inte världsmästare, men snart.

Alltså idag blev jag så grymt besviken på Perez och hur han betedde sig, inte särskilt imponerande. Dessa felen han gör nu visar att han är grymt pressad på sin plats tror jag.

Men my man Max tog hem det med storm precis som förväntad

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Och kommentatorerna babblar fortfarande om hur bra Perez var med däcken var i ett race för över 10 år sedan.
Helt otroligt hur ett rykte att han skulle vara bättre eller sämre på att sköta däcken kan få fortsätta.
F1 handlar ju förfasen inte om att få däcken att hålla länge, det handlar om att maximera prestandan från däcken mellan pitstops.

Nej RB har inte kvar Perez p.g.a. hans prestationer.
Snarare handlar det nog om att pusha fram Max så bra det går.
Inget gnäll över radion från Perez MAO.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Och kommentatorerna babblar fortfarande om hur bra Perez var med däcken var i ett race för över 10 år sedan.
Helt otroligt hur ett rykte att han skulle vara bättre eller sämre på att sköta däcken kan få fortsätta.
F1 handlar ju förfasen inte om att få däcken att hålla länge, det handlar om att maximera prestandan från däcken mellan pitstops.

Nej RB har inte kvar Perez p.g.a. hans prestationer.
Snarare handlar det nog om att pusha fram Max så bra det går.
Inget gnäll över radion från Perez MAO.

Dags att de sätter en rookie i Perez stol. Ex. Piastri skulle köra skjortan av Perez.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Och kommentatorerna babblar fortfarande om hur bra Perez var med däcken var i ett race för över 10 år sedan.
Helt otroligt hur ett rykte att han skulle vara bättre eller sämre på att sköta däcken kan få fortsätta.
F1 handlar ju förfasen inte om att få däcken att hålla länge, det handlar om att maximera prestandan från däcken mellan pitstops.

Nej RB har inte kvar Perez p.g.a. hans prestationer.
Snarare handlar det nog om att pusha fram Max så bra det går.
Inget gnäll över radion från Perez MAO.

Tydligen så bröt Perez men fick åka ut igen efter ett tag för att ta sitt tidsstraff som annars skulle flyttats till nästa race.

Undrar om de kommer att ändra reglerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweborn:

Dags att de sätter en rookie i Perez stol. Ex. Piastri skulle köra skjortan av Perez.

Ja, det gick ju kanon för Kvyat, Albon och Gasly.