Uppdatera till windows 11 utan microsoft-konto?

Permalänk

Uppdatera till windows 11 utan microsoft-konto?

Så...om man i dagsläget sitter på windows 10 och vill uppdatera till windows 11 utan att installera om och istället uppdatera via windows update...kan man då på något sätt uppdatera utan att behöva fylla i/skapa ett microsoft-konto under installationen?

Jag vet att man kan göra det om man installerar på nytt via usb-sticka och sedan trycka shift+f10 när man är inne i menyn där man ska välja nätverk att koppla upp sig emot...men i och med att man måste ha nätverk för att ladda ner uppdateringen från update så tänkte jag om detta ens är möjligt då?

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Skrivet av tcntad:

Så många trådar:) Nej, det går att gå runt

Ok...

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av revolt_III:

Tror denna metod fungerar än.
Tryck på shift+f10 för att få en kommandoprompt när Microsoft vill du ska skapa/logga in, skriv "OOBE\BYPASSNRO" tryck enter. Datorn kommer starta om och sedan är det bara att fortsätta med lokalt konto.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Tror denna metod fungerar än.
Tryck på shift+f10 för att få en kommandoprompt när Microsoft vill du ska skapa/logga in, skriv "OOBE\BYPASSNRO" tryck enter. Datorn kommer starta om och sedan är det bara att fortsätta med lokalt konto.

Ah ja precis.

Det jag var/är lite osäker bara på om detta även fungerar fast man installerar via windows update och inte nyinstallation.

Men jag antar att det fungerar med samma procedur ändå.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat 2 stycken Windows 10 Home datorer som hade lokalt konto, till Windows 11 Home. Båda uppdateringarna gick igenom utan att det frågades om Microsoft konto. Jag uppdaterade via vanliga Windows update. Så lokalt konto innan, lokalt konto efter.

Värt att tillägga är dock att det var över ett år sedan jag gjorde det, så ändringar kan ha skett.

Visa signatur

12900K | Z690 | RTX3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Tror denna metod fungerar än.
Tryck på shift+f10 för att få en kommandoprompt när Microsoft vill du ska skapa/logga in, skriv "OOBE\BYPASSNRO" tryck enter. Datorn kommer starta om och sedan är det bara att fortsätta med lokalt konto.

Nu vet vi inte om alla trix fungerar vid uppdatering via Windows update med det där behöver man inte göra. Det enklare sättet fungerar fortfarande. Dvs skriva i en felaktig mail, typ nothankyou@hotmail.com och något påhittat lösenord så kan man gå vidare och skapa lokalt konto utan omstart. Jag gjorde så för tre veckor sedan.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

Har nu uppdaterat och det verkar som att det lokala kontot fortfarande gäller. Förhoppningsvis så fortsätter det vara så i fortsättningen också, men man vet aldrig med Microsoft...

Stort tack för alla svar! Uppskattas!

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Har nu uppdaterat och det verkar som att det lokala kontot fortfarande gäller. Förhoppningsvis så fortsätter det vara så i fortsättningen också, men man vet aldrig med Microsoft...

Stort tack för alla svar! Uppskattas!

MS har själva sagt att krav på MS konto gäller nyinstallationer, inte uppgraderingar. De sa det när de började med krav på ms konto. Du kan alltid också logga in med ett MS konto under första uppstarten och sedan välja att byta till lokalt konto

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

MS har själva sagt att krav på MS konto gäller nyinstallationer, inte uppgraderingar. De sa det när de började med krav på ms konto. Du kan alltid också logga in med ett MS konto under första uppstarten och sedan välja att byta till lokalt konto

Ok toppen! Ska ha det i åtanke nästa gång.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III