Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Något speciellt att tänka på sett till recensionen man ska göra?

Permalänk
Medlem

Har pratat med Powers kundtjänst huruvida annullerade ordar kommer läggas på i lagerstatusen igen, men fick endast standardsvaret: "Såsom jag ser är den helt slutsåld och det går därför inte beställa denna".

Försökte förklara att om någon köper två varor och sedan ångrar sig på en av dem så borde det finnas en vara kvar i lager, men fick samma standardsvar igen. 1+1-1 blir alltså 2 enligt Powers logik. Suck, vad är poängen med en kundtjänst som inte har tillgång till någon mer info än den jag som kund har tillgång till?

Ingen poäng att refresha deras sida i alla fall när man inte vet om den dyker upp i lager i dag, om en vecka, eller aldrig...

Man får hoppas på en mindre usel och buggig upplevelse nästa gång de har rea, eller att de slutar prioritera postnummer i mer tätbefolkade områden.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Har pratat med Powers kundtjänst huruvida annullerade ordar kommer läggas på i lagerstatusen igen, men fick endast standardsvaret: "Såsom jag ser är den helt slutsåld och det går därför inte beställa denna".

Försökte förklara att om någon köper två varor och sedan ångrar sig på en av dem så borde det finnas en vara kvar i lager, men fick samma standardsvar igen. 1+1-1 blir alltså 2 enligt Powers logik. Suck, vad är poängen med en kundtjänst som inte har tillgång till någon mer info än den jag som kund har tillgång till?

Ingen poäng att refresha deras sida i alla fall när man inte vet om den dyker upp i lager i dag, om en vecka, eller aldrig...

På ett sätt är det väl bra att de lägger upp stor del av sin interna info utåt. Förmodligen vet någon beställningsansvarig hur det ser ut, men inte alla som svarar på frågor i butik eller i telefon. De är väl kanske färmst där för att hjälpa folk som inte hittar infon på hemsidan, eller orka leta fram den.

Permalänk
Medlem

Velade länge på om jag verkligen villhöver en soundbar men beställde en med pick-and-collect kl 10:23. Har status "Packad och inväntar leverans" så kanske att man får tag på en.

Edit: och nån minut senare så fick jag SMS att den finns att hämta

Permalänk
Medlem

Ser inte så ljust ut, ingen förändring på statusen efter 2,5h. Valde upphämtning i Högsbo.

Nvm, nu är den packad!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Hej,

Här kan vi fortsätta diskussionen om specifikt soundbaren inkl. detaljer kring bonusprodukten!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1700499-samsung-hw-q99...

Vill admin flytta inlägg går det givetvis också bra!

Trevlig fredagen den 13:e alla, kanske inte en ren otursdag trots allt för några lyckligt lottade 🥳

Permalänk
Medlem

Jag lade min order på soundbar med pickup på Drottninggatan kl 10:00. Jag blev utan även fast jag betalade direkt :/

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Är det dags för en egen tråd gällande denna soundbar snart?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av tevey:

Är det dags för en egen tråd gällande denna soundbar snart?

Redan igång väl

Permalänk
Medlem

För er som mig som var lite oroliga gällande seg leverans ifrån Elgiganten. När jag kollar mina gamla beställningar ifrån dom så står betalningsdatum "korrekt" på kvittot, så köpte man igår så är det förhoppningsvis inte något problem om man får leveransen senast någon dag innan 7e November (då man ska hinna recensera också)

Permalänk
Medlem

Någon har nyheter från netonnet? Jag kan se min beställning, men inga framsteg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NsGR:

Någon har nyheter från netonnet? Jag kan se min beställning, men inga framsteg.

Samma här står bara status: Mottagen.

Permalänk
Medlem

Köpte en 65" tv på powers rea.
Läser man hur de hanterar frakt så står det en, två dagars frakttid.
Fick preleminärt datum den 27 dvs 14 dagars frakttid.

Lite skillnad kan man tycka, det börjar inget vidare.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Köpte en 65" tv på powers rea.
Läser man hur de hanterar frakt så står det en, två dagars frakttid.
Fick preleminärt datum den 27 dvs 14 dagars frakttid.

Lite skillnad kan man tycka, det börjar inget vidare.

1 or 2 day shipping time is if the TV is available at their warehouse. In your case it is likely they ran out of stock and have to back order from the distributor

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

1 or 2 day shipping time is if the TV is available at their warehouse. In your case it is likely they ran out of stock and have to back order from the distributor

Yep, I understand that, but it would have been nice of them to say that before ypu lay the order and actually buy the tv set.

Now i got an acceptable tv already, but could been without something to watch my filmchannels on and stream utube/twitch etc on. 2 weeks could have been a long time.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fremar:

Samma här står bara status: Mottagen.

Pratade med supporten idag, hon sa de väntade på leverans men kunde inte ge något datum, beställde 65.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiden:

Pratade med supporten idag, hon sa de väntade på leverans men kunde inte ge något datum, beställde 65.

Inte trevligt. Absolut ingen kommunikation från dem.

Den fanns i lager när jag beställde. Kommer e-mail "beställning mottagen" att räcka för Samsung-kampanjen?

Betalningsstatus förblir "reserverad" på bankkontot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NsGR:

Inte trevligt. Absolut ingen kommunikation från dem.

Den fanns i lager när jag beställde. Kommer e-postmeddelandet "beställning mottagen" att räcka för Samsung-kampanjen?

Betalningsstatus förblir "reserverad" på bankkontot.

Min 77" beställning har avbrutits av NoN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Köpte en 65" tv på powers rea.
Läser man hur de hanterar frakt så står det en, två dagars frakttid.
Fick preleminärt datum den 27 dvs 14 dagars frakttid.

Lite skillnad kan man tycka, det börjar inget vidare.

Köpte ett gäng småvaror för 6-700 bagis och valde Collect.
Hämtade ut på Power i Jkpg och märkte först när jag kom hem att en vara saknades.
Inget kvitto, nada…

Börjar som du sa ”inget vidare”…

Stavfle ;-)
Permalänk
Medlem
Skrivet av CH4:

Min 77" beställning har avbrutits av NoN

Har de kontaktat dig om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NsGR:

Har de kontaktat dig om det?

Fick bara mejl att beställning avbrutits. Ingen anledning stod med i mejlet

Permalänk
Medlem
Skrivet av CH4:

Fick bara mejl att beställning avbrutits. Ingen anledning stod med i mejlet

Fassen vad tråkigt, nu blir man lite rädd. Vilken tid fick du orderbekräftelse?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Skrivet av Nivity:

La reservation på soundbaren i butik. Var inga problem.
Får se om jag vill ha eller inte. Känns som ett jäkla kladd o få paddan o sen sälja den hm.

Problemet är väl att det kom upp fel så klickade fler gånger. Så fått Mail om 3 olika orders nu

Skrivet av Clasito:

Tradera here I come!

Gjorde om processen 3 gånger då valet upphämtning strulade och nekade beställning. Nu har 3 mail kommit med bekräftelse...

Skrivet av Nivity:

2 av mina 3 click & collect är packade.
Försökte avbeställa men gick inte. O tanten i chatten lämnade direkt när hon anslöt.
Skiter i de nu. De får skicka 2-3 om de känner för det till min butik. Inte som man har köpkrav så. Bara strunta i o hämta när de kommit fram

Skrivet av sudjuk004:

Jag har också råkat beställa 2 st och killen i chatten lämnade direkt också när det var min tur, väldigt märkligt.

Skrivet av Clasito:

Ja alltså avsikten är inte att behålla mer än 1. Dåligt att sidan ger felmeddelande när det har gått igenom ändå.

Skrivet av sudjuk004:

Enligt chatten hade jag 4st order på soundbaren, dem ska anullera 3st och behålla 1, så det kanske dyker upp någon till.

Är det möjligt att överföra en av de extra ordrarna till en annan person?

Det vore väldigt intressant om det gick att få OLED TVn och Soundbaren som kombination.

Permalänk
Skrivet av CH4:

Min 77" beställning har avbrutits av NoN

Skojar du? Jag lade ut min tv på Blocket och den är numera såld och upphämtad enbart för att jag kunde beställa denna.. Står fortfarande "mottagen" på min order, men om de makulerar beställningen nu så är det riktigt illa.

Visa signatur

/Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Köpte ett gäng småvaror för 6-700 bagis och valde Collect.
Hämtade ut på Power i Jkpg och märkte först när jag kom att en vara saknades.
Inget kvitto, nada…

Börjar som du sa ”inget vidare”…

Vad trist.
Tror du att du får det du saknar?
Och varför ger de inget kvitto?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Vad trist.
Tror du att du får det du saknar?
Och varför ger de inget kvitto?

Hoppas jag verkligen.
Ska ringa deras kundtjänst imorrn o bråka (om det nu skulle behövas)

Permalänk

Fick iallafall en order på en soundbar dock längre leverans än lovat! Typ i början på november får se om de löser det ändå iallafall försöker registrera med all info jag har hos Samsung men får bara felmeddelande hur jag än gör för de vill ha ett giltigt unikt serienummer puhhh

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Hoppas jag verkligen.
Ska ringa deras kundtjänst imorrn o bråka (om det nu skulle behövas)

Updatera detta gärna om hur ddt gick för dig, ddt säger en del om firman hur de hanterar detta.
Lycka till.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Hoppas jag verkligen.
Ska ringa deras kundtjänst imorrn o bråka (om det nu skulle behövas)

Glöm inte att det inte är personen på kundtjänsts fel. Trevligt bemötande kommer man längre med än med "bråk"
/MVH en som jobbat på kundtjänst

Permalänk
Medlem

Orderbekräftelse via e-post från NoN har inget datum utskrivet. Jag är alltmer orolig för om det kommer att accepteras av Samsung.