Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Medlem

Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Medlem

Ni som fick flera reservationer och skrev till support om att få dem annullerade, har de försvunnit från er profil? Råkade få två reservationer och skrev till dem men båda ligger kvar fortfarande.

Permalänk

Ska man skriva recension hos power själva eller Samsung ?

Permalänk
Medlem

Frågor och reflektioner:

Att den heter Q990C i US och Q995C här, utgår från att det bara är Samsungs segmentering av olika marknader men att det i grund och botten är samma sak och produkt, right?

Avsaknaden av en ren HDMI 2.1 4k@120-port är lite synd men ingen dealbreaker från min sida då den har eARC och min C3 givetvis har det också, så inga problem förhoppningsvis.

Riktigt bra att den har stöd för alla format inkl. DTS-HD/MA då jag har en hel del Blu-Rays! Sonos Arc saknar till exempel DTS-HD/MA även om den har stöd för "vanlig" DTS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Ska man skriva recension hos power själva eller Samsung ?

Samsung

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Är sateliterna batteridrivna eller behövs strömsladd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ni som fick flera reservationer och skrev till support om att få dem annullerade, har de försvunnit från er profil? Råkade få två reservationer och skrev till dem men båda ligger kvar fortfarande.

Nä jag har fortfarande en order för mycket. Antagligen väldigt många som har dubbel eller trippel bokat så det lär ta en stund innan systemet är ikapp.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisFriend:

Är sateliterna batteridrivna eller behövs strömsladd?

Kräver strömsladd enligt manualen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Nä jag har fortfarande en order för mycket. Antagligen väldigt många som har dubbel eller trippel bokat så det lär ta en stund innan systemet är ikapp.

Okej, ja det är väl ändå inte köpkrav eftersom de bara är reserverade. Så om det kommer flera kan man väl strunta i den ena hoppas jag. Fick sms nu att min produkt är beställd från centrallagret till min butik så hoppas den kommer nästa vecka iallafall.

Permalänk
Medlem

Fick sms kl 11 att min soundbar var redo att hämtas i Malmö. Kl 13:14 får jag ett till sms som säger att det inte finns någon soundbar pga "tekniska problem i våra system".

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Fick sms kl 11 att min soundbar var redo att hämtas i Malmö. Kl 13:14 får jag ett till sms som säger att det inte finns någon soundbar pga "tekniska problem i våra system".

Samma sak hände mig, fast jag fick veta det när jag står i butiken för att hämta ut... det var två mycket välspenderade timmar i bilen/butiken.

Frågade om han kunde ge mig lite rabatt på Airpods gen 2 som kompensation, men icke. Tack Power för en strålande insats kring kundnöjdhet

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Samma sak hände mig, fast jag fick veta det när jag står i butiken för att hämta ut... det var två mycket välspenderade timmar i bilen/butiken.

Frågade om han kunde ge mig lite rabatt på Airpods gen 2 som kompensation, men icke. Tack Power för en strålande insats kring kundnöjdhet

Det är verkligen under all kritik. Var inne i butiken för någon vecka sedan och fick dåliga vibbar, och detta bekräftar bara det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem

Dem flesta butiker hade enbart 5 st till försäljning enligt butikschefen där jag var i, och den butiken jag var i kom dem och plockade soundbaren till bokade ordrar efter ca 30 min och då hade fortfarande ingen kund i butik köpt någon medan det var 18 st bokade enligt han som plockade varorna. Så betydligt fler ordrar hade fått igenon än vad som fanns. Sen kom det folk som köpte tvn som ville ha soundbaren och då tog dem ut bokade ordrar från lagret och sa att kunder i butik gick före. Så ni som inte har hämtat bör hämta omgående. Då dem sa att collection inte ens skulle vara möjligt och därför kommer dem i sista hand.

Skrivaren för 99kr hade dem fått över 50 ordrar på i den butiken, men ingen där kommer få då dem var slut i butik efter 1 minut. Så rätt dåligt skött av Power.

Permalänk
Medlem

Högsbo är väl en av deras största butiker så hoppas de hade tillräckligt. Fick dock iväg ordern lite sent så who knows. Vissa här har ju verkligen haft en kass upplevelse av bokad upphämtning. :S

@macxo vilken butik?

Edit: Snackat med supporten och reservationen är struken... Trist minst sagt.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Fick sms kl 11 att min soundbar var redo att hämtas i Malmö. Kl 13:14 får jag ett till sms som säger att det inte finns någon soundbar pga "tekniska problem i våra system".

Samma sak även här. Beställde direkt kl 10:00, fick SMS om att det gick att hämta kl 10:57 och fick 13:14 SMS om att den inte finns. Då hade jag stått 45 min i kö och där var säkert dubbelt på det för att komma fram till kassan. Min order ligger dock kvar på hemsidan än så länge med status går att hämta.

3 kassor öppna i Malmöbutiken.

Finns det något case för att kräva täckningsköp?

Permalänk
Medlem

Satt vid 10 och Klarna inte funkade alls som alternativ då det blev felmeddelande pga postnumret. Vid val av click and collect och betala i butik så fortsatte strulet. Så jag har flera extrordrar som flera här har. Min första gick igenom 10:09. Har fått sms om att samtliga ordrar är beställda från centrallagret. Jag räknar med att inte få nån alls, så blir man inte besviken.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Har order på hemleverans, enligt mail beräknat leveransdatum 18/10. Kollar jag ordern på hemsidan är det nu ändrat till 30/10. Håller tummarna på att det kommer före 7/11...

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Har satt upp min Soundbar nu och testat. Jämförelse mot Sonos Beam med två Sonos One.
Har några funderingar dock. Ljudet är såklart mycket mer "kraftfullt" och det drämmer till bra i rummet. Två saker jag reagerar på.
Dialogerna känns ganska långt från min Sonos anläggning, det blir nästan lite burkigt. Sedan hör jag inte speciellst mycket av Atmos effekterna eller sourround överlag, inte mer än Sonos anläggningen generellt. Vilket redan var ganska sparsmakat.
Kanske har jag missat någon inställning, eller helt enkelt förväntar mig för mycket.
Drog igång Spiderman på Netflix, Dolby Atmos loggan lös upp på ljudlimpan. Efter så ändrar den till TV eARC, men det kanske bara är var signalen kommer från?

Permalänk
Medlem

Hämtade precis ut min bokning i Kalmar. Var lite problem att hitta den först, vilket innebar att jag blev onödigt skitnödig innan den väl hittades.

Min andra order för hemleverans ligger fortfarande kvar, inte avbokad.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem

Pratade med supporten, dom har 500+ beställningar på varan men hade bara 50st tillgängliga i lager? Frågade om beställningarna som ligger restade kommer levereras, svaret var Ja. Men med lev. datum början av november.

Vore ju ett jävla skämt om man inte får ta del av Samsung kampanjen pga deras lagerhantering/it system vid order online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tronix79:

Pratade med supporten, dom har 500+ beställningar på varan men hade bara 50st tillgängliga i lager? Frågade om beställningarna som ligger restade kommer levereras, svaret var Ja. Men med lev. datum början av november.

Vore ju ett jävla skämt om man inte får ta del av Samsung kampanjen pga deras lagerhantering/it system vid order online.

Jag förstår inte problemet? Du har ett kvitto med dagens datum? Att skriva en produktrecension och skicka in alt måste man väl kunna göra ändå, även fast varan inte kommit.

Vid frågor (som inte lär komma) är det väl bara att hänvisa till man testat den i butik eller att kompisen har en likadan etc?
Eller har jag helt missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Jag förstår inte problemet? Du har ett kvitto med dagens datum? Att skriva en produktrecension måste man väl kunna göra ändå? Vid frågor (som inte lär komma) är det väl bara att hänvisa till man testat den i butik eller att kompisen har en likadan etc?

Eller har jag helt missat något?

Man måste väl claima senast 7 november? Och man behöver serie nr för att claima också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Jag förstår inte problemet? Du har ett kvitto med dagens datum? Att skriva en produktrecension måste man väl kunna göra ändå? Vid frågor (som inte lär komma) är det väl bara att hänvisa till man testat den i butik eller att kompisen har en likadan etc?

Eller har jag helt missat något?

Formuläret kräver ett serienummer.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Jag förstår inte problemet? Du har ett kvitto med dagens datum? Att skriva en produktrecension måste man väl kunna göra ändå? Vid frågor (som inte lär komma) är det väl bara att hänvisa till man testat den i butik eller att kompisen har en likadan etc?

Eller har jag helt missat något?

Är väl främst serienumret som är av intresse om man ska kunna skicka in formuläret till Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Man måste väl claima senast 7 november? Och man behöver serie nr för att claima också.

Skrivet av knewt:

Formuläret kräver ett serienummer.

Aha, den lilla detaljen

Tack för upplysningen!

Permalänk
Medlem

Kontaktade Powers support och det verkar tyvärr som att min order kommer att annulleras. Anledningen är att deras system inte hinner med så många beställningar som läggs samtidigt. Attans, tyckte jag var snabb som skickade iväg min order 10:00. 😅

Jag beställde alltså online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av telrad:

Kontaktade Powers support och det verkar tyvärr som att min order kommer att annulleras. Anledningen är att deras system inte hinner med så många beställningar som läggs samtidigt. Attans, tyckte jag var snabb som skickade iväg min order 10:00. 😅

Jag beställde alltså online.

Oh no Då ligger jag nog illa till med beställning 10:02.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Oh no Då ligger jag nog illa till med beställning 10:02.

Japp och jag med min 10:07 Fick dock SMS att den har beställs in av butiken, står "packad" med men med tanke på allt jag hört i tråden förväntar jag mig inte heller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Oh no Då ligger jag nog illa till med beställning 10:02.

Med lite flyt så kanske man får ett ändå. Personen i kundtjänst svarade med att det är slutsålt (no way 😲) men om det blir möjligt att det kommer in flera så kan de skickas iväg, annars så annullerar de bara ordern. Frågan är ju i så fall när nästa sändning av soundbars kommer in. 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Japp och jag med min 10:07 Fick dock SMS att den har beställs in av butiken, står "packad" med men med tanke på allt jag hört i tråden förväntar jag mig inte heller något.

Jag valde hemleverans då jag inte har någon butik i närheten där jag bor. Kanske säkrare med att beställa hem till butik. En får hoppas det i alla fall! 😄