Buntband till att hålla fast kylfläns på NVME-SSD?

Permalänk
Medlem

Buntband till att hålla fast kylfläns på NVME-SSD?

Hellu!
Köpte en Crucial P5 plus till farsans Z590-moderkort som bara har en medföljande kylfläns för SSDer vilket är gen 4 platsen. Processorn är i3 10105f och upptäckte att den övre nvme-platsen inte kan köras som gen 3, så SSDn måste flyttas till den nedgre platsen.som inte har kylfläns eftersom ingen NMVE hittas av bios i den övre. Kylflänsen som sitter över gen 4 platsen hakas i, i en hållare på moderkortet och skruvas sedan fast i samma monteringshål som håller SSDn på plats. Det innenbär att om jag flyttar kylflänsen och SSDn till den undre platsen så kommer den bara sitta fast med en skurv och sannolikt glida av SSDn. Tror ni jag kan dra fast kylflänsen över SSDn med buntband runt båda, eller kommer buntbandet smälta? Någon annan idé annars som inte inmebär mer kostnader?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Visserligen kan nog en SSD blir för varm för att vidröra med fingrarna. Men smältpunkten för ett buntband ligger väl på minst 200 grader så det bör inte vara några problem ur det perspektivet.

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem

Ifall du fortfarande är orolig kan du använda Kaptontejp. Kostar dock en slant. Men som föregående svarat borde det vara lugnt med buntband.

Visa signatur

i7 4770K @ 4GHz | ASUS R9 290 | ASUS VI HERO | G.SKILL 16GB | Corsair H80i | Corsair Force GT 240GB | WD Black 640GB | Corsair HX850 | Corsair Obsidian 750D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av svolter:

Visserligen kan nog en SSD blir för varm för att vidröra med fingrarna. Men smältpunkten för ett buntband ligger väl på minst 200 grader så det bör inte vara några problem ur det perspektivet.

Fint!
Jag drog fast den med minsta jag hittade. Håller det så håller det.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...