Få tag i bilder i trasig iphone

Permalänk
Medlem

Få tag i bilder i trasig iphone

Hej!

Har en iphone 11 där symbolen för att koppla in den i en Mac för att uppdatera den har dykt upp. Jag har testat flertalet gånger men uppdatering lyckas inte, utan får alltid ett ”okänt fel” på slutet) I och med att jag inte kommer in i den kommer jag inte åt kamerabilderna (som inte blivit säkerhetskopierade till icloud)

Finns det något sätt att via något smart datorprogram eller dylikt att få åtkomst till bilderna?

Stooort tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Inte så duktig på just Apple produkter i sig. Men har en iPad Air 2 som jag fått göra det med och bytt ut original kabeln mot en eftermarknad som va längre då original började glappa.
Har iofs pc eller ja bärbar Windows dator och märkt att försöker jag med eftermarknads kabeln så skiter sig allt och jag måste använda den original kabel som följde med iPaden för att allt ska funka utan problem.

Kan det vara så för dig med att du kör med nåt annat än en Apple original kabel?

Permalänk
Medlem

"symbolen för att koppla in den i en Mac för att uppdatera"? Vad är det för symbol? Hittar inget om det när jag googlar.

Och finns det något "ursprungligt" problem med telefonen så att säga?

Jag tycker inlägget är väldigt förvirrande, men det tycker jag om många inlägg som får massor av svar som leder till en lösning, så är kanske att jag är förvirrad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

"symbolen för att koppla in den i en Mac för att uppdatera"? Vad är det för symbol? Hittar inget om det när jag googlar.

Och finns det något "ursprungligt" problem med telefonen så att säga?

Jag tycker inlägget är väldigt förvirrande, men det tycker jag om många inlägg som får massor av svar som leder till en lösning, så är kanske att jag är förvirrad.

Haha, förvirringen står jag för :). Det är egentligen bara en svart skärm med symbol för laddsladden och en dator.

Permalänk
Medlem

Var någonstans kan man se i icloud (inloggade via dator) när den senaste säkerhetskopian på telefonen gjordes? Det finns en sammanfattning under ”din icloudlagring” men där framgår inte när den gjordes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idk123:

Haha, förvirringen står jag för :). Det är egentligen bara en svart skärm med symbol för laddsladden och en dator.

Skärmen kallas "Recovery Mode" eller "DFU mode". Du kopplar in den i en Mac eller en PC med iTunes för att uppdatera programvaran, eftersom något har gått snett med en tidigare uppdatering. Är det det du försöker göra?

För övrigt: Har du pratat med Apple? Deras telefonsupport är riktigt bra.

Världen är full av program som skall hämta tillbaka foton från en iPhone i DFU-läge, men jag vet inte vilket av dem som är bra.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Blev mobilen i det läget av sig själv? bootloopade den innan?
iPhones ifrån X och nyare har väldigt känsliga sensorer uppe vid samtalshögtalaren, proximity sensorn kan lätt göra att den börjar bootloopa som i sin tur kan leda till att man råkar lägga in den i recovery mode. Ta den till en verkstad på en felsökning, tar 1 minut att ta bort skärmen och koppla ur flexkabeln till samtalshögtalaren och sensorerna, full möjligt att mobilen startar därefter.