Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av telrad:

Jag ser personligen väldigt mycket fram emot att få en Galaxy Tab S9 också (om den finns kvar). 😄

Skulle vara intressant att veta antalet användare på SweClockers som har fått sina soundbars och de som fortfarande väntar på sin. Bara av ren kuriosa. Vet inte på rak hand hur många Power hade på lagret för onlineköp då det stod 10+ på deras produktsida.

Runt 500 var det

Permalänk
Medlem

Jag hade gladligen tagit en av soundbar utan någon bonus för det priset ni fick den för. Förstår inte att många är så missnöjda, rana jackpotten även om ni inte hinner claima bonus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Jag hade gladligen tagit en av soundbar utan någon bonus för det priset ni fick den för. Förstår inte att många är så missnöjda, rana jackpotten även om ni inte hinner claima bonus.

japp jag betalade själv 16k i augusti för soundbaren plus sålde surfplattan för 7500kr, bra köp ändå.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Kommer finnas folk som behåller iaf, den kommer nog garanterat inte bli billigare på Black Friday etc. Förra årets modell var aldrig billigare än 9990kr.

Nån får gärna köpa min för 10k utan tjafs om så e fallet men lär kräva en del av power för att behålla utan lösning sysslar inte med välgörenhet till dom köpt annat på rean också

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

japp jag betalade själv 16k i augusti för soundbaren plus sålde surfplattan för 7500kr, bra köp ändå.

Ok! På Samsungs hemsida? Men du har ändå gått plus på gratis produkterna😉

Permalänk
Skrivet av SopAns:

Gjorde samma, gick igenom men tog nog 4 arbetsdagar och dammsugaren får försenad leverans med progons till januari.

Skickade in i söndags, väntar och ser ifall det kommit något Mail om den är godkänd eller inte till nästa vecka. Valde också dammsugaren 🤓

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Ok! På Samsungs hemsida? Men du har ändå gått plus på gratis produkterna😉

japp, dom sänkte sedan i spetember till 13k och jag hade kunnat få för det priset men gick 2 dagar över öppet köp så var lite surt men köpte till familj o vänner för 12200 då vi hade rabattkoder på 800kr.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

En polare handlade soundbaren men hade tidigare köpt en annan produkt (tv) och fått ut en produkt på kampanjen redan. Han tänkte inte på att det bara går att använda kampanjen EN gång per hushåll. Så hans namn och adress finns på båda köpen. Nån som har ett vettigt tips på att få igenom kampanjen på båda ändå? Power kunde inte ändra kunduppgifter på fakturan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tronix79:

En polare handlade soundbaren men hade tidigare köpt en annan produkt (tv) och fått ut en produkt på kampanjen redan. Han tänkte inte på att det bara går att använda kampanjen EN gång per hushåll. Så hans namn och adress finns på båda köpen. Nån som har ett vettigt tips på att få igenom kampanjen på båda ändå? Power kunde inte ändra kunduppgifter på fakturan.

Hmm detta har jag faktiskt inte tänkt på, handlade han från olika butiker och fick avslag?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nord93:

Undra hur det blir för oss som har valt click & collect. Känns som att de borde höra av sig om hur läget ser ut?

De hänvisar ju i chatten till att man ska kontakta den enskilda butiken, men svårt att tro att de ska lösa det där. Ngn som provat att ringa direkt till butiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Jag hade gladligen tagit en av soundbar utan någon bonus för det priset ni fick den för. Förstår inte att många är så missnöjda, rana jackpotten även om ni inte hinner claima bonus.

Utifrån kommentaren i https://www.sweclockers.com/marknad/233044 så kan du nog komma över en till det priset också.

Permalänk
Medlem

Kan meddela att Power skickat min order till butik nu, fick sms idag.
(min order försvann ifrån mina sidor osv men var alltså kvar och är nu skickad till butik jag beställde den till)

Får se om det är värt att hämta ut, allt hänger på om man orkar kladda med att få en S9 tab och sen sälja den typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Kan meddela att Power skickat min order till butik nu, fick sms idag.
(min order försvann ifrån mina sidor osv men var alltså kvar och är nu skickad till butik jag beställde den till)

Får se om det är värt att hämta ut, allt hänger på om man orkar kladda med att få en S9 tab och sen sälja den typ.

Vilken butik?

Permalänk
Medlem

När jag kontaktade chatten så skulle de lösa det än om jag fick produkten senare. Så jag sitter lugnt och väntar på min soundbar

(08:44:21) *Mitt namn*
Hej jag gjorde för en stund sedan den här ordern: #21********

och har fått ett förväntat leveransdatum 2023-11-06. Det är så att jag köpte produkten för att den ingår i en samsung kampanj så att man kan välja en bonusprodukt men den kampanjen gäller till köp innan 15 okt och registrering senaste 7 nov. Det blir lite tajt på min order då jag behöver serienummer för att registrera den.

Hur ser det ut hinner jag få produkten i tid eller kan jag få serienummer tidigare på något sätt?

mvh
(08:54:42) *** Lauen joined the chat ***
(08:56:43) *Mitt namn*
Hej
(08:59:58) Lauen
Du kommer att få produkten i tid annars går det att lösa det efter
(09:00:16) *Mitt namn*
Tack för hjälpen
(09:00:23) *** Lauen left the chat ***

Dold text
Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

Man ska få en bekräftelse att ens recension har blivit upplagt.
Har inte fått mailet, men ser att recension ligger uppe.
Någon annan som hade liknande problem?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Man ska få en bekräftelse att ens recension har blivit upplagt.
Har inte fått mailet, men ser att recension ligger uppe.
Någon annan som hade liknande problem?

Ja, samma här. Jag tog en skärmdump på mejlet där man ska bekräfta sin mejl/recension. Sen en på recensionen. Jag la ihop dem till en bild och laddade upp i ansökan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Ja, samma här. Jag tog en skärmdump på mejlet där man ska bekräfta sin mejl/recension. Sen en på recensionen. Jag la ihop dem till en bild och laddade upp i ansökan.

Har dem bekräftat din registrering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Har dem bekräftat din registrering?

Nej inte än, den gjorde jag igår. Men kan inte tro att det är något problem. I mejlet syns ju min mejladress + användarnamn på Samsungs recensionssida. Mejladressen matchar även den i ansökan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tronix79:

En polare handlade soundbaren men hade tidigare köpt en annan produkt (tv) och fått ut en produkt på kampanjen redan. Han tänkte inte på att det bara går att använda kampanjen EN gång per hushåll. Så hans namn och adress finns på båda köpen. Nån som har ett vettigt tips på att få igenom kampanjen på båda ändå? Power kunde inte ändra kunduppgifter på fakturan.

Så här blir det lite rörigt. Villkoren säger typ 1 extraprodukt/hushåll.

Aditro (de som hanterar kampanjen åt Samsung) följer villkoren hyfsat väl. Jag blev nekad när jag köpte en andra TV.

Samsung (enligt chatt samt telefonsupport) säger att det är 1 extraprodukt per vara du köper. Dock är det max 1 per kvitto. Så om du köpt två grejer på ett kvitto => 1 extraprodukt. Två grejer på två olika kvitton => 2 extraprodukter.

Jag kontaktade Samsungs kampanjsupport som bett mig att fylla i ett formulär via mail som de skickat så de hjälper mig claima en andra vara och att Aditro tyvärr tolkat dem fel. Väntar på svar.

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått godkännande bara genom en skärmdump på recensionen (då bekräftelsemailet aldrig dyker upp)?
Jag har kvar mailet där man ska bekräfta recensionen men tänkte inte på att klippa o klistra för att få med båda delarna :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Ja, samma här. Jag tog en skärmdump på mejlet där man ska bekräfta sin mejl/recension. Sen en på recensionen. Jag la ihop dem till en bild och laddade upp i ansökan.

Skrivet av Kanadagoose:

Har dem bekräftat din registrering?

Skrivet av Mr_Flash:

Nej inte än, den gjorde jag igår. Men kan inte tro att det är något problem. I mejlet syns ju min mejladress + användarnamn på Samsungs recensionssida. Mejladressen matchar även den i ansökan.

Tog kontakt med Samsung via WhatsApp.
Enligt dem kan det ta upp till 72h innan man får bekräftelsen.
Av någon anledning hade dem blivit bombad av recensioner:)

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av Wheezymoon:

När jag kontaktade chatten så skulle de lösa det än om jag fick produkten senare. Så jag sitter lugnt och väntar på min soundbar

(08:44:21) *Mitt namn*
Hej jag gjorde för en stund sedan den här ordern: #21********

och har fått ett förväntat leveransdatum 2023-11-06. Det är så att jag köpte produkten för att den ingår i en samsung kampanj så att man kan välja en bonusprodukt men den kampanjen gäller till köp innan 15 okt och registrering senaste 7 nov. Det blir lite tajt på min order då jag behöver serienummer för att registrera den.

Hur ser det ut hinner jag få produkten i tid eller kan jag få serienummer tidigare på något sätt?

mvh
(08:54:42) *** Lauen joined the chat ***
(08:56:43) *Mitt namn*
Hej
(08:59:58) Lauen
Du kommer att få produkten i tid annars går det att lösa det efter
(09:00:16) *Mitt namn*
Tack för hjälpen
(09:00:23) *** Lauen left the chat ***

Dold text

Fick svar från Power att Samsung kommer förlänga kampanjen till 3 december medan Samsungs kundsupport svarar att det kommer gå att kontakta dem i efterhand för att manuellt registrera soundbaren för att få en tilläggsprodukt. Vet inte om jag litar på Power, men med de båda svaren låter det som att det inte kommer vara något problem för oss som nu kommer få leveransen efter att registreringen stänger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyPlayboy:

Fick svar från Power att Samsung kommer förlänga kampanjen till 3 december medan Samsungs kundsupport svarar att det kommer gå att kontakta dem i efterhand för att manuellt registrera soundbaren för att få en tilläggsprodukt. Vet inte om jag litar på Power, men med de båda svaren låter det som att det inte kommer vara något problem för oss som nu kommer få leveransen efter att registreringen stänger.

Väldigt snyggt av båda parter om det stämmer.

Permalänk
Medlem

Håller med om tidigare inlägg, rätt bra tryck i limpan. Kom upp i volym 55 innan de fick vara nog. Normal användning ligger nog mellan 6-10

Någon som känner till ett snyggt&stabilt stativ för satelliterna? Undviker helst väggfästen pga hyreslägga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Håller med om tidigare inlägg, rätt bra tryck i limpan. Kom upp i volym 55 innan de fick vara nog. Normal användning ligger nog mellan 6-10

Någon som känner till ett snyggt&stabilt stativ för satelliterna? Undviker helst väggfästen pga hyreslägga..

Försöker också hitta ett par.. verkar som Samsung har egna till dem, kostar ca 1400:- lite väl mycket kan jag tycka..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Hur stort och tungt är detta paket egentligen? Får leverans ikväll till porten och bor på 2 trappor utan hiss.

Står att det väger 36kg, bör man greja att släpa upp det själv som normalbyggd "muskelsvag" Sweclockare? 🥲

Edit: Hittade en bild på paket så bör gå att släpa upp stegvis tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Hur stort och tungt är detta paket egentligen? Får leverans ikväll till porten och bor på 2 trappor utan hiss.

Står att det väger 36kg, bör man greja att släpa upp det själv som normalbyggd "muskelsvag" Sweclockare? 🥲

Fick precis paketet, det borde inte vara några problem om du inte ser ut som en pinne. Men lite otympligt är det såklart. Se det som ett mindre träningspass!

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Håller med om tidigare inlägg, rätt bra tryck i limpan. Kom upp i volym 55 innan de fick vara nog. Normal användning ligger nog mellan 6-10

Någon som känner till ett snyggt&stabilt stativ för satelliterna? Undviker helst väggfästen pga hyreslägga..

Skrivet av AxxT:

Försöker också hitta ett par.. verkar som Samsung har egna till dem, kostar ca 1400:- lite väl mycket kan jag tycka..

Tipsar om att läsa igenom "systertråden" för Q995B, dvs 2022-års modell. Har ej lustläst den men kan vara värt att kolla igenom

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1676705-erfarenheter-a...

Permalänk
Medlem

Fick precis mail från aditro att min registrering var godkänd och att plattan skickas mellan 18-28 november.

Fick ingen mailbekräftelse på recensionen, så tog skärmdump som rekommenderats här. Funkade ju bra!

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem

Fick med mail att kampanjen förlängs av Samsung.