Elon Musk kan stänga av X i EU

Permalänk
Melding Plague

Elon Musk kan stänga av X i EU

Enligt Business Insider kan Elon Musks svar på EU:s utredning kring desinformation på X, tidigare Twitter, bli att stänga av tjänsten i regionen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Brukar va att de gråter och klagar sen ändrar de reglerna iaf och ofta ändras det även utanför EU, EU är för stor marknad att skippa.

Blir det så att Twitter lämnar EU så känns det som att man inte bryr sig iaf, går inte miste om något.

Permalänk
Medlem

Ja, tack!

Permalänk
Medlem

Den där mannen är ju totalt jävla kaos. Hoppas han gör det.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Klart EU byråkrater vill bestämma över vad som är sant och inte.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Det här skulle bli helt galet om det händer.

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk
Medlem

Ingen större förlust om det försvinner.
Rena skämtet till sida...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Är det menat som ett hot?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Så mkt som går utför för den här jävla tomten. Hur kul som helst att höra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Brukar va att de gråter och klagar sen ändrar de reglerna iaf och ofta ändras det även utanför EU, EU är för stor marknad att skippa.

Blir det så att Twitter lämnar EU så känns det som att man inte bryr sig iaf, går inte miste om något.

Gällande blötdjuret, så tror jag inte att han går med på det. Hans personlighet och vilja att köra det hela vägen i botten så tror jag en hel del på att han kommer att stänga ner det.

Vilket jag 100% stödjer. Bort med skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Klart EU byråkrater vill bestämma över vad som är sant och inte.

Ja, verkligen. Är ARMA3 verklighet eller ett datorspel? Själv ska jag publicera ett blogginlägg om att norrsken är chemtrails av utomjordingar från en galax lång bort.

Permalänk
Medlem

Heja Elon! Visst, besluten han tar kanske är konstiga eller rent utav korkade ibland men älskar att han ger etablissemanget gråa hår! EU är en sån varböld nu för tiden som lägger sig i precis allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkorutansteN:

Ja, verkligen. Är ARMA3 verklighet eller ett datorspel? Själv ska jag publicera ett blogginlägg om att norrsken är chemtrails av utomjordingar från en galax lång bort.

Haha!
Det bästa var ju det där klippet om stridspiloten i Ukraina som spreds på twitter/X som egentligen var spelet DCS 😂
Om jag inte minns fel så kommenterade även Elon på någon av dessa klipp som han också trodde var riktigt..

Bort med skräpet och låt för guds skull inte EU vika sig. Känns som att varannat av inläggen länkade dit är propaganda eller annan falsk information.. Känner inte en människa som använder plattformen.
Hans idé från början var bra, men det har gått en aning för långt och han har släppt kontrollen helt.

Permalänk
Medlem

Han vill bara gråta lite i media och låta som om han har makt och kan påverka. Sen kommer någon av hans chefer under honom och visar varför han behöver lyssna, och han förklarar då att det var hans plan hela tiden… så trött

Säkert är allt detta fake news också

Permalänk
Medlem

Jag använder ju tjänsten aktivt och för informationsinhämtning av nyheter runt Ukraina och nu också Israel m.m. Så om det stängs av så är det klart B för mig.
Visst är det mycket troll och desinformation som man får se upp med, men det var det före Elons tid också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Jag använder ju tjänsten aktivt och för informationsinhämtning av nyheter runt Ukraina och nu också Israel m.m. Så om det stängs av så är det klart B för mig.
Visst är det mycket troll och desinformation som man får se upp med, men det var det före Elons tid också.

Finns många mer källor till sånt:
https://old.reddit.com/r/ukraine/

Men också youtube och telegram

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Blir det så att Twitter lämnar EU så känns det som att man inte bryr sig iaf, går inte miste om något.

Känns mer som ledningen inte bryr sig, annars varför byter man namn på ett företag med så många användare.. ಠ_ಠ

Permalänk
Medlem

Do it!!

Permalänk
Medlem

En fantastiskt bra idé! Bort med alla dessa sociala medieplattformar.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

"insert" #OhNoAnyway meme

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Hedersmedlem

Inte för att jag är särskilt brydd om vad som händer med Twitter, men med tanke på att Elon är en "free speech absolutist" så tycker jag det låter ganska anti-free speech att stänga ner en så pass stor tjänst för över 400 miljoner potentiella användare.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Alltså han är en sån jäkla tomte. Lycka till med att dra twitter ur EU, då dör plattformen. Det enda värdet som finns med den plattformen är att de har nått kritisk massa (? Eng. Critical mass) vad gäller användare och från tillräckligt många länder som använder den.
Social media måste vara global, eller åtminstone täcka västvärlden, annars är den dömd att misslyckas. Stannar inte twitter kvar i eu kommer nästa plattform att skapas och göras tillgänglig i båda marknaderna och vips så hoppar Twitters resterande användare, förutom de mest inbitna konspirationsteoretikerna, över till den nya.

Detsamma gäller exempelvis Facebook och de flesta andra tech-bolag som bygger på principen om att 'användaren är produkten', så varje gång de bolagen kommer med hot om att dra sig ur är det som att de egentligen säger "vi funderar på ekonomiskt självmord".

Permalänk

Faktiskt läskigt när höga politiker till och med börjar sprida rena falskheter, så... ja, X är inte bra. Speciellt i såna här tider.

Men jag tycker det är upp till dessa politiker att tänka en extra gång innan man tar vad en terrororganisationer säger som fakta och liknande. Det är ju trots allt de som ska leda landet (även i opposition).

Permalänk
Medlem

Jag trodde han ville få in mer pengar. Det gör han nog inte genom att förlora en så stor marknad. Jag är såpass känd nu att jag klarar mig utan twitter men ju fler kanaler man kan nå ut med info om ny musik etc desto bättre. Så lite tråkigt vore det allt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

EU går under om X föredetta Twitter försvinner!

Ironi, snarare raka motsatsen att Twitter tynar bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Klart EU byråkrater vill bestämma över vad som är sant och inte.

Vill du bli vilseledd? Är det något du strävar efter?

Permalänk
Medlem

Kan vara värt att notera att Elon redan dementerat detta i högsta grad: https://x.com/elonmusk/status/1714927856952746139?s=46&t=OAYJ...

Var över ett dygn sedan så tycker det borde stå i denna artikeln redan…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Kan vara värt att notera att Elon redan dementerat detta i högsta grad: https://x.com/elonmusk/status/1714927856952746139?s=46&t=OAYJ...

Var över ett dygn sedan så tycker det borde stå i denna artikeln redan…

Synd.

Permalänk
Medlem

Elon Musk är en mästare på att skapa publicitet.
Han gör massor med uttalande och två sekunder senare hakar världens forum på och skapar ytterligare publicitet.
Bara kolla på Sweclockers hur folk hakar på kroken direkt.

Permalänk
Skrivet av Slashgibber:

Vill du bli vilseledd? Är det något du strävar efter?

Fast det bästa sättet att bli vilseledd är väl att ge upp sanningen till en liten mängd folk med särintresse (oavsett politik).

Däremot tycker jag att det vore bra med mer öppenhet vem som står bakom vad. Ren fakta. Exempelvis älskade jag den där "State affiliated media"-grejen. Då kan jag avgöra själv om jag vill tro på den eller inte.