Udda lösning med trådlösa BT hörlurar

Permalänk

Udda lösning med trådlösa BT hörlurar

Okej, så min farsa vill hänga med i svängarna lite, så jag övertalade honom att ge sig på Bluetooth trådlösa hörlurar så han kan spela musik när han vill (lägenhet)

Länk till stereo
Han har denna mackapären, inte det bästa men duger för honom.
Men joxxet nu jag insåg efter jag har köpt denna till honom; AUX till BT så insåg jag att det var lättare tänkt än gjort detta.

Han har ett par lurar från Urbanista med BT.

Problemet är nu att den dosan jag länkade som överför AUX till BT, den är ju utan interface så den kopplar upp sig till det första bästa den hittar, och den är inte smart (efter omstart försöker den inte ansluta till föregående)
Farsan har även en billig soundbar som också råkar ha BT, med "dum" anslutning den med.
Den är inställd på coax, och den går finfint till TVn utan problem, men av någon jävla anledning så ligger BT alltid aktiv hos den så hittar den en sökande signal så ansluter den sig, hur jag än gör! Finns inga inställningar att ändra på.

Så nu är frågan, hur löser jag detta på billigaste sätt?
Farsan vill bara kunna lyssna via stereon i sina BT hörlurar helt enkelt
Stereon stödjer tyvärr inte ljudsändning via USBn som finns, då hade det ju varit enkelt löst.

Vad säger ni? Jag är urkass på ljud från första början så vet inte riktigt hur jag ska göra

Permalänk
Rekordmedlem

Det är fel prylar på flera sätt, BT enheten är benämnd mottagare och du behöver en sändare för hörlurarna är ju mottagare, nu verkar den visserligen även ha en sändare men med tanke på alla fel och brist på fakta i texten hade jag undvikit det företaget i vilket fall.
Stereon saknar line out, den har en hörlursutgång vilket inte är riktigt samma sak men den kan kanske fungera som line out men det är inga garantier för det.

Om han har bredband och wifi hade jag nog hoppat över stereon och separat BT sändare och skaffat nån Googlehome kompatibel enhet och kört BT från den. Tex en Google home mini eller kanske en smartklocka från Lenovo eller liknade typ av enhet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det är fel prylar på flera sätt, BT enheten är benämnd mottagare och du behöver en sändare för hörlurarna är ju mottagare, nu verkar den visserligen även ha en sändare men med tanke på alla fel och brist på fakta i texten hade jag undvikit det företaget i vilket fall.
Stereon saknar line out, den har en hörlursutgång vilket inte är riktigt samma sak men den kan kanske fungera som line out men det är inga garantier för det.

Om han har bredband och wifi hade jag nog hoppat över stereon och separat BT sändare och skaffat nån Googlehome kompatibel enhet och kört BT från den. Tex en Google home mini eller kanske en smartklocka från Lenovo eller liknade typ av enhet.

Han har google home men det kommer inte gå att få över honom till Spotify och allt det moderna, han vill lyssna på LP skivor och CD skivor.

Det måste gå att lösa.

Förtydling: Alltså ljud ut genom hörlursporten till BT omvandlaren fungerar, jag har fått ljud i lurarna.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av totte1015:

Han har google home men det kommer inte gå att få över honom till Spotify och allt det moderna, han vill lyssna på LP skivor och CD skivor.

Det måste gå att lösa.

Förtydling: Alltså ljud ut genom hörlursporten till BT omvandlaren fungerar, jag har fått ljud i lurarna.

På din problembeskrivning låter det i vart fall som om en ren BT sändare skulle underlätta eftersom de inte kan flippa läge och agera BT mottagare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

På din problembeskrivning låter det i vart fall som om en ren BT sändare skulle underlätta eftersom de inte kan flippa läge och agera BT mottagare.

Tips på en billig?

Alltså den som jag länkade, den har en liten switch så den ska kunna agera antingen eller, men det är just problemet att den binder upp sig till första bästa BT mottagare

Klurar på om jag ska kanske byta min och farsans soundbar så han får en utan BT, men...

Jag hade helst velat att BT sändaren VET att den ska kopplas upp till hörlurarna som första prioritet

Permalänk

Kan tillägga att den har ju den vita och röda anslutningen baktill som jag förstår är till för högtalare.
Kan man inte använda dom på något sätt?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av totte1015:

Tips på en billig?

Alltså den som jag länkade, den har en liten switch så den ska kunna agera antingen eller, men det är just problemet att den binder upp sig till första bästa BT mottagare

Klurar på om jag ska kanske byta min och farsans soundbar så han får en utan BT, men...

Jag hade helst velat att BT sändaren VET att den ska kopplas upp till hörlurarna som första prioritet

Låter som du skulle behöva nått som använder pinkod

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Låter som du skulle behöva nått som använder pinkod

Finns ju ingen BT sändare som har interface verkar det som

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Finns ju ingen BT sändare som har interface verkar det som

På AliExpress har de många sådana BT som kan agera både mottagare och sändare..

US $18.29 39%OFF | Nobsound Mini Bluetooth 5.0 TPA3116 Digital Amplifier Hifi Stereo Audio Receiver Power Amp 50W+50W Car Sound Amplifiers
https://a.aliexpress.com/_mMEkO5w

Lycka till. Klart att daddy ska ha det bästa ljudet.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Kan tillägga att den har ju den vita och röda anslutningen baktill som jag förstår är till för högtalare.
Kan man inte använda dom på något sätt?

Jo men det är ju där du connect:ar kablarna till BT enhetschefen som vidarebefordrar ljudet till Bluetooth och senare till Daddy's hörlur 🎧 ar.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Skrivet av Radovic:

Jo men det är ju där du connect:ar kablarna till BT enhetschefen som vidarebefordrar ljudet till Bluetooth och senare till Daddy's hörlur 🎧 ar.

Hur skiljer den sig åt ifrån dosan han redan har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Hur skiljer den sig åt ifrån dosan han redan har?

Det verkar som att BT är uppgraderat med den amplifiern jag länkade till samt förbättrat att du kan styra hur du vill att och var man ska connecta sig (eftersom den andra verkade mer godtycklig i sitt utförande).

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk

https://www.ginza.se/Retro/Elektronik/Kompaktstereo/14?p=1

Alla dessa alternativ, är det någon av dem som löser problmet?
Dvs så hans BT lurar alltid kopplas upp till stereon?