Hjälp med värdering på en dator.

Permalänk

Hjälp med värdering på en dator.

Hej jag kan ej så mycket om datorer men jag undrar
Om denna dator är bra och om den är värd 8500kr
Tänkte spela mest battlefield 2042

Processor: AMD Ryzen 5 5500 6/12
CPU-kylare: EK-AIO Basic 240
Moderkort: Asus TUF B550-Plus
RAM: 16GB (2x8) G.Skill TridentZ 3600Mhz
Grafikkort: GTX1080Ti MSI Gaming X 11GB
GPU-AIO: TUF Gaming LC 240
SSD: Crucial P5 Plus 1TB
Nätagg: FSP Hydro K PRO 750W
Chassi: Phanteks Eclipse G360A
Fläktar: 3 EK AIO, 2 TUF
Wifikort: Asus PCE-AX3000BT
Operativsystem: Windows 11 Pro (Aktiverad)

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd flyttad från grafikkort till köpråd.*

Tycker spontant det låter lite högt, framförallt med tanke på gamla GPU:n och att CPU:n är i det lägre segmentet.

"GPU-AIO: TUF Gaming LC 240" det här låter ju intressant, har det eftermonterats en CPU-AIO på grafikkortet?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Kan inte mycket om datorer
Vad är GPU-AIO: TUF Gaming LC 240 är den något med kylning ?
Vad skulle du betala för den?
Han ska ha 9000kr för den

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att det ser prisvärt ut. Du får en ny färdigbyggd dator med bättre presenta för runt 10k. Bygger du själv kan du få bättre prestanda till samma peng.

Den där datorn skulle jag inte ge mer än 6-7000 för.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Skulle säga runt 5-6k, han vill antagligen ha betalt för att det finns en komplett vattenkylningsloop som bygger på "värdet" för enthusiaster men som vanlig bruksdator är det totalt värdelöst att syssla med då det är för avancerade datorenthusiaster och kan behöva underhåll väldigt snart då datorn är gammal och vätskan måste bytas med åren samt att det kan finnas alger och rost i loopen om det inte är bra skött.

Kolla efter något annat luftkylt som man kan underhålla med lite tryckluft på burk

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Du kan köpa en bättre dator, NY! för det priset:

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

*Tråd flyttad från grafikkort till köpråd.*

Tycker spontant det låter lite högt, framförallt med tanke på gamla GPU:n och att CPU:n är i det lägre segmentet.

"GPU-AIO: TUF Gaming LC 240" det här låter ju intressant, har det eftermonterats en CPU-AIO på grafikkortet?

Lite snabb sökning på blocket så va de som jag misstänkte att det är en nzxt adapter till grafikkort som används för att kunna montera cpu aio,
Håller med dom andra att den är lite dyr, finns bättre datorer för de priset.
Mvh Thomas

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk

Tack för alla svar.👍