Permalänk
Medlem

Köpråd 32" gamingskärm

Hej,
Behöver hjälp att komma till skott med en inköp av en ny 32" skärm men det finns ju föööör mååånga att välja på och man blir bara mer och mer förvirrad ju mer man läser
Primärt kommer den användas för gaming men även lite arbete kommer göras på den. Någonstans i prisintervallet 7500-11000 är önskvärt.

Kör med 5800X och 7900 XT om det påverkar vilka skärmar som kan bli aktuella.

Stort tack på förhand för ev tips som kan få mig att trycka på köpknappen.

Visa signatur

Ryzen 5800X|Noctua NH-D15 Chromax Black|Sapphire Radeon 7900 XT|MSI MAG X570 Tomahawk Wifi|32GB G.skill Trident Z Neo 3600 MHz|Corsair RM850X V2|WINDOWS 10|Gigabyte M32U

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maddoxswe:

Är den välvd?

Är en VA panel, finns den i ips?

Jag kollade på 32gq85x är en ips 240 hdmi 2.1. Låg på 5500kr under black week, tror nu lite mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon352238:

Är den välvd?

Är en VA panel, finns den i ips?

Jag kollade på 32gq85x är en ips 240 hdmi 2.1. Låg på 5500kr under black week, tror nu lite mer

Den är välvd ja !

Det är VA panel, de använder sig av mini-led som i min mening är galet bra, inga inbränningar som man kan få med oled om man använder de som datorskärm.

Har PS5 och en speldator inkopplad till den, sitter fortfarande och är förvånad hur extremt bra bilden är och hur HDR får färgerna att "poppa".

Skulle egentligen köpa en billigare skärm men ville framtidssäkra mig lite och då landade det på denna tack vare 4k, mini-led, 240 hz osv

Permalänk
Bildexpert 📺

Inte micro utan, mini-LED.

Micro-LED på 32 tum i dagens läge och skärmen hade kostat en kvarts miljon eller så. Hade kanske varit totalt awesome men vi är inte där ännu. Kanske aldrig.

Permalänk
Medlem

Jag köpte denna på BF, har inte hunnit testa den ännu. Gick på pris och review från rtings
Köpte min på Inet men Amazon har den till bra pris fortfarande.

https://www.rtings.com/monitor/reviews/gigabyte/m32u

Amazon Gigabyte M32U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Inte micro utan, mini-LED.

Micro-LED på 32 tum i dagens läge och skärmen hade kostat en kvarts miljon eller så. Hade kanske varit totalt awesome men vi är inte där ännu. Kanske aldrig.

Ja exakt! Sorry, redigerar mitt inlägg