Hej,
Vi är ett mindre företag med 15 anställda och jobbar just nu med att hitta en backup-lösning för vårt Google Drive-konto på kontoret. Jag skulle verkligen uppskatta om ni kunde dela med er av era erfarenheter och tips. Vi letar efter ett NAS-system och har tänkt ut följande kriterier:
Användning: Huvudsakligen för backup. Vårt nuvarande behov är att säkerhetskopiera hela vårt Google Drive som ligger på ungefär 28TB.
Användarvänlighet: Vi vill ha en lösning som är lätt att hantera eftersom vi inte har någon dedikerad IT-personal. Jag är kontorets nörd, så kan förstå mig på det mesta.
Säkerhet: Även om vi inte hanterar superkänslig information, är det viktigt att vi lagrar datan på ett säkert sätt.
Åtkomst: Vi behöver kunna komma åt datan både lokalt och på distans.
Just nu funderar jag på att skaffa en setup med runt 40TB lagring, till att börja med. Vi har kikat på något i stil med Synology DS920+ med fyra 10TB Western Digital Red-skivor.
Jag skulle verkligen uppskatta om ni kunde ge tips om:
Passande modeller som matchar vår budget på runt 25-30 000 kr.
Era erfarenheter av liknande NAS-setup.
Råd för hur vi bäst integrerar systemet med Google Drive för en smidig backup.
Stort tack på förhand för er hjälp!