Sony-chefen vill porta PS-exklusiva spel till PC i snabbare takt

Permalänk
Melding Plague

Sony-chefen vill porta PS-exklusiva spel till PC i snabbare takt

Kan strategin att släppa internt utvecklade spel på både Playstation 5 och PC öka Sonys vinstmarginaler? Det tror Hiroki Totoki.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skönt, då slipper man köpa en PS5 Pro i höst.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Ännu mindre anledning att spela på min PS5... som spelas nog LITE på... haha

Visa signatur
Permalänk
Medlem

På kort sikt ja, mer sålda exemplar är mer pengar

Men det minskar ju suget att köpa konsoler om alla spel ändå finns på PC utan väntetid

Permalänk
Medlem

Moddarna, som gör spelen snyggare, fixar saker som utvecklarna inte hann med, blir väl överlyckliga nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

På kort sikt ja, mer sålda exemplar är mer pengar

Men det minskar ju suget att köpa konsoler om alla spel ändå finns på PC utan väntetid

Samtidigt öppnar det ju upp för oss som aldrig hade köpt en PS5 från början.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Ju kortare fördröjning desto bättre, hade gärna sett lansering på PC och Playstation dag ett.

PS5 är troligen min sista Sony-konsol. Min Xbox One X var min sista Microsoft konsoll men finns iallafall en liten risk att det kan bli en Switch 2/Super Switch. Föredrar PC och i och med Steam Deck så har vi nu även en bra ersättare för vad som gjorde Switch speciellt.

Hade gärna sett att Nintendo också börjar släppa sina spel på PC också men intresset verkar fortfarande inte finnas alls där. Deras experiment på mobil är verkligen inte samma sak heller.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

På kort sikt ja, mer sålda exemplar är mer pengar

Men det minskar ju suget att köpa konsoler om alla spel ändå finns på PC utan väntetid

Men bara själva konsolen i sig har väl inte direkt varit något varken Sony eller Microsoft direkt tjänar några pengar på? Vissa generationer har väll till å med sålts vid lansering till en förlust bara för att dom har såna enorma marginaler på spel och andra tjänster.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Vad trevligt. Då behöver jag ingen PS5 i framtiden heller.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Skönt. Slipper man köpa PS5.

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig att köpa en konsoll, så eventuellt kan de tjäna lite pengar på mig om de portar fler spel.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Snusfri

*Sony-chefen vill ha mer pengar.
Fixed it

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hur?? Va?

Fattar inte...

De förlorar pengar på deras sålda konsoller (hårdvaran)!
Ahhhh..
Nu! fattar jag.. = )

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Jag kommer aldrig att köpa en kondom, så eventuellt kan de tjäna lite pengar på mig om de portar fler spel.

Jag har svårt se kopplingen men OK

Jo jag fattar att du menar konsoll. Jag tänker lika. varför ha något som är sämre på spel, med sämre kontroller när man ändå har en en PC.

Permalänk
Medlem

Då är det bara upp till Tim Sweeney att sluta med sina fåniga exklusiviteter.

Permalänk
Medlem

Skitsnack

De vill behålla sin exklusivitet så att de kan motivera folk att köpa deras konsoller. Ni kommer i fortsättningen att se samma politik, först PS sedan, om typ 2 år, Pc.

Permalänk
Medlem

Härligt. Ser fram emot Last of us part 2, God of war Ragnarok och Ghost of Tsushima.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem

Tja se Patcher får ju rätt och det var uppenbart - allt till pc förr eller senare och same release window!

Efter allt skit storIdioten Ryan snackat och lögn efter lögn, lär de krypa till korset -X- och med det tillhöra sina bittra fiender -X- vilket visade dem att Pc also är enda vägen och det vi flesta med mer än 1 st hjärncell sagt i en evighet - Pc är ingen direkt konkurent!

Bästa av allt är att dett lär fått de största konsol fansen att sätta i halsen och grina..LMAO!

PCMR The Only Way

Permalänk
Medlem

haha jag klagar inte. men jag tror ju faktiskt på att de kan tjäna på det, för hur många har faktiskt pc och samtidigt ps5 endast för exklusiva titlar? Visst några på swec och andra väldigt spelintresserade men tror inte många överlag.

Medan det finns ibland miljontals pc spelare intresserade av ett ps-spel, och med pc release kan spelet bli kändare också

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Då är det bara upp till Tim Sweeney att sluta med sina fåniga exklusiviteter.

Han är inte den ända..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Fint att de ev. blir bredare men stora problemet är att det är så få stora första parts titlar.

Att t ex. Naughty Dog inte hinner få ut en enda riktig titel före April 2025 är riktigt svagt. Vill framförallt se vad de kan hitta på grafiskt men det har inte hänt nått nämnvärt sen TLOU2 på PS4 2020...

Permalänk
Medlem

PCMasterRace

Permalänk
Medlem

Allting utom bloodborne såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Skitsnack

De vill behålla sin exklusivitet så att de kan motivera folk att köpa deras konsoller. Ni kommer i fortsättningen att se samma politik, först PS sedan, om typ 2 år, Pc.

Folk vill ju ha det så, "Xbox suger, har inga spel" beror ju på att Microsoft släpper till allt.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Hur?? Va?

Fattar inte...

De förlorar pengar på deras sålda konsoller (hårdvaran)!
Ahhhh..
Nu! fattar jag.. = )

Haha, för mig är också "porta" = "stoppa"

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Förstår att konsoller lever på exklusivitet men jag som PC narkoman är glad att de kommer till PC.
Har dock inget emot att vänta 4år~ så stressa inte för min del. De som är trogna era konsoller borde få lite grädde på moset trots allt.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Skitsnack

De vill behålla sin exklusivitet så att de kan motivera folk att köpa deras konsoller. Ni kommer i fortsättningen att se samma politik, först PS sedan, om typ 2 år, Pc.

Hur tänkte du här?

Den nye Sony-chefens tror han inte alls att man kan öka marginalerna genom att lägga mer fokus på andra plattformar (PC)? Utan han gjorde det här uttalandet i samband med kvartalsrapporten enbart för han tryckte det var roligt?

Permalänk
Medlem

Perfekt, nästa steg - PS+ likt Game Pass, dvs kunna spela PS+ innehåll även på PC <3

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av superapan:

Haha, för mig är också "porta" = "stoppa"

Har full förståelse för att rubriken kan kännas snurrig om man (helt riktigt) läser "porta" som att stoppa eller stänga ute något
Samtidigt verkar "porta" ha blivit vanligare än "portera" i de här sammanhangen. Vi får se, nästa gång kanske jag testar det senare alternativet i stället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Hur tänkte du här?

Den nye Sony-chefens tror han inte alls att man kan öka marginalerna genom att lägga mer fokus på andra plattformar (PC)? Utan han gjorde det här uttalandet i samband med kvartalsrapporten enbart för han tryckte det var roligt?

Han stoppar sina ord i fickan
Och sen står han och blåögd blickar...

a) Företag är inte våra vänner, de är våra "björkarna".
b) Sony kommer att känna mer pengar på att göra en sen lansering på PC (2 års). Och så länge de kommer att göra det, kommer de fortsätta att göra det.