Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av snöflinga:

OK
Tur att jag inte läste här för en stund sedan.
Fick igenom mitt köp med 20% rabatt (-7198:- )

Nu ska jag bara fixa cashbacken, så blir det bra

Det brukar kunna lösa sig med cashback, men jag vet att LG har haft en kampanj förut med nersatta priser samtidigt som en cashback har pågått och att folk fått sin ansökan om cashback nekad. Framgår även i villkoren att cashbacken inte går att kombinera med andra rabatter.

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Det brukar kunna lösa sig med cashback, men jag vet att LG har haft en kampanj förut med nersatta priser samtidigt som en cashback har pågått och att folk fått sin ansökan om cashback nekad. Framgår även i villkoren att cashbacken inte går att kombinera med andra rabatter.

Fast det borde inte vara något problem. Det handlar om två helt olika företag.
Att Power ger sina kunder 20% ska inte påverka LG:s kampanj. Hade varit annorlunda om LG hade rabattkampanj och cashback samtidigt, då har jag förståelse för att det inte går att kombinera.

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snöflinga:

Fast det borde inte vara något problem. Det handlar om två helt olika företag.
Att Power ger sina kunder 20% ska inte påverka LG:s kampanj. Hade varit annorlunda om LG hade rabattkampanj och cashback samtidigt, då har jag förståelse för att det inte går att kombinera.

https://www.power.se/kampanj/lg-cashback-2024/

Som sagt, det kan vara så att det fungerar, men jag hade inte tagit det för givet. Framgår både i länken jag hänvisar till att det inte ska gå att kombinera erbjudanden samt villkoren som hänvisas till via länken.

Det som däremot talar till din fördel är som du säger, att det är Power som kör en enskild kampanj där dom tar "förlusten" på 20% på typ alla varor dom säljer. Hade det varit LG som skickade ut en kampanj via sina återförsäljare där de sänkt priset för alla ÅF med 20% så hade risken för en nekad cashback varit större, tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

De har förlängt till onsdag!
Skynda! Kampanjen gäller endast från fredag 16/2 t.o.m. onsdag 22/2.
https://www.power.se/mypower-kundklubb/20-paa-allt-for-mypowe...

Hur fungerar collect? Kan jag köpa varan på nätet idag och hämta ut den i butik några dagar senare? Har ingen bil fram till helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Hur fungerar collect? Kan jag köpa varan på nätet idag och hämta ut den i butik några dagar senare? Har ingen bil fram till helgen.

Ja det stämmer, tror man måste betala innan onsdag för att få priset...
Edit
Annars håller dem enbart 24h

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Är den här en bra deal? 8,8k efter dessa 20 % rabatt.

https://www.power.se/datorer/datorer/barbar-dator/msi-thin-gf...

Eller är erbjudandet från Netonnet bättre?

https://www.netonnet.se/art/outlet/dator/medion-x-erazer-depu...

Vilket av dessa erbjudandet är mest "bang for the bucks"? Vad skulle ni valt? Eller finns det bättre erbjudande än så just nu?

Permalänk
Medlem

Har ni Mecenat Alumni så kan ni få 10% extra rabatt på Samsung.se ifall ni beställer 3 artiklar gäller fram till 29/2. Dock så kan priserna ändras dag från dag.
Själv så lade jag en beställning på:
1 st Samung 77 tums oled S90C för 19800 kr
1 st Samsung soundbar HW-Q995C för 8000 kr.
50% rabatt på båda. Slängde med en USB-adapter för 57 kr detta för att få de extra 10% avdrag på priserna.

Permalänk
Skrivet av snöflinga:

Fast det borde inte vara något problem. Det handlar om två helt olika företag.
Att Power ger sina kunder 20% ska inte påverka LG:s kampanj. Hade varit annorlunda om LG hade rabattkampanj och cashback samtidigt, då har jag förståelse för att det inte går att kombinera.

Pratade med en säljare i butiken idag då jag funderade på att byta ut en G3 65” mot en C3 och utnyttja cashbacken. Han var tydlig med att det inte ska fungera, men med det sagt kan det ju slinka igenom ändå.

Skulle dock inte räkna med det, i november var det skrivet i LGs villkor ”går att kombinera med andra erbjudanden”, nu väldigt tydligt att det inte ska gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannemora1870:

Pratade med en säljare i butiken idag då jag funderade på att byta ut en G3 65” mot en C3 och utnyttja cashbacken. Han var tydlig med att det inte ska fungera, men med det sagt kan det ju slinka igenom ändå.

Skulle dock inte räkna med det, i november var det skrivet i LGs villkor ”går att kombinera med andra erbjudanden”, nu väldigt tydligt att det inte ska gå.

Ja jag håller med om att det är väldigt tveksamt. Dessutom så är det inte det lättaste att skicka tillbaka en 77 tums TV ifall man ångrar sig när cashbacken nekas. Hade nog gått på Samsungs S90C för 19 990 kronor där man får priset garanterat istället.

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Ja jag håller med om att det är väldigt tveksamt. Dessutom så är det inte det lättaste att skicka tillbaka en 77 tums TV ifall man ångrar sig när cashbacken nekas. Hade nog gått på Samsungs S90C för 19 990 kronor där man får priset garanterat istället.

Hur kan man få loss en S90C för 19 990? Går jag in via samsungs hemsida ligger den på 39 990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannemora1870:

Hur kan man få loss en S90C för 19 990? Går jag in via samsungs hemsida ligger den på 39 990

Vet inte hur det går nu, men när Power hade sin öppningsrea kom man undan billigare än så om man räknar in bonusprodukten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannemora1870:

Hur kan man få loss en S90C för 19 990? Går jag in via samsungs hemsida ligger den på 39 990

Skrivet av Chrisj:

Vet inte hur det går nu, men när Power hade sin öppningsrea kom man undan billigare än så om man räknar in bonusprodukten.

Kolla tipstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannemora1870:

Hur kan man få loss en S90C för 19 990? Går jag in via samsungs hemsida ligger den på 39 990

Mecenat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Produkt: ASUS WL-Router RT-AX88U Pro AX6000
Länk: https://www.computersalg.se/i/20658545/asus-wl-router-rt-ax88...
Kategori: Router
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9884539&utm_campaign=al...
Pris: 1697kr

Riktigt bra pris på en väldigt kompetent router, andra billigast är 3200kr tidigare billigast någonsin är 1897kr

Vad betyder det att det står Asus-WL router?

Computersalg listar den "vanliga" AX88 Pro till ordinarie pris så därav frågan.
Prisfel?

https://www.computersalg.se/l/0/s?sq=ax88u

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Vad betyder det att det står Asus-WL router?

Computersalg listar den "vanliga" AX88 Pro till ordinarie pris så därav frågan.
Prisfel?

https://www.computersalg.se/l/0/s?sq=ax88u

Kanske det som de anger på sidan?

Citat:

Varan är känd under följande varunummer i vårt system
SKU: 90IG0820-MO3A00-B
Varför upplever jag att exakt samma varor finns med flera olika produktnummer?

Tillverkarna ger ofta ut samma produkter med olika produktnummer, vanligtvis handlar det uteslutet om olika versioner av emballage. T.ex. så kan emballaget målinriktas för olika länder. Vi försöker på bästa sätt samla varorna, men det kan upplevas som att samma produkter finns med olika produktnummer i vårt system.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Vad betyder det att det står Asus-WL router?

Computersalg listar den "vanliga" AX88 Pro till ordinarie pris så därav frågan.
Prisfel?

https://www.computersalg.se/l/0/s?sq=ax88u

Det står B-Ware, dvs refurbished.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Vad betyder det att det står Asus-WL router?

Computersalg listar den "vanliga" AX88 Pro till ordinarie pris så därav frågan.
Prisfel?

https://www.computersalg.se/l/0/s?sq=ax88u

Har för mig att WL står för wireless. Kring prisskillnaden så är denna en B-Ware produkt dvs ”refurbished”. Jag testade att beställa en så får se vad som dyker upp.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Vad betyder det att det står Asus-WL router?

Computersalg listar den "vanliga" AX88 Pro till ordinarie pris så därav frågan.
Prisfel?

https://www.computersalg.se/l/0/s?sq=ax88u

Skrivet av Biermann:

Det står B-Ware, dvs refurbished.

Jag tror det är en annan förpackning från kanske asien, det står inte refurbished i beskrivningen så det BÖR inte vara refurbished vara.

Men B-ware är ett suspekt namn

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag tror det är en annan förpackning från kanske asien, det står inte refurbished i beskrivningen så det BÖR inte vara refurbished vara.

Men B-ware är ett suspekt namn

B-Ware är Asus egna beteckning för refurbished. Du kan beställa samma produkter från deras EU-shop.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Produkt: TP-link Archer BE800 BE19000 Tri-Band Wi-Fi 7 Router
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/363719-TP-link-Archer-BE...
Kategori: Nätverk
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7263983
Pris: 4990:-

Knappast billig, men troligen den billigaste Wifi 7-routern med 19 Gbps.

Webhallen har fortfarande >50st i lager.... kommer de sänka mer? Gissar det lär bli svårt att bli av med dessa annars.
Konstigt att de köpt in så många av denna (än så länge) nischprodukt.
Nån som testat?

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag tror det är en annan förpackning från kanske asien, det står inte refurbished i beskrivningen så det BÖR inte vara refurbished vara.

Men B-ware är ett suspekt namn

Hmm med tanke på vad flera skrivit här att det högst sannolikt är refurb så kanske det är läge att uppdatera inlägget i tipstråden?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm med tanke på vad flera skrivit här att det högst sannolikt är refurb så kanske det är läge att uppdatera inlägget i tipstråden?

Uppdaterat 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Produkt: Arctic Liquid Freezer III Kylare
Länk: https://www.arctic.de/en/Liquid-Freezer-III-Series
Kategori: Kylning

Arctic har väldigt bra intropriser på sin Arctic Liquid Freezer III. Ett exempel:

Liquid Freezer III 360 A-RGB för € 88,43 (ordinarie pris € 135,99).

Billigast på prisjakt i skrivande stund är 1490 kr vilket är betydligt dyrare.

Äntligen Liquid Freezer III! Jag har varit ett stort fan av Liquid Freezer-AIOs länge. Jag använder inget annat i familjens byggen. Är det någon som vet om det är P12-fläktar eller de nyare P12 Max i LFIII-serien?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Äntligen Liquid Frfeezer III! Jag har varit ett stort fan av Liquid Freezer-AIOs länge. Jag använder inget annat i familjens byggen. Är det någon som vet om det är P12-fläktar eller de nyare P12 Max i LFIII-serien?

Står P fans så skulle gissa på P12 och inte max

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att beställa en Liquid Freezer men jag har ett Fractal North. Någon som vet om 360 passar eller ska man köpa 280 i såna fall?

(North har bara plats för 240 i toppen och 360 i fronten. Men vet att Liquid är lite större än normalt).

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Funderar starkt på att beställa en Liquid Freezer men jag har ett Fractal North. Någon som vet om 360 passar eller ska man köpa 280 i såna fall?

(North har bara plats för 240 i toppen och 360 i fronten. Men vet att Liquid är lite större än normalt).

Precis letat lite på nätet om detta för detta väckte lite villhöver känslor.
LF ii 240 får plats i toppen med lågprofil ram, 360 i fronten.
Vad jag kan läsa är radiatorn på LF iii ytterligare lite tjockare! Edit: Verkar vara samma.
Man lever på gränsen vad gäller toppen. Enklaste sätt att få det att passa är att köra i fronten med då 280-360. Så länge man inte har långt grafikkort (>315mm)

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

Precis letat lite på nätet om detta för detta väckte lite villhöver känslor.
LF ii 240 får plats i toppen med lågprofil ram, 360 i fronten.
Däremot!!! Vad jag kan läsa är radiatorn på LF iii ytterligare lite tjockare! Så man lever nog verkligen på gränsen vad gäller toppen. Tror störst chans att få det att passa är att köra i fronten med då 280-360. Så länge man inte har långt grafikkort.

Ja. Jag har dock Corsair dominator (otroligt höga RAM). Men bara ett 1080 TI GPU. Det känns lite 50/50. Ett 280 kommer ju passa men ett 360 KAN passa. Samtidigt har jag ett NH-D15 som funkar, enda problemet är att det är så jävla fult.

Frågan är om man ska köpa och i värsta fall, sälja vidare.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Produkt: ThinkPad L13 (Ryzen 5 Pro, 16GB Ram)
https://www.dustinhome.se/product/5011365513/thinkpad-l13-g3
Kategori: Laptop
Pris: 5490:- (9990)

Måste väl vara prisvär? Tänkt för Office, mejl och surf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av effo:

Måste väl vara prisvär? Tänkt för Office, mejl och surf?

Ja, mycket prisvärt! Speciellt i den form faktorn.
Beställde en imorse som får ersätta min gamla ThinkPad i5 7200U, 2 kärnor 4 trådar håller inte måttet längre.

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av effo:

Måste väl vara prisvär? Tänkt för Office, mejl och surf?

Visserligen "budget-Thinkpad", men definitivt värd de pengarna.