Permalänk
Snusfri

Vill ha det enkelt och stilrent.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Bara svart, och KISS launcher.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Är ganska simpel här. Har ett illustrerat bergslandskap som bakgrundsbild. Vad kan jag säga, jag gillar berg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Nyfiken, varför väljer man att ha det som bakgrundsbild?

Skrivet av Mörksuggan:

Är fascinerande att du inte ser blod när du stryper tillförseln av blod, fast handen är uppskuren. Det "gula" är fettceller i handen.

Och bilden avser när dom ska klippa av senan i handen för att få mer utrymme för Medianusnerven som går till tummen, pek och långfingret.

Jag har också lite svårt att förstå.
Fastän jag fått båda händerna åtgärdade och varit med om mer krävande operationer är det nog inget jag kommer att ha som bakgrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

Jag har också lite svårt att förstå.
Fastän jag fått båda händerna åtgärdade och varit med om mer krävande operationer är det nog inget jag kommer att ha som bakgrund.

Det är lugnt. Hade jag varit med om större operationer hade jag frågat om dom kunde filma också.

Jag har bilder på under blodgivning så dom vet var dom ska sticka i armen. Underlättar för mig så dom slipper gräva eller sticka båda armarna, och så slipper dom leta en kvart samtidigt som jag ser deras självförtroende sjunka allt djupare oavsett hur många år dom har på nacken. Ärr och djupa blodkärl är en dålig kombination som blodgivare.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Enkelt. Niagra här med.

Permalänk
Medlem

En av samsungs standardbakgrunder
I övrigt finns nog bara bank-id och swish i den som inte låg där från början.

Permalänk
Medlem

Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G
Nova Launcher
kwgt

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Google Pixel 7 Pro

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Det är lugnt. Hade jag varit med om större operationer hade jag frågat om dom kunde filma också.

Jag har bilder på under blodgivning så dom vet var dom ska sticka i armen. Underlättar för mig så dom slipper gräva eller sticka båda armarna, och så slipper dom leta en kvart samtidigt som jag ser deras självförtroende sjunka allt djupare oavsett hur många år dom har på nacken. Ärr och djupa blodkärl är en dålig kombination som blodgivare.

Hur kan en tråd om screenshots på ens hemskärm på telefonen gå till att nån berättar att dom gillar att fota o filma sig själv under operationer?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Hur kan en tråd om screenshots på ens hemskärm på telefonen gå till att nån berättar att dom gillar att fota o filma sig själv under operationer?

Folk frågade varför, typ varför jag ej har en bild på familj jag ej har, eller natur jag ej har sett. Eller vad folk har för bakgrund. Jag har bilden pga fascination och att just JAG gillar bilden. Att just bilden blev tagen under operation är samma sätt att ta en bild när månen ställer framför solen och en solförmörkelse uppstår. Hur många gånger har inte ett tillfälle uppstått och folk har ej tagit en bild för att dom just då tänkte: onödigt, ful, suddigt, mörkt etc. Men kommer på en senare att dom borde ha tagit bilden som ett minne eller att faktiskt visa att: kolla vad jag har varit med om, har du? Att jag också pratade med kirurgen under operationen var av intresse av hans yrke. För han och sjuksköterskorna kallpratade med varandra när jag har varit på helspänn och fullt koncentrerad om det hade varit jag. Inte dom så då ville jag ha konversation med dom, vad dom gjorde just då. Ungefär som att prata med valfritt yrke som har ett annat än sig själv om vad dom gör av intresse.

Om vi nu skulle visa sin bästa bild, så hade det inte blivit en bild på en uppskuren hand eller blod. Utan en fullmåne vid uppgång med nattfukt på sjön. Bilden togs med 8 sekunders slutartid från min mobil.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk

Lte rörigt men mest frekventa apparna ligger snabb tillgängliga

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snotling:

Skulle du vilja dela med dig av bakgrundsbilden?

Här är 3st ai genererade bilder jag valde mellan som bakgrund

Permalänk
Medlem

(Pistolen är Prisjakt! 😅)

Permalänk
Medlem

Min hemskärm (Galaxy S8):

Permalänk
Medlem

Inspirerad av flera i tråden gav jag Niagara en chans. Har läst om den launchern sedan den släpptes och varit nyfiken men aldrig tagit steget.

Gillar koncept så jag har bestämt mig för att ge den en seriös chans. Betalar för Pro ett år och tänker köra den minst en månad. Utan Pro funkar det inte för mig men med Pro känns det som något som kommer funka mer än testmånaden.

Gillar att det är så mycket färre saker som pockar på uppmärksamheten när man låser upp telefonen.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]