Prisvärd extra TV med bra inbyggda appar

Permalänk
Medlem

Prisvärd extra TV med bra inbyggda appar

Söker en extra TV med bra inbyggda appar.

Då menar jag de vanligaste streamingtjänsterna och att det inte laggar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Söker en extra TV med bra inbyggda appar.

Då menar jag de vanligaste streamingtjänsterna och att det inte laggar.

Storlek? Budget?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Storlek? Budget?

Behöver inte vara jättestor men inte för liten heller så klart. Svårt att säga men kanske runt 50".

Vill inte lägga för mycket utan tänkte kanske runt 5000:- om man kan få en hyfsad TV för det.

Ev. gå upp lite men max 10 000:- känns rimligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Behöver inte vara jättestor men inte för liten heller så klart. Svårt att säga men kanske runt 50".

Vill inte lägga för mycket utan tänkte kanske runt 5000:- om man kan få en hyfsad TV för det.

Ev. gå upp lite men max 10 000:- känns rimligt.

5000 kr får du ingen bra tv. Framförallt kommer appar knappt fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

5000 kr får du ingen bra tv. Framförallt kommer appar knappt fungera.

Ok, tanken var ju att jag skulle slippa t.ex. Apple-TV, Chromecast eller liknande.

Finns det någon smidig lösning annars?

Tänkte hänga TV:n på väggen. Går så klart att lösa med ytterligare Apple-TV eller annat antar jag men vill ha det så lättanvänt som möjligt och slippa hänga upp annat.

Hur mycket bör man gå upp för att en lösning med appar ska fungera? Då det är extra-TV behöver det inte var superkvalitet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ok, tanken var ju att jag skulle slippa t.ex. Apple-TV, Chromecast eller liknande.

Finns det någon smidig lösning annars?

Tänkte hänga TV:n på väggen. Går så klart att lösa med ytterligare Apple-TV eller annat antar jag men vill ha det så lättanvänt som möjligt och slippa hänga upp annat.

Hur mycket bör man gå upp för att en lösning med appar ska fungera? Då det är extra-TV behöver det inte var superkvalitet.

Panasonic 4K TX - 50MX710E (Android TV, 2023) för 7.990 kr, Hembiobutiken.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Larsp777:

Ok, tanken var ju att jag skulle slippa t.ex. Apple-TV, Chromecast eller liknande.

Finns det någon smidig lösning annars?

Tänkte hänga TV:n på väggen. Går så klart att lösa med ytterligare Apple-TV eller annat antar jag men vill ha det så lättanvänt som möjligt och slippa hänga upp annat.

Hur mycket bör man gå upp för att en lösning med appar ska fungera? Då det är extra-TV behöver det inte var superkvalitet.

Ifall du vänjer dig vid Apple-TV, Chromecast eller liknande kan du sedan välja vilken TV du vill och du är inte beroende av den hårdvara som sitter inuti. Typiskt med basmodellerna och bottenskrapsmodellerna är att de är just kraftigt begränsade i hårdvaran och systemkretsar av förklarliga skäl. De flesta enkla och billiga TV-apparater är dessutom låsta (återigen av förklarliga skäl) till egna operativsystem med rejält begränsat utbud av appar. Netflix och Youtube finns väl på nästan allt, men efter det är det högst varierande.

Android/Google TV öppnar förstås för flest appar. Även om du finner en budget-TV med Android/Google TV är det inte säkert det är en särskilt angenäm upplevelse eller att allt fungerar. Och det blir aldrig bättre med tiden. Men Android/Google TV är i alla fall en avgränsare så får du åtminstone en extra TV.

Andra alternativet är vara selektiv med vilka appar som du kör, likt att Netflix fungerar på det mesta och då kanske systemet är sak samma. Tredje alternativet är en mer kapabel TV som också (av förklarliga skäl) har en mer kapabel systemkrets som är rappare och håller sig mer aktuell när åren går. Då behöver budget också bättras på. Typiskt behöver man sikta på mellanklassen och uppåt där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Ifall du vänjer dig vid Apple-TV, Chromecast eller liknande kan du sedan välja vilken TV du vill och du är inte beroende av den hårdvara som sitter inuti. Typiskt med basmodellerna och bottenskrapsmodellerna är att de är just kraftigt begränsade i hårdvaran och systemkretsar av förklarliga skäl. De flesta enkla och billiga TV-apparater är dessutom låsta (återigen av förklarliga skäl) till egna operativsystem med rejält begränsat utbud av appar. Netflix och Youtube finns väl på nästan allt, men efter det är det högst varierande.

Android/Google TV öppnar förstås för flest appar. Även om du finner en budget-TV med Android/Google TV är det inte säkert det är en särskilt angenäm upplevelse eller att allt fungerar. Och det blir aldrig bättre med tiden. Men Android/Google TV är i alla fall en avgränsare så får du åtminstone en extra TV.

Andra alternativet är vara selektiv med vilka appar som du kör, likt att Netflix fungerar på det mesta och då kanske systemet är sak samma. Tredje alternativet är en mer kapabel TV som också (av förklarliga skäl) har en mer kapabel systemkrets som är rappare och håller sig mer aktuell när åren går. Då behöver budget också bättras på. Typiskt behöver man sikta på mellanklassen och uppåt där.

Tack för svaret.

Har redan Apple-TV så jag vet att det fungerar jättebra.

Dock tänkte jag sätta tv:n på väggen i ett ganska trångt rum.

Kanske kan vi använda en gammal Apple-TV om man kan ha två.

Undrar hur andra gör?

Vår nuvarande TV är ganska gammal och är en plåga att använda appar på.

Har nog aldrig varit bra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Om man vill ha en större extra-tv så finns denna 70" för 7.990:- (medlemspris)

https://www.webhallen.com/se/product/364163-Philips-70-70PUS8108-4K-Ambilight-LED-Smart-TV

Ingen toppmodell direkt, men inte heller deras lägsta budgetvariant heller inom LED

Edit:

Även en 55" variant av deras The One finns för 6.990:- (medlemspris)
https://www.webhallen.com/se/product/360176-Philips-55-55PUS8548-4K-LED-60-Hz-Ambilight

Edit 2:
Deras 8-serie borde väl vara mellansegment av något slag har jag för mig, om man räknar bort Oled dvs.
Har för mig att det går 7-serie -> 8-serie -> 9-serie

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/tv/46-55tum/toshiba-55qa7d63dg/10... androidtv med inbyggd chromecast, 5000:- nu när netonet firar 25 år. perfekt extra-tv känns det som. jag köpte någon 46" LG för 5000:- när de hade rea för 3-4 år sedan, funkar hur bra som helst med en liten googletv-puck. varför krångla till det

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

https://www.netonnet.se/art/tv/46-55tum/toshiba-55qa7d63dg/10... androidtv med inbyggd chromecast, 5000:- nu när netonet firar 25 år. perfekt extra-tv känns det som. jag köpte någon 46" LG för 5000:- när de hade rea för 3-4 år sedan, funkar hur bra som helst med en liten googletv-puck. varför krångla till det

Bra pris!

Så är det smidigt med att casta från t.ex. en iPad?

Att det är lite segt är väl ok så länge det fungerar hyfsat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Tack för svaret.

Har redan Apple-TV så jag vet att det fungerar jättebra.

Dock tänkte jag sätta tv:n på väggen i ett ganska trångt rum.

Kanske kan vi använda en gammal Apple-TV om man kan ha två.

Undrar hur andra gör?

Vår nuvarande TV är ganska gammal och är en plåga att använda appar på.

Har nog aldrig varit bra.

Är väl bättre å uppgradera "nuvarande TV" till nåt modernare ( som håller några år framåt i tiden, behöver inte vara en toppmodell) å använda ATV:n på denna. Givetvis en penga fråga men hur länge håller "nuvarande TV" innan det blir generalras. Man behöver inte ha en "270 tum" på väggen, har själv en 55:a (inte på väggen).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Är väl bättre å uppgradera "nuvarande TV" till nåt modernare ( som håller några år framåt i tiden, behöver inte vara en toppmodell) å använda ATV:n på denna. Givetvis en penga fråga men hur länge håller "nuvarande TV" innan det blir generalras. Man behöver inte ha en "270 tum" på väggen, har själv en 55:a (inte på väggen).

Du menar använda ATV till den gamla TV:n och köpa en modernare TV där Apple TV inte behövs?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Du menar använda ATV till den gamla TV:n och köpa en modernare TV där Apple TV inte behövs?

Ja. Ok, jag kör själv en 4K ATV på en några veckor gammal OLED (Panasonic TX - 55LZ1000E), av några orsaker bl.a vill inte använda TV:ns Netflix å Disney plus appar. Då ATV:n är inkopplad i en hemmabioreciever å kör Netflix å Disney plus 4K. Kör Dolby Atmos/DTS:X 5.2.2 på recievern.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Ja. Ok, jag kör själv en 4K ATV på en några veckor gammal OLED (Panasonic TX - 55LZ1000E), av några orsaker bl.a vill inte använda TV:ns Netflix å Disney plus appar. Då ATV:n är inkopplad i en hemmabioreciever å kör Netflix å Disney plus 4K. Kör Dolby Atmos/DTS:X 5.2.2 på recievern.

Ok, låter ju klokt.

Några problem/undringar dock:

1. Är det lika lätt att ladda ner appar på en modern TV?

2. Min sambo gillar Apple TV men så länge det är lika smidigt (eller smidigare/bättre) med en TV utan ATV antar jag att det skulle kunna fungera.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ok, låter ju klokt.

Några problem/undringar dock:

1. Är det lika lätt att ladda ner appar på en modern TV?

2. Min sambo gillar Apple TV men så länge det är lika smidigt (eller smidigare/bättre) med en TV utan ATV antar jag att det skulle kunna fungera.

Ja, det tycker jag.TV apparater idag kommer idag med förinstallerade appar (som kan behöva uppdateras) som Netflix, Disney plus, Youtube, Prime, Apple TV +, kan variera från TV märke till TV märke. Annars kan man som jag gör, Apple TV inkopplad i TV:n å köra apparna från ATV:n. När jag bytte TV för ett tag sen, kopplades ATV:n/recievern in i den nya TV:n. Har även en 4K Chromecast Google TV inkopplad (HDMI port 3 i TV:n) . Vad är er "nuvarande TV" för märke/modell?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Ja, det tycker jag.TV apparater idag kommer idag med förinstallerade appar (som kan behöva uppdateras) som Netflix, Disney plus, Youtube, Prime, Apple TV +, kan variera från TV märke till TV märke. Annars kan man som jag gör, Apple TV inkopplad i TV:n å köra apparna från ATV:n. När jag bytte TV för ett tag sen, kopplades ATV:n/recievern in i den nya TV:n. Har även en 4K Chromecast Google TV inkopplad (HDMI port 3 i TV:n) . Vad är er "nuvarande TV" för märke/modell?

https://www.philips.se/c-p/46PFL6606T_12/6000-series-smart-le...

Gammal men inte lätt att övertyga sambon att vi borde ha en ny

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

https://www.philips.se/c-p/46PFL6606T_12/6000-series-smart-le...

Gammal men inte lätt att övertyga sambon att vi borde ha en ny

Köp en ny bättre till er riktiga plats och flytta den till extrarummet är väl det bästa. Att sitta på 46" i vanliga fall och sen hamna på 55" kommer kännas konstigt.
Ska det ändå köpas en ny TV så har du ju redan övertalat. Bara o byta plats på dem. När du har en 55-65" och ställer den jämte så kommer hen förstå.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Köp en ny bättre till er riktiga plats och flytta den till extrarummet är väl det bästa. Att sitta på 46" i vanliga fall och sen hamna på 55" kommer kännas konstigt.
Ska det ändå köpas en ny TV så har du ju redan övertalat. Bara o byta plats på dem. När du har en 55-65" och ställer den jämte så kommer hen förstå.

Jo, fast hon är inte helt ombord med en extra TV heller än

Fast när hon är det så borde det väl gå lätt att övertyga henne

Apple TV är ju ganska slutet system så kan man kan använda det som argument.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

https://www.philips.se/c-p/46PFL6606T_12/6000-series-smart-le...

Gammal men inte lätt att övertyga sambon att vi borde ha en ny

Nä, det kan vara svårt å övertala "tanterna" i såna sammanhang. Ta med "tanten" på Elgiganten, Power, Hembiobutiken mm. Så hon själv kan se.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Eftersom ni redan har en Apple TV:

Inte alla appar på iPad och iPhone kan använda Chromecast. Du bör förstås fortsätta använda din Apple TV så att ni fortsätter ha ett rappt gränssnitt med alla appar för tjänsterna ni kan tänkas behöva. Vill ni dessutom skicka från iPad eller iPhone så bör ni i möjliga mån använda AirPlay.

Det finns ingen ny TV som är lika snabb i gränssnittet som Apple TV som ni redan har. Behöver ni en extra så köp en begagnad Apple TV 4K och slipp problem även i framtiden. Då kan du välja vilken skrutt-TV du vill men samtidigt slippa slita av dig allt hår.

Upplevelsen blir alltid sämre om man använder det inbyggda operativsystemet, och är det en billig TV så är hårdvaran ännu sämre och därmed blir det än mer värre, slöare och segare.

Även om ni väljer den dyraste TVn som finns idag så är gränssnittet ändå mindre användarvänligt och hårdvaran är ändå sämre än i er nuvarande Apple TV, så frugan lär inte bli glad när hon direkt märker av en försämring.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Larsp777:

https://www.philips.se/c-p/46PFL6606T_12/6000-series-smart-le...

Gammal men inte lätt att övertyga sambon att vi borde ha en ny

12 år gammal modell med andra ord. 46:or tillverkas inte ens längre.

Det lämpligaste brukar då vara att ersätta den TV med någon nyare och modernare sak och göra den gamla TV:n till "den extra". Som man så ofta gör med allt annat som börjar bli gammalt och slitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

12 år gammal modell med andra ord. 46:or tillverkas inte ens längre.

Det lämpligaste brukar då vara att ersätta den TV med någon nyare och modernare sak och göra den gamla TV:n till "den extra". Som man så ofta gör med allt annat som börjar bli gammalt och slitet.

Jag förstår att det här i grund och botten risiga TV-apparater (jag har själv en G2 och är supernöjd).
Men farsan behöver en billigare TV och är inte superkräsen.

Hur mycket skillnad kommer man t.ex. märka på en
https://www.netonnet.se/art/tv/56-70tum/andersson-led6546uhda...
och en
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Det är vad det är och han är på en ganska snäv budget då han är pensionär.
Mellan 6-8k ligger nog budgeten på.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av CloX:

Jag förstår att det här i grund och botten risiga TV-apparater (jag har själv en G2 och är supernöjd).
Men farsan behöver en billigare TV och är inte superkräsen.

Hur mycket skillnad kommer man t.ex. märka på en
https://www.netonnet.se/art/tv/56-70tum/andersson-led6546uhda...
och en
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Det är vad det är och han är på en ganska snäv budget då han är pensionär.
Mellan 6-8k ligger nog budgeten på.

Jag kan ju inte berätta om vilken skillnad någon annan upplever. Bara om de produktmässiga skillnaderna och vad de kan tänkas göra. Därav TV-guiden: https://www.sweclockers.com/artikel/37476-tv-guiden-2023-24-d...

Här jämför du en Andersson som är en Vestel-TV i basklassen som enbart säljs via en viss butikskedja. Inget särskilt ifråga om teknik och Vestel-TV-apparaterna är rätt okända för att man får vad man får. Räkna inte med många uppdateringar eller buggfixar. Till sin fördel är att butiken har en 10-årsgaranti: https://www.netonnet.se/content/info/10-ars-garanti-andersson... vilket förstås bara gäller så länge butiken finns.

LG:s QNED75 är inte deras bästa på något sätt men i alla fall en enklare mellanklassmodell som är tekniskt betydligt mer kompetent produkt, inklusive sådant som support och tillgång till uppdateringar om det behovet finns.

Vad man sedan är nöjd med eller inte och vilka skillnader man faktiskt lägger märke till är ju förstås en öppen fråga.