Varför visas inte signalstyrkan med e-sim?

Permalänk
Medlem

Varför visas inte signalstyrkan med e-sim?

Har bytt till e-sim & tagit ut det gamla simkortet aiit fungerar men inte signalstyrkestaplarna.
Går man in i kontrollcenter så står det inget sim.
iPhone 14 bara e-sim aktiverat har comviq fattar inget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MCRJ:

Har bytt till e-sim & tagit ut det gamla simkortet aiit fungerar men inte signalstyrkestaplarna.
Går man in i kontrollcenter så står det inget sim.
iPhone 14 bara e-sim aktiverat har comviq fattar inget.

Står det Inget-SIM så har något gått fel när du aktiverade e-SIM. Du ska kunna se signalstyrkan som vanligt och ska se likadant ut som om du hade ett fysiskt SIM-kort. Kan du ens ringa/ta emot samtal och/eller surfa när det nu står "Inget SIM"?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Ja allt funkar utom det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll om jag sätter i eller tar bort kortet blir samma sak ändå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MCRJ:

Ja allt funkar utom det.

Skrivet av MCRJ:

Det spelar ingen roll om jag sätter i eller tar bort kortet blir samma sak ändå.

Låter sjukt märkligt. Ingen aning varför det blivit så.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av MCRJ:

Har bytt till e-sim & tagit ut det gamla simkortet aiit fungerar men inte signalstyrkestaplarna.
Går man in i kontrollcenter så står det inget sim.
iPhone 14 bara e-sim aktiverat har comviq fattar inget.

Går det att ringa/smsa om du kopplar ner wifi?
Har du testat en hård omstart?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Ja ajjt funkar än med wifi avstängt har nollat operatörsinställningarna med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

På den här sidan står nåt om aktivera med qr-kod men nån sån har jag inte fått.

https://www.esim.se/operatorer/comviq

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MCRJ:

På den här sidan står nåt om aktivera med qr-kod men nån sån har jag inte fått.

https://www.esim.se/operatorer/comviq

Hur aktiverade du e-SIM?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Med telefon comviq appen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MCRJ:

Med telefon comviq appen.

Ah! Jag gjorde samma sak, fast med Tele2 och på en Android telefon. Hos mig såg det ut exakt samma som med ett fysiskt kort efter att ha aktiverat e-SIM. Något har gått snett med din aktivering. Du får bara en QR-kod om du ska aktivera på en annan enhet om du gör det via Comviq appen.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag löste det till sist jag började om från början då dök qr-koden upp fixade det via hemsidan ist.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för infon ℹ alla vänliga själar. Bra att veta: att det är bättre att aktivera via hemsidan istället för appen.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Lite konstigt att det funkade utan aktivering först men den släppte inte kortplatsen.

Visa signatur