Permalänk
Medlem

tips på effekter

jag har ett sweex xs som jag hade tänkt sätta effekter i. Nätagget är Antec 350W med 2 blå LED-fläktar. Nu till fläktar o CCFL...........jag har hört att röda ccfl rör inte lyser rött utan rosa? sant? så vilka färgkombinationer kan ni tipsa om? jag vill alltså inte ha en o samma färg i burken. Den får gärna lysa upp som en julgran om det är så. Sen så har jag hört talas om mindre blixt..bla...bla (någonting) som skickar ut ett snabbt blinkade ljus/sec....var kan man få tag på dessa?

Permalänk
Medlem

sök efter "stroboskop"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hmm hittar inga små "stroboskop" som man ska kunna få in i en burk storlek: mediumtower

Permalänk
Medlem

har för mig att hobbex har små blixtlampor med färgade kåpor som går på 12V.. men det va ett tag sen jag såg dem. Du kan ju kolla..

Permalänk
Medlem

dom har dom kvar fortfarande, har dom det inte så fins dom på teknikmagasinet
btw tror ni det går att koppla en sådan till hdd leden ?

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

ledsen men kan inte hitta....suck, kanske tröttheten som spelar in...........?

Permalänk
Medlem

kollade på teknik magasinet men hittade inga men däremot på hobbex
gå in på hobbex.se ----> Disco & Belysning -----> discolampor sen längst upp i mitten

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk

Klasse har stroboskop för 12v.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Hej vill du att dina lysrör ska blinka....?

Gå in på gtek och chassimod och under rubriken cold cathode-tillbehör, sunbeam så finns det ljudkontroller kit och då kan du stänga av dom, ha på dom helt, ha så att dom går efter ljud (tycker jag är tufft planerar att köpa själv), så att dom blinkar varje sekund.

Och dom här kan styra två basic kit alltså fyra lysrör som jag tror räcker......

Permalänk
Medlem

ok tack Enk för att du letade upp strobolampan åt mig! och tack Samuraj för tipset att få lysrören blinkande....Men mer tips behövs, vilka färger ska man ha i chassit? röd hörde jag ska lysa som rosa! Hjälp mig pleeeeeeeaaaaaaase

Permalänk
Medlem

såhär

inga problem tycker du ska ta rosa och lägga i botten så långt "fram" som möjligt och sen ta grönt och sätt vertikalt lixom stående under nät aggregatet förstår du hur jag menar?

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

haha....nah inte rosa

Permalänk
Medlem

Rött lyser rosa

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska ha din led fan i mitten av fönstert som lyser blått sätt en grön lysrör under den så att den inte syns och på gtek så finns det under chassimod Magic light plasma blå.... sätt den till höger där bak så att den står upp och under chassimod så finns det Lazerled ta en sån grön och sätt i taktet på chassit så tror jag att den kan bli j*vligt snyggt.

Hursomhellst när den är klar kan du väll ta några bilder och lägga upp så man får se......

Permalänk
Medlem

ok! jag tror det blir röd/blåa sunbeam fläktar, 5st! Sen ett grönt lysrör! och en blå eller röd lazerled! vad tycks? Ok bilder kommer, om nu de kanske inte blir så bra med min skit webcamera men ändå........nå

Permalänk
Medlem

Go for it.....

Hoppas att det blir bra nu då.......
Ska bli kul att se bilderna och testa att sätta fläktarna på lite olika platser och se vad som blir snyggast.....

Lycka till med moddningen....

Permalänk
Medlem

tackar! det ska bli jävligt kul! Det där med lazer led var ju häftigt

Permalänk
Medlem

fast finns det fler ställen med sånt här jag tänkt köpa? gtek.se är ju bra, men finns det fler? isf vilka?

Permalänk
Medlem

en fråga till, ska man ha ett lysrör i samma färg tex grönt o ett lysrör i rött eller ska man ha 2 st grön/röda lysrör?

Permalänk
Medlem

Du kommer bli besviken på din "ministrobe". Jag tyckte det var roligt de 2 första timmarna men sen... Usch! Mest irriterande.

Visa signatur

Jag lider av Tropophobia.

Permalänk
Medlem

sån tur att jag inte köpt den än..:).......

Permalänk
Medlem

när man ändå håller på med effekter så tänkte jag ordna lite med nytt plexi glas. Men var får man tag på listen ni alla använder? en så kallad "v-list" va? gtek? datorbutiken? /me = n00b

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zTurE
när man ändå håller på med effekter så tänkte jag ordna lite med nytt plexi glas. Men var får man tag på listen ni alla använder? en så kallad "v-list" va? gtek? datorbutiken? /me = n00b

på gtek finns dem, men eftersom du verkar vara inkompetent på att leta själv, men ändå kan gissa på ungefär vilka butiker som kan ha dem så ger jag dig en direktlänk.
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=954&session=c01f0b8...

om det nu var en sådan du menade, vilket jag antar.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

en effekt jag och min kompis såg var när jag var hemma hos han. Jag har blått lysrör och han grönt när dessa två färger blev det väldigt coolt har själv tänkt ta ett blått lysrör på golvet ett vertikalt under nät agget och kanske ett grönt eller blått på andra sidan det borde bli väldigt nice vad tror ni??

Permalänk
Medlem

jo det borde det nog. jag tänkte ta ett grönt och ett rött

Permalänk
Medlem

tackar Solstice^