Hur många döda pixlar fick ni???

Permalänk
Medlem

Hur många döda pixlar fick ni???

Hej, en liten undersökning hur många döda pixlar ni fick när ni köpte eran TFT-skärm. Skriv gärna också vilken modell ni köpte.

Visa signatur

---------------------------------------------
Antec Sonata II, Gigabyte 965-DS4,, Intel Core2Duo 6300, 2x1024mb DDR2, Samsung 250gb HD, Hyundai Q17s TFT, Sapphire 1900XT 256mb, Hauppage 150PVR

Permalänk
Medlem

Hyundai Q17S: 1 död pixel

Visa signatur

---------------------------------------------
Antec Sonata II, Gigabyte 965-DS4,, Intel Core2Duo 6300, 2x1024mb DDR2, Samsung 250gb HD, Hyundai Q17s TFT, Sapphire 1900XT 256mb, Hauppage 150PVR

Permalänk
Medlem

Räknas skärmen på min bärbara dator?

Permalänk

Samsung SyncMaster 171P porsche design, ingen död pixel på den, en underbar skärm.

Men däremot dog en pixeljävel på min digitalkamera. När jag kollade på fotona på datorn så trodde jag att det va en pixel på skrämen som hade avlidit. Då blev jag skitnervös och kallsvettig. Kameran är en Pentax 330 RS.

Permalänk
Medlem

Inga döda pixlar på min Samtron, men ett jävla kryp har knallat in och dött innanför plasten på den. Orkar inte plocka sönder skärmen för att få ut liket.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Har en bärbar dator, har en jävel snett upp till vänster från mitten =/

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

ingen död från start... däremot dog en efter ca 2 månader så har en limegrön pixel mitt på nästan längst ut till vänster.... men man lär sig glömma den...;)

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0, Xp 1700+(JIUHB 0311) @ 2420(210*11,5), 2x256Mb Pc3200 Twinmos, Gf2 Ti 64Mb, Enermax 430W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av giz
Räknas skärmen på min bärbara dator?

Jorå, platta på bärbara räknas väl de med

Visa signatur

---------------------------------------------
Antec Sonata II, Gigabyte 965-DS4,, Intel Core2Duo 6300, 2x1024mb DDR2, Samsung 250gb HD, Hyundai Q17s TFT, Sapphire 1900XT 256mb, Hauppage 150PVR

Permalänk
Medlem

LG FLATRON LCD 782LE - 0 Döda funkar PERFEKT

Permalänk
Medlem

Samtron 51s - En liten pixel som alltid är svagt mörk grå/blå nästan längst nere i högra hörnet, några mm från kanten. Kan bara se den om jag letar efter den... så np.

Visa signatur

Ronny "Thinker" Ohlsson
"If everything is under control, you're not going fast enough."
"Overkill is just a better safety margin."

Permalänk
Medlem

Hyundai Q17S, första skärmen hade 2 och vad som verkar vara något smuts på baksidan av duken (som jag misstog för ett par döda pixlar), så har fått den utbytt nu.

Utbytesskärmen har 1 död blå pixel nästan längst upp, syns endast mot svart bakgrund

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

Hitachi CML170SXW Plus= 3 död pixlar. Alla är svarta

Permalänk
Medlem

Hyundai Q17S, bara levande pixlar :).

Permalänk
Medlem

Hyundai Q17S: 0 död pixel Funkar prima

Permalänk
Medlem

Hakar på ovanstående: Hyundai Q17S: 0 döda pixlar!
Bärbar: Dell Inspiron 8500 (1920 x 1200): 0 döda pixlar!

Permalänk
Medlem

viewsonic vp171b ingen död pixel, än så länge iallafall:)

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Compaq - mt7030 ,bärbar från 1996?
2 döda pixlar

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.

Permalänk
Medlem

Hyundai Q17S: 1 död pixel.
Den fanns inte där från start, utan dök upp efter någon månad.

Permalänk
Medlem

Hej bullen!
Jag har en CRT o en svart pixel längst upp,
är jag onormal?

Permalänk
Medlem

Har ingen död pixel på min bärbara (se sign)

Hockert, nej varken du eller din crt är onormal :-*
(tråden gäller enbart tft )

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Härligt att se att det är fler än jag som har införskaffat eminenta skärment Q17S

Visa signatur

---------------------------------------------
Antec Sonata II, Gigabyte 965-DS4,, Intel Core2Duo 6300, 2x1024mb DDR2, Samsung 250gb HD, Hyundai Q17s TFT, Sapphire 1900XT 256mb, Hauppage 150PVR

Permalänk
Medlem

Hyundai Q17S: 0.

denstore: själv hade man turen att kräket dog utan för bilden

Permalänk
Medlem

Hitachi CML174SXW (6 månader gammal nu)..1 död subpixel. (lyser grönt när skärmen är mörk. Syns inte vid ljusa bakgrunder).

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem

hade en död pixel på min gamla bärbara compaq, grönfärgad, vacker och mitt i skärmen.

Visa signatur

pucko:för god för att kolsyras

Permalänk
Medlem

0 döda pixar. LG 1710B funkar perfekt hittils!

Permalänk
Medlem

ViewSonic VG170m 0 Döda pixlar

Visa signatur

If a word in the dictionary were mispelled, how would we know?
Steven Wright

Permalänk
Medlem

0 döda pixlar för mig. Har en Dell 1800FP.

Visa signatur

I ask them why they never shower, and the usual response is something along the lines of "showering is like rebooting" and "I do n't want to lose my uptime."

Permalänk
Medlem

Vad menas med en död pixel??.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Hmm hittade visst en död pixel. Jag funderar på om webhallen skickade mig ett returex då skärmen inte skulle komma in i lager förrän på fredag och nu står det den 9/9, funderar på att returnera skärmen...Dålig stil då jag har haft problem att få min skärm för att de har klantat sig. Sa speciellt till om att de skulle testa skärmen men de drog väl en rövare...

Tycker även att ljusstyrkan är ojämn i kanterna men detta kanske är ett allmänt problem på tft-skärmar? Alltså när bakgrundfärgen är svart så är det inte svart runt kanterna utan där är den ljusare...?

Permalänk
Medlem

På den första bärbara: ca 30% döda pixlar. (Den försökte ta självmord genom att hoppa ur väskan och ner på asfalten, därför)
På den andra: 1st död pixel, eller subpixel. Lyser grön hela tiden, syns dock bara mot mörk bakgrund.

Visa signatur

Nej är också service.