Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pngvin
Varför måste man ha en som klarar 100m när de prylar man har den till antagligen inte klarar mer än 10m?

Hmm..bluetooth skall väl funka så att den starkaste länken i kedjan sätter gränsen, en 100m produkt (klass 1) skall vara så känslig i mottagningen att den klarar att kommunicera (både sända och ta emot) med en 10 meters produkt på 100 meter. Åtminstone i teorin...

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Medlem

Haha. Fan va coolt. Tackar.
Men det finns inget sätt att söka i playlisten eller??

Permalänk

Våddå söka? Om du lägger upp 1000låtar i din spelista så får du upp 1000 låtar i din spellista på mobilen, men du får bläddra dig fram. Du får bara upp 8låtar sen får du trycka more och får upp nästa 8 och så vidare. En sak som är mindre bar med Jeyo är att du ser inte låten som spelas just nu, men den funktionen kommer kanske vid senare uppdatering av programmet.

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk

citat:
"Hmm..bluetooth skall väl funka så att den starkaste länken i kedjan sätter gränsen, en 100m produkt (klass 1) skall vara så känslig i mottagningen att den klarar att kommunicera (både sända och ta emot) med en 10 meters produkt på 100 meter. Åtminstone i teorin..."

Om telefonen stöder 10 meter och Bluetoothadaptern 100 meter, blir det naturligtvis bara 10 meters räckvidd.
Sändareffekten i telefonen räcker helt enkelt inte längre, det är en fråga om strömförsörjning.
Men när man ändå köper en Bluetooth-adapter skall man såklart köpa en med 100 meter räckvidd. Det kommer ju andra grejjer som har längre räckvidd än mobiltelefonerna... Men de flesta enheter som drivs med batteri räcker inte mer än 10-15 meter, det krävs mer effekt, och då måste man tumma på batteritiden...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hej.. har en liten fråga bara till er som har msi blåtand.. efter man har installerat mjukvaran så ska man väl gå in på blue tooth setup wizard.. när ja är där så söker den efter olika mjukvaror i en lång stund.. ja avbröt den efter ca en 20min.. ska den verklingen söka så länge? eller hur kommer ja igång på annat sätt?

Visa signatur

a64 3000+ @ 2100Mhz | MSI k8n neo platinum | MSI x800pro VIVO | Corsair XMS3200C2 CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz
resten: http://w1.451.telia.com/~u45111653/Dator.JPG

Permalänk
Medlem

håller på att bygga ett chassi i mdf.
skulle vara rätt snyggt om jag lyckades bygga in sändaren inne i datorn.
asså, typ ett litet hål, med tonat plexi som täcker sändaren. kommer det att störa sändaren mycket?
skulle vara schysst om det funkar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big Paal
hej.. har en liten fråga bara till er som har msi blåtand.. efter man har installerat mjukvaran så ska man väl gå in på blue tooth setup wizard.. när ja är där så söker den efter olika mjukvaror i en lång stund.. ja avbröt den efter ca en 20min.. ska den verklingen söka så länge? eller hur kommer ja igång på annat sätt?

nej absolut inte så länge. Säg att du har en T68i (som exempel, fungerar ungefär likadant med vilken bt-pryl som helst)

Sätt telefonen på sökbar (det räcker inte med att bt är påslaget)
det kommer stå "sökbar i 3 min" eller liknande på displayen

efter detta så låter du datorn söka efter blåtandsenheter, den kommer då troligtvis att hitta din T68:a

Självklart kan man även göra tvärtom, att du från telefonen söker upp datorn.

Nästa steg blir att paira enheterna, när du hittat datorn från telefonen eller tvärtom väljer du "pair devices"
nu ska du skriva in en pin-kod, hitta på fyra siffror, sedan skriver du in samma kod på den andra enheten, så är det klart

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

tackar o bugar.. Felet var ett drivrutinerna inte var rätt installerade.. När windows visat att hela enheten inte är installerad så ska man söka igenom drivrutinmappen med hjälp av windows enhetsinstallerare... sen funka allt

Visa signatur

a64 3000+ @ 2100Mhz | MSI k8n neo platinum | MSI x800pro VIVO | Corsair XMS3200C2 CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz
resten: http://w1.451.telia.com/~u45111653/Dator.JPG

Permalänk
Medlem

Ja har installerat mjukvaran o allt sånnt, och skicka tex filer mellan datorn och mobilen går också fint.. Men sen när ja ska använda programen Pc control och jeyo så får dom ingen kontakt med telefonen.. När ja trycker på connect på pc control händer inget och när ja trycker på connect på jeyo så står det att ja måste ha telefonen connectad till datorn.. fast det har ja ju.. va är problemet?

Visa signatur

a64 3000+ @ 2100Mhz | MSI k8n neo platinum | MSI x800pro VIVO | Corsair XMS3200C2 CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz
resten: http://w1.451.telia.com/~u45111653/Dator.JPG

Permalänk

En liten fråga angående MSI enheten (länk), enligt beskrivningen fungerar den inte i xp "Software System Support Windows® 98/ME/2000 (Do not work under XP)" stämmer detta verkligen?

Och är det lönt att köpa en sån om man sitter och trycker på en T39, har inte hittat något program som stödjer den

Permalänk
Medlem

grillkorv: jag har den där MSI enheten du länkar till (till och med inköpt ifrån webhallen) och den funkar prima under XP!

Permalänk

[edit] Fick det att funka!....[/edit]

försöker att få pccontrol från christersson.org attt funka.. men det vill det inte göra.. Jag har installerat drvisarna till blåtands tjofräsen och jag har installerat pccontrol.. vad ska jag göra sen??? jag har lagt till min dator å mobilens kopplade enheter..... Jag kan sicka bilder rill coh från mobilen.. Vad är jag glömt att göra??

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Har samma problem som "LsdBoy"..
Får inte häller PcControll att fungera?
Själv klart har jag installerat PcControll på datorn, samt att jag har fixat Bluetooth configen.
Men jag får fortfarande inte PcControll till Kommunikation->Tillbehör.=(
När jag synkar med Pcn så står det att PIM inte vill kan det vara felet?

Visa signatur

//B@gubben

Permalänk
Medlem

Klarar den där MSI enheten att ansluta en BT-headset så man kan använda det som ett vanligt headset till datorn?

Permalänk
Medlem

ni som har problem med att få igång pc control.....ni måste skapa en serielport uppkoppling mellan telefonen och datorn

Permalänk

Hejsan!
jag har en t630 och en blåtandsdongle från classe, använder yeyo remote 1.0 och det jag undrar nu är hur använder man knappsatsen för att styra ? jag kan bläddra mellan play, playlist, stop, paus mm. men det är ju jobbigt, vill ju bara använda ex 5 för play o 3 för next. Det finns en command manager men den verkar inte funka då jag trycker på knapparna så rullar man ju bara ner i menyn.
Så vart ska jag vara med mobilen för att detta ska funka ?

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fassberg
ni som har problem med att få igång pc control.....ni måste skapa en serielport uppkoppling mellan telefonen och datorn

HUR?

Permalänk

Ja det är inte lätt att veta vilken av alla ikoner man ska välja för att skapa en serieport mellan datorn och telefonen

Så jag har gjort en liten bild

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Såhär blir det:

Jag gör precis som du beskriver ovan, ett meddelande kommer so säger att jag skall använda port 6 om allt ska funka (du vet nog vad jag menar) sedan öppnar jag PC Control och väljer port 6, sedan kraschar datorn och startas om, jag har försökt ett 20-tal gånger. Varje gång samma visa. Vet du vad det kan bero på?

Permalänk
Medlem

har btcontrol, kan man lägga in ett komando i listan, saknar shuffle i winamp
kan man söka låtar i playlisten? man skriver in en låt så kan man välja dom som kommer upp

Visa signatur

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W

Permalänk
Medlem

Gubbar, fma är allt ni behöver och det fungerar garanterat. Jag fick inte heller jeyo eller pccontrol att funka.

Permalänk
Medlem

finns det något annat sätt än att ansluta telefonen, än datorn? lite jobbigt att man inte kan stänga bluetoothen på telen om man inte kopplar ifrån på datorn

Visa signatur

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W