hårddisken dör?????

Permalänk
Medlem

hårddisken dör?????

Idag startade jag datorn och tänkte surfra lite. Jag råkade då trycka på fel knapp på mitt t-bord. Istället för att trycka på "Search" så att jag får fram alla sidor jag brukar surfa på så tryckte jag på knappen bredvid som inte är "bindad" till något.
Då får jag upp en bild från den knappen där den annars säger att den inte är bindad och det blir bara grå. Och hdd börjar ladda väldigt mycket. Alla programen blir sega och jag kan inte stänga av dom. Efter 5 min väljer jag att stänga av elen till datorn.
Sedan när jag ska starta upp den så säger den i dos att "S.M.A.R.T." säger att det är något fel med min hdd. Och för att fortsätta till windows så måste jag trycka F1. Det tar ca 10 min att komma in i windows och hela tiden laddar hdd.
En kompis sa att jag kan ladda ner ett program som heter "Active SMART 2.31" ( länk ) för att se olika problem på hdd. Och det ända den klagar på är "Raw Read Error Rate" som säger "Threshold: 51, Value: 1, Worst 1, och status med grön text "Bad" medans resten är OK.
Vad ska jag göra nu liksom?

Har en Wester Digital Caviar 80GB som jag köpte 2001 och på Westerns hemsida står det att jag har garanti fram till början av 2005 efter att jag hade kollat. Men vart ska man skicka hdd i sådana falla eller kan jag fixa detta på något sätt?, formatera, kan det hjälpa? Jag får typ formatera hela tiden och det börjar jag bli trött på...

Visa signatur

Oldschool: | CHIEFTEC D BLUE/360W | ASUS A7V333 | AMD XP2100+ | 1280MB DDR PC2700 | 6600GT 256MB | 4x80MM F |

Permalänk
Medlem

fel tråd jag skulle skriva i

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

ingen som kan hjälpa till eller?

Visa signatur

Oldschool: | CHIEFTEC D BLUE/360W | ASUS A7V333 | AMD XP2100+ | 1280MB DDR PC2700 | 6600GT 256MB | 4x80MM F |

Permalänk
Medlem