Permalänk
Medlem

Bilratt.

Tjena alla natt-swecare & ni andra, givetvis.

Har hittat min ratt, efter ha letat igenom hela vinden & till min stora.. besvikelse har den en game-port. (Heter det så?)

Det är ingen USB på den, så nu undrar jag ifall det finns någon sorts .. adapter, eller är det bättre att satsa på ny ratt?

Gameport;
(:::::::::::) <- ser ut så ungefär.

Visa signatur

:: trevlig kväll! :) ::

Permalänk
Medlem

Re: Bilratt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNathan
Tjena alla natt-swecare & ni andra, givetvis.

Har hittat min ratt, efter ha letat igenom hela vinden & till min stora.. besvikelse har den en game-port. (Heter det så?)

Det är ingen USB på den, så nu undrar jag ifall det finns någon sorts .. adapter, eller är det bättre att satsa på ny ratt?

Gameport;
(:::::::::::) <- ser ut så ungefär.

undrar samma sak jag med, jag lär använda ljudkortet andast för gameporten nu:(

fast jag har många usb lediga, det är jobbigt.
kan man inte köpa en game port löst?:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hade samma problem, fick tag på en omvandlare men det fungerade inte så bra. kanske mina datorkunskaper som sviktare eller så kanske det finns bättre omvandlare.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

köp ett gammalt ljudkort då?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Hade plats på mitt ljudkort!

Men hur gör jag nu för att konfa?

edit, fungerar!

Visa signatur

:: trevlig kväll! :) ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNathan
Hade plats på mitt ljudkort!

Men hur gör jag nu för att konfa?

edit, fungerar!

Kul att höra!

Du ska inte ta och koppla in musen på serie-porten också nu när du håller på?

Jag har faktiskt en gammal CH F-16 Fighterstick för gameport som jag haft i evig tid, eller iaf sen den tiden då flygsimultatorer ägde spelmarknaden.

Permalänk
Medlem

oO.. den vill inte kalibrera sig.

Visa signatur

:: trevlig kväll! :) ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNathan
Hade plats på mitt ljudkort!

Men hur gör jag nu för att konfa?

edit, fungerar!

Det råkar inte vara en gammal Dexxa ratt med pedaler och "växelspak"? Har en sådan också men inga drivrutiner:( Skulle vara bussigt i så fall om du vet var man kan skaffa dom eller om du kunnde skicka.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro