Permalänk
Medlem

Sämre prestanda efter klockning ?

Jag har börjat klocka min xp2500+ lite smått och det har gått bra ända tills idag. Jag har kört den ett tag nu i 200*10.5 och det har gått hur bra som helst. Så idag provade jag öka fsb:n till 210 mhz och satte multipeln på 10. Då blev minnena skitslöa!! , jag fick en minnesbandbredd på ca: 1 gb/s och stannade på ca: 7000 p i 3dmark.

Med 200*10.5 fick jag 12500 i 3dmark och just under 3 gb /s i minnesbandbredd om jag inte minns fel.

Varför blev det såhär? , belastade jag minnena för hårt eller?

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Hedersmedlem

Samma timings och synkat nu som då?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

jepp... jag kör orginaltimings och synkat. Har förresten haft en del problem med att hitta timings som funkar i 200*10.5, har iof inte provat så mycket men. De jag körde med innan jag började klocka funkade då inte, då hade jag 11-3-3-2 tror jag. Har ni nåt förslag på timings som kanske skulle funka..

edit: kör nf-7 och twinmos winbond pc3200 minnen.

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

Prova med 2.3.3.8 funkar bra för mig.

Permalänk
Medlem

Det är likadant för mig! Testade att köra 210*10 och efter det har jag bara haft 8000 i 3dmark 2001, mot 12500 inan

Visa signatur

2500+@3200+ | 9600 Pro | 2*256 Twinmos winbond | NF7-S 2.0 |

Permalänk
Medlem

Jasså, fler med samma problem... Men är det ingen som vet vad det beror på då??

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

ska köpa en ny hårdisk snart så då blir det väll att omformatera och kolla om det fortsätter, hoppas ja inte har brännt minnena eller nått

Vad har du för minnen? Mina är PC3200 Twinmos winbond. Man tycker inte att de borde gå sönder bara för en liten fsb höjning :/

Visa signatur

2500+@3200+ | 9600 Pro | 2*256 Twinmos winbond | NF7-S 2.0 |

Permalänk
Medlem

Nej minnena är inte pajj , prova ställa tillbaka ska du få se. Då blev då allt som det va igen. för mig iaf.
Jag har precis likadana minnen som du.. , kanske nåt problem med just dessa

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freeeman
Nej minnena är inte pajj , prova ställa tillbaka ska du få se. Då blev då allt som det va igen. för mig iaf.
Jag har precis likadana minnen som du.. , kanske nåt problem med just dessa

Va? klockade du ner igen och det vart som vanligt? hmm inte för mig :/

Visa signatur

2500+@3200+ | 9600 Pro | 2*256 Twinmos winbond | NF7-S 2.0 |