Kylning på grafikkortsminne

Permalänk
Medlem

Kylning på grafikkortsminne

Hej, tänkte jag skulle sätta på kylflänsar på mina ATI-kort (9500np och 9800se). Är det nån som vet några färdiga effiktiva, gärna billiga flänsar till detta?? Eller förslag på hur man gör egna.

Permalänk
Inaktiv

Zalman ZM80C-HP heatpipe-cooler for VGA-card

Zalman VGA ZM50 Heatpipe

Inga passiva minnes-moduler, utan för hela kortet.

Detta var från www.datorbutiken.com/se

Annars är det ju gtek.net / kylning.com

Permalänk
Medlem

Ta en gammal cpukylare och såga isär, slipa och voila!

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tackar, jo, jag har tittat lite på de där minneskylarna förut, men jag hänger upp mig på att de inte är i samma storlek som minneskretsarna som är 12x12 mm.

Kanske ska man prova dom här ändå http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1167&session=5ef622... ... ska hem och mäta. Risken är väl att om dom är 2,5cm höga så tar dom i skalet i min shuttle-låda. Måtten 10x29 mm gör väl att dom igentligen är avsedda för sådana minneskretsar som sitter på DDR-DIMM ?? nån som testat dessa på grafikkortet än??

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ereg
Tackar, jo, jag har tittat lite på de där minneskylarna förut, men jag hänger upp mig på att de inte är i samma storlek som minneskretsarna som är 12x12 mm.

Kanske ska man prova dom här ändå http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1167&session=5ef622... ... ska hem och mäta. Risken är väl att om dom är 2,5cm höga så tar dom i skalet i min shuttle-låda. Måtten 10x29 mm gör väl att dom igentligen är avsedda för sådana minneskretsar som sitter på DDR-DIMM ?? nån som testat dessa på grafikkortet än??

Jag har dom funkar skit bra! tar dom emot nånstans e de bara till o böja vingarna så e de löst,kyler minnena på graffet mycke bra har fläktar som blåser rätt på dom så satsa du på dom du blir inte missnöjd...

Visa signatur

ABIT AN7 v.1.0|xp2400+mobile@241x11,5|L12modd|Corsair XMS BH-5 PC3500 2x256@dualddr|SapphireX800XTPE Extra Teresterial Edition@637/627|2xhdd80+120g|LEVICOMVBL500W|1xvattekylningcpu/nb/syd|1xvattengpu|3d05:6895|3d03:13986 |3d01:24390|super pi 35 sec| MAX OC 3082 mhz dry-ice