Grafikkort probs mycket skumt!

Permalänk
Avstängd

Grafikkort probs mycket skumt!

Hej!
Jag råkade klanta mig och sätta in 1x256Mb SDRAM PC100 i min burk, när jag redan hade 2x256Mb SDRAM PC133 i burken innan. Så när jag startade burken så började den piipa och lukta bränt/plast. Stängde av datorn, drog ur minnet som var fel. Nästa gång jag startade datorn så blev bilden helt svart på skärmen PRECIS när windows skulle startas. Jag ser alltså uppstarten + cpuinfo + windows loggan.. men precis när skrivbordet kommer upp blir det svart. Så då tänkte jag att grafikkortet krånglar, så jag satte in ett PCI-grafikkort och då fungerade datorn som den skulle. Då tänkte jag att orginal grafikkortet (som satt i när det var fel minne i burken, geforce4) var dött, så jag drog ur pci-grafikkortet satte i geforce2 på geforce4 platsen, då fungerade datorn som den skulle. Det jag kom fram till efter det här, var att Geforce4 grafikkortet dog när det var fel minne i burken. Fast jag gav inte upp hoppet så lätt, testade sätta in geforce4 i en annan burk.. och en annan, och det fungerade!!! Skumt nog!!.. fungerar inte i min burk, men 2 andra utan problem! Helt sjukt, verkar nästan som om geforce4 kortet börjat *dissa* min burk efter att jag hade fel minne i burken... väldigt rörigt och skumt problem.

Tackar i förhand för svar!!

Med Vänliga Hälsningar
Alper