Permalänk
Medlem

Mamma: Hur mycket fick du pröjsa för frakt?
Måste nog skicka mitt snart....men jag är ju föör lat.

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk

Någon som hört nått om VDSL än då? Februari var det väl? Har Alcatel börjat leverera än?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tips är att skicka i originalkartongen som man fick modemet i en gång i tiden. kostade bara 90:- att skicka det REKat till ume, var beredd att pynta ~200:- för frakten
1.4kg vägde paketetet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JediSthlm
Någon som hört nått om VDSL än då? Februari var det väl? Har Alcatel börjat leverera än?

Snackade med kundtjänst idag, han sa februari/mars.. notera hur dom börjar smygflytta datumet.. tror bestämt dom gjort de förr

Permalänk
Medlem

leverans är påbörjad av vdsl....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tnakka
leverans är påbörjad av vdsl....

I vilken utsträckning?

Permalänk
Medlem

väldigt liten.... kommer mer under veckorna som kommer. det var det jag hörde av supporten idag iaf...

Permalänk
Medlem

När någon verkligen har fått 13 alt 26 Mbps VDSL installerat från Bostream och är uppe och tutar, kan den väl skapa en ny tråd. För jag orkar inte kika in på denna gigantiska tråd så ofta.

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world,
those that can do binary arithmetic and those that can't.

Permalänk

verkar riktigt segt med vdsl grejen, jag vill fan ha mitt nu börjar bli riktigt segt.

Permalänk
Medlem

Fick mitt ip idag! Äntligen :D:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har äntligen fått mitt 8/1 Scream! Beställde 2003-07-16 och fick modemet i torsdags. I fredags kopplades Xstream ur och jag tryckte dit det nya modemet och ändrade IP & DNS i min trådlösa Netgear-router. Klockrent.
Enda problemet jsut nu är att i TPTEST gick det snabbare i mottagningstestet när jag hade Xstream... men men, man kan inte få allt...
Scream ligger runt 1.3-1.8 kvällstid, Xstream låg runt 2.0 samma klockslag/veckodag...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pandemon
Har äntligen fått mitt 8/1 Scream! Beställde 2003-07-16 och fick modemet i torsdags. I fredags kopplades Xstream ur och jag tryckte dit det nya modemet och ändrade IP & DNS i min trådlösa Netgear-router. Klockrent.
Enda problemet jsut nu är att i TPTEST gick det snabbare i mottagningstestet när jag hade Xstream... men men, man kan inte få allt...
Scream ligger runt 1.3-1.8 kvällstid, Xstream låg runt 2.0 samma klockslag/veckodag...

Scream ligger runt 1.3-1.8 kvällstid, Xstream låg runt 2.0 samma klockslag/veckodag... [/B][/QUOTE]

1.3-1.8 2.0 vad ? Mbit? Isåfall e det ju en riktigt botten napp.

Permalänk

sant, själv ligger jag runt 5-5.5Mbit

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!
Har upplevt att spel på internet strular ganska så bra efter jag fått mitt 8Meg Scream-adsl. Är det pga det tappas paket som jag hört rykten om?
Battlefiled 1942 låser sig tex ibland, varvid jag är en sittande anka i ett
par sekunder i taget... =/

Permalänk
Medlem

Har inga problem med att spel! Får 5-10ms i BF1942 vilket är betydligt bättre än mitt gamla XStream.

Har du problem är det lokalt och du skall felanmäla det.

Alla som har dåligt kapasitet så felanmäl det, jag hadde också kass download på kvällar/helger i början men nu tankar jag i 800-900kb/sec och skickar i 100kb/sec!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara varna dom som bytte från Istream till Scream som fått en faktura på 600:- från Bostream i uppsägningsavgift för Istream - den är givetvis felaktig och man ska inte betala den fakturan.

Sedan blev jag lite positivt överraskad idag när min "vanliga" faktura för Scream dök upp i brevlådan.

Jag har tidigare funderat på att ringa och "tjata till mig" en kompensation för den långa väntetiden, diverse strul etc. Men på fakturan har jag blivit kompenserad utan att säga till överhuvudtaget

Faktum är att jag efter diverse avdrag bara betalar 490:- för modemet. ( och sedan de vanliga 398:-/mån såklart )

Signade visserligen upp mig under kampanjperioden i somras - men ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Tänkte bara varna dom som bytte från Istream till Scream som fått en faktura på 600:- från Bostream i uppsägningsavgift för Istream - den är givetvis felaktig och man ska inte betala den fakturan.

Sedan blev jag lite positivt överraskad idag när min "vanliga" faktura för Scream dök upp i brevlådan.

Jag har tidigare funderat på att ringa och "tjata till mig" en kompensation för den långa väntetiden, diverse strul etc. Men på fakturan har jag blivit kompenserad utan att säga till överhuvudtaget

Faktum är att jag efter diverse avdrag bara betalar 490:- för modemet. ( och sedan de vanliga 398:-/mån såklart )

Signade visserligen upp mig under kampanjperioden i somras - men ändå

installationspriset då? Min faktura hamnade på 1495kr modem+installation+nästa kvartal

hade xstream innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Tänkte bara varna dom som bytte från Istream till Scream som fått en faktura på 600:- från Bostream i uppsägningsavgift för Istream - den är givetvis felaktig och man ska inte betala den fakturan.

Sedan blev jag lite positivt överraskad idag när min "vanliga" faktura för Scream dök upp i brevlådan.

Jag har tidigare funderat på att ringa och "tjata till mig" en kompensation för den långa väntetiden, diverse strul etc. Men på fakturan har jag blivit kompenserad utan att säga till överhuvudtaget

Faktum är att jag efter diverse avdrag bara betalar 490:- för modemet. ( och sedan de vanliga 398:-/mån såklart )

Signade visserligen upp mig under kampanjperioden i somras - men ändå

jag antar att det var anslutningen som du betalade 490:- för, modemet lånar man ju bara.

men varför behövde du bara betala 490:-??

Visa signatur

2500+@3200 EPoX 8rda3i, 1024mb corsair original pc3200, LeadTek 6600GT

Permalänk
Medlem

Jag citerar min faktura:

Scream modem 510 0:-
Startavgift scream 1595:-
Avdrag -705:-
Kampanj -400:-

Nu hade jag visserligen stora problem när det kopplades in - mitt abonnemang gick inte igång förräns en vecka efter att det skulle startat pga tekniska problem - vet inte om avdraget beror på det.

Signade upp mig i juni.

Permalänk
Medlem

får ni alltså köpa modemet??
varför skulle det annars stå som en speciell post på fakturan??

jag trodde man bara lånade modemen

Visa signatur

2500+@3200 EPoX 8rda3i, 1024mb corsair original pc3200, LeadTek 6600GT

Permalänk
Medlem

Bör väl tillägga så att det inte uppstår missförstånd att det inte står 0 :- på raden för modemet utan det är bara tomt.

Man lånar modemet.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

fick min faktura idag med, de var avdrag på 800kr....gött att man får avdrag för man fick vänta så länge

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

får man avdrag för väntetiden alltså??

jag hade tänkt att beställa nu i dagarna som kommer men telesatationen är full för f***ing skanova inte orka masa sig ut och skruva lite

Visa signatur

2500+@3200 EPoX 8rda3i, 1024mb corsair original pc3200, LeadTek 6600GT

Permalänk
Medlem

Min faktura ser ut så här:

Scream V2 Peridod: 031219-031231 Belopp: 167,00

Scream Modem 510 Period: Modem Belopp: "blankt"

Startavgift Scream Period: Startavgift Belopp: 1595,00

Kampanj Period: Kampanj Belopp: -400

Avdrag Period: Belopp: -120

Scream V2 Period: 040101-040131 Belopp: 398,00

Scream V2 Period: 040201-040231 Belopp: 398,00

Summa att betala: 2038

Jag beställde mitt scream samma dag som jag fick utskick om att uppgradera för oss som var existerade xstream kunder (i april?)

Sug dase bostream

Permalänk
Medlem

Jag fick inga avdrag alls (beställde i augusti). Däremot har de inte debiterat mig för första månaden, jag blev inkopplad mitten av december och betalar från mitten av januari.

Permalänk

Jag fick 560 SEK i rabatt, beställde i Aug. fick i 19Dec

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

795:- + 2 månader + e-post/hemsida...blev ca 1640:- eller nåt....(Har inte fakturan framför mig)

PS. Fick betala 27:- för att jag använde Scream mellan 20-30nov.

Aure..

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

nu har jag beställt iaf, får se vad som händer, sitter med 56k nu så det e ju roligt om det gåt fort

Visa signatur

2500+@3200 EPoX 8rda3i, 1024mb corsair original pc3200, LeadTek 6600GT

Permalänk
Medlem

har fått 2 modem nån som vill tjacka ett adsl modem ?

Permalänk
Medlem

Har det hänt någe nytt på VDSL fronten?? Antar att vi inte får det i feb som dom lovade?