FarCry SP och MP demo cäldigt snart!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Går bara i 200kb/s nu från fragzone. Jag har i och försig bara bbb Vdsl....

Ja det var inge vidare, jag ligger på över 400kb/s här med mitt vanliga dsl.
Eller var det så att du menade kB/s och enbart skrev det för att skryta, samtidigt som du låtsas vara missnöjd med hastigheten

Permalänk
Medlem

O M FUCKING GOD! Det här var då ett spel som säkert kommer toppa listorna ett bra tag. När nu full verren släpps! Vilken frihet och graffen är gudomlig. Vissa ljud suger och andra gör inte, men men.
Ska sätta upp några screen senare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IG
Ja det var inge vidare, jag ligger på över 400kb/s här med mitt vanliga dsl.
Eller var det så att du menade kB/s och enbart skrev det för att skryta, samtidigt som du låtsas vara missnöjd med hastigheten

Varför skulle jag skryta ? och varför skulle jag INTE vara missnöjd med hastigheten ? spelar dokc inte så stor roll. är nere nu.....

dock undrar jag en annan grej. I demot så kan jag bara köra Direct3d ? inte OpegGl...varför är det så ? kan inte ändra...

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

78% klart, 2h 20min kvar... FragZone servern blev visst lite belastad eller nåt.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
78% klart, 2h 20min kvar... FragZone servern blev visst lite belastad eller nåt.

Då var det inte bara jag då.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Då var det inte bara jag då.

Hehe, nej... försökte resuma och se om det gick nå snabbare då. Men nu vill den inte ens börja ladda hem. Jaja, får väl vänta.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

samma här :/ downloaden bara dog..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IG
Hur fan kan det hacka på din dator med allt på low? Då lär ju ingen kunna spela med allt på high....
Eller är du en sån som vill ha 60-70 fps för att det ska vara spelbart

Haha nä har kanske 30fps när jag kör low på allt, syns att det hackar lite ändå... fast iförsig så suger min dator (ibland undrar jag om hårdvaran i min signatur stämmer) ;>

Permalänk
Avstängd

4 h 36 min....kvar... 78mb nere...J@%[@ 0,5mbit

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

Nu dog fragzone för mig., började tanka på sunet istället, maxar linan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Nu dog fragzone för mig., började tanka på sunet istället, maxar linan

Sunet är nice... värkar vara en stabilare lina än Fz...

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Nu dog fragzone för mig., började tanka på sunet istället, maxar linan

Ah, testade det nu också... ~35 min kvar.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Fan då! Ni skulle tankat innan. Tankade i 240kb/sek konstant..

Edit:
Här är en bild som en annan tagit. Ingen grym fps, men fin kvalle.

Plus här är en bild som jag själv tagit från toppen.

Permalänk
Medlem

Mums, man får lite IGI-känsla i magen när man ser dessa vidsträckta landskap:D

Fast Far Cry ser ju lite bättre ut, med undantag för träden, riktigt muggiga, usch

Permalänk

Nu har jag också fått lira det i några timmar. Fyfan vilket underbart spel! Säger precis samma sak som föregående; Detta kommer bli ett stort spel! Så här ska det se ut!

Fast tyvärr så har jag något att klaga på. Det är en sorts bugg som jag får. Alla stenar i spelet flimrar. Vissa skuggor också på vapnet. Någon som vet hur man kan fixa det? Har senaste DX9, se sign för system. Hoppas inte det är för att jag har flashat till XT. Ska testa de nya catalyst nu snart också och testa stänga av fsaa och det där. Grrr!

Bild på felet:

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tankar på för fullt på min fars jobb. Hastigheten startade på 230Kb/s, nu är det 190. Rättelse, 180. Sjunker Nu stiger det igen. Aja.

Ska bli spännande o få se hur kul det är, och vad min dator går för. Nu fattas nog bara co-op. Har det det så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Nu har jag också fått lira det i några timmar. Fyfan vilket underbart spel! Säger precis samma sak som föregående; Detta kommer bli ett stort spel! Så här ska det se ut!

Fast tyvärr så har jag något att klaga på. Det är en sorts bugg som jag får. Alla stenar i spelet flimrar. Vissa skuggor också på vapnet. Någon som vet hur man kan fixa det? Har senaste DX9, se sign för system. Hoppas inte det är för att jag har flashat till XT. Ska testa de nya catalyst nu snart också och testa stänga av fsaa och det där. Grrr!

Bild på felet:

http://medlem.spray.se/hdhdhdhd/far.jpg

Du får nog se över vad du har gjort med graffet :D. Det där är jue helt klart ospelbart.
Nu spelade jag det lite igen bara för att experimentera och köra runt lite på och runt ön.
Har ni testat att experimentera med fysiken? Asså den är minst lika bra som hl2's. Jag provade att skjuta av linor och sånt. Och jag testade det med hajen som är upphängd. Haha, skjöt av linan och puttade i Hajen i vattnet. Haha värsta greenpeece, förutom att hajen redan var död. Jag förmodar oxå att det kommer finnas livs levande Vithajar i detta härliga vatten.

En häftig sak var när jag skulle smyga under (man kan tydligen använda vilken taktik man vill) "trädäcket" där gubbarna står och snackar. Jag smög precis under dem. Det tog ett tag, sen såg jag att den ena började stirra just neråt där jag var. Och innan de hann skjuta där jag var så skjöt jag 2 skott rakt igenom trädäcket mitt i deras skrev. Häftig syn det där.
Oxå väldigt häftiga träffdekaler på kropparna som man kan skjuta igenom så att det blir ett utgångshål. Först är skadan liten, sen utvidgar sig såret och det bärjar blöda.

Vill ha spel, lixom Stalker...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo

Fast tyvärr så har jag något att klaga på. Det är en sorts bugg som jag får. Alla stenar i spelet flimrar.

Disabla AF och AA så försvinner det.

Permalänk

Verkar som de stora sajterna har tagit ner demot... =(

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Du får nog se över vad du har gjort med graffet :D. Det där är jue helt klart ospelbart.
Nu spelade jag det lite igen bara för att experimentera och köra runt lite på och runt ön.
Har ni testat att experimentera med fysiken? Asså den är minst lika bra som hl2's. Jag provade att skjuta av linor och sånt. Och jag testade det med hajen som är upphängd. Haha, skjöt av linan och puttade i Hajen i vattnet. Haha värsta greenpeece, förutom att hajen redan var död. Jag förmodar oxå att det kommer finnas livs levande Vithajar i detta härliga vatten.

En häftig sak var när jag skulle smyga under (man kan tydligen använda vilken taktik man vill) "trädäcket" där gubbarna står och snackar. Jag smög precis under dem. Det tog ett tag, sen såg jag att den ena började stirra just neråt där jag var. Och innan de hann skjuta där jag var så skjöt jag 2 skott rakt igenom trädäcket mitt i deras skrev. Häftig syn det där.
Oxå väldigt häftiga träffdekaler på kropparna som man kan skjuta igenom så att det blir ett utgångshål. Först är skadan liten, sen utvidgar sig såret och det bärjar blöda.

Vill ha spel, lixom Stalker...

Jo jag måste det. Fast det var inte så farligt att spela med det endå. Det blir bara så på längre avstånd. Går man närmare så försvinner det. Men det är inget man vill ha i fullversionen sedan!

Jo spelet innehåller en hel del ögongodis! Väldigt mycket nya saker inom grafik och spelkännsla. Måste testa det där med hajen:D Och så ska jag ta en båttur runt allt och se om det finns nått mer att göra. Älskar båten med kulsprutan. Bara åka längs stranden och peppra gubbar:D Lyckades även rulla ner en tunna på en kille så han dog.
Bilen är lite svår att köra i jungeln, men kul att köra över gubbar.

Ljudet i spelet är otroligt skönt! Så mycket detaljer. Det jag blev extra uppmärksam på var att man hörde hjulen rulla på gruset i bilen. Även skönt ljud när han växlar. Detta spelet är också ett av dom få som har med riktigt skön bas i ljuden när man skjuter. Det dunkar verkligen:D

Jag blev däremot lite lack på att jag inte kunnde skjuta ner hellikoptrarna med rocket. Även på att gubben strafar segt.
Däremot så diggade jag att man kan smyga i gräset utan att bli sedd och kunna smyga sig på en soldat och hugga han. Skönt att man bara behöver hugga en gång så han dör också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda

Disabla AF och AA så försvinner det.

Ok, tack för tipset:) Ska testa det. Taskigt att man inte kan ha på det isf:(

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Spelet flöt ju helt okej på low för mig... har ett FX5200. =/
Iaf när man var i jungeln, när jag gick igenom dom där gångarna blev det MYCKET segare, brukar ju vara mer krävande i utomhusmiljöer...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sideshow bob
Verkar som de stora sajterna har tagit ner demot... =(

Ladda ner från bittorrent istället! Finns länk på förra sidan. Det är lite segt i början, men ökar hastiheten hela tiden.

Edit: Ja!! Buggen försvann när jag slog av fsaa-tjaffset:)

Ett av dom läckraste ställena i spelet: (Man kan skjuta på lampan också för att se hur härlig grafikmotorn även är inomhus:) Grymt läcker rök)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fragzone har den. Har just tankat klart därifrån.
Nu ska jag bara hem med det också.
Avlägger nog rapport senare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Snyggaste spelet hittills, men även djävulskt krävande. Har en P4 2,6@3,2 9800pro och 1gb ram. Det var knappt spelbart på v.high (30-40fps).

edit: 1024*768

Permalänk

Bästa View avståndet hittils!

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Funkar det på en 861mhz måntro? Sunet är verkligen långsamt ju, kommer bara upp i 70kb/s som högst :F

*edit* Sunet funkade nu, måste varit fel på mitt Telia :F

Permalänk
Medlem

damn vad snyggt det ser ut! har dryga timmen kvar på d.. jävla 0.5mbit

Permalänk
Medlem

Inte så jätteimponerande, speciellt inte om folk med Radeon9800Pro+3.2ghz får 30-40fps...
Väntar på Doom3.

Permalänk
Medlem

Fy fan vilket snyggt spel! Testade att köra på v.high / 1024x768... det måste fan upplevas.

Jolt_Tomten: Skulle inte tro det. Vad har du för grafikkort?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB