Permalänk
Medlem

Skitskumt problem??

Såhär är det... när jag spelar CS så brukar min mus och mitt tangentbord blir helkonstigt ibland. Musen fastnar och tangentbordet svarar inte alls som det ska. Man fortsätter att gå en liten bit efterman släppt knappen osv.... som ni kanske förstår är detta jäkligt störade och jag håller på bli galen!!

Det händer alltid samtidigt och ofta är det så att när jag tex- strejfar höger så låser sig musen lite så det verkar som att det har med varann att göra på nåt sätt.

Jag har testat att stänga av diverse program i bakgrunden och jag är väldigt misstänksam på att det är mitt antivirusprogram som spökar... För när jag stänger av det så har jag hittills inte haft några problem. Jag använder Norton antivirus 2003 ( har testat 2004 och det spelar ingen roll).

Jag har nyss formatterat och kör med precis samma cs och virusprogg som före. Och förr funkade det huur bra som helst. Det är bara nu efter det har börjat jäklas.

Så frågan är...

Är det nån som har provat på nåt liknande och kanske vet vad som jäklas och om det ev. finns någon inställning nånstans som fixar det här..?

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

när jag körde trådlöst t-bord och mus upplevede jag samma sak, fast det gör du väl inte?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt?

ooo jag har samma problem men jag har ett mycket enkelt sett att lösa det.

SLUTA SPELA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maddzzon
Mycket märkligt?

ooo jag har samma problem men jag har ett mycket enkelt sett att lösa det.

SLUTA SPELA!

Seriöst :/

Visa signatur

Signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maddzzon
Mycket märkligt?

ooo jag har samma problem men jag har ett mycket enkelt sett att lösa det.

SLUTA SPELA!

Moget!

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

Kör ett annat virusprogram. Är det bara i CS du har problemet?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Jag kör inte trådlöst tangentbord eller mus så det är inte det som spökar.

Det är bara i cs jag har upptäckt att jag har sådär stora problem... i quake känner jag åxå av det men då börjar det bara hacka och ha sig. Musen och tangentbordet funkar ändå som det ska.

Jag nästan säker nu att det är funktionen auto-protect i mitt virusprogg som ställer till det... stängde av det när jag lirade senast och då gick det bra. Me jag spelade inte så länge så jag vet inte säkert ännu.. ska kolla mer ikväll.

Om så är fallet är det ju rätt enkelt att bara avaktivera den funktionen när man ska spela. Men jag tycker ändå att det är lite skumt eftersom jag körde med precis samma virusprogram som innan formatteringen. Så man tycker det borde bete sig lika. Men man kan väl inte förstå allt..

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haplo_patrynier
Moget!

Vadårå?!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maddzzon
Vadårå?!!!!!!!!!!!!!!!!!

Din status gick nu ner från 0 till -50

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk

hehe

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731