Asus a7n8x deluxe och powercolur

Permalänk
Medlem

Asus a7n8x deluxe och powercolur

Nu har jag ett stort problem.
jag har win xp pro sp 1 swe ren installation för jag slängde in mitt nya kort 9800 pro.
nu är det så att så fort jag kör in catalyst drivisarna så startar bara datorn om hela tiden. jag kommer precis till att välkommen skärmen ska visas sen så startar den om bara.Har testat diverse versioner av catalyst nu och det hjälper inte så vad kan vara problemet? default settings i biosen.
rev 1,04 av moderkortet
1004 biosen
kör nforce 3.13
direct x 8.1
och mycket mer är det inte då det är en nyinstall av win.
Nu så ligger det iaf installerat som 9800 pro med hjälp av lite inf filer. men jag kan fortfarande inte lägga in catalyst drivisarna då ballar det ur igen

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem

En polare till mig har ett A7N8X-X med Powercolor Radeon 9600 PRO . Han har exakt samma problem. Vi satt fan i 2 dagar och försökte få ihop det (på lan). Vi har gått igenom bios settings tusen gånger. Testat div. os. Han sitter just nu med WinXP. Nu startar den inte om så ofta. Tror han skickar in gfx kortet eller moderkortet snart.

Permalänk
Medlem

problemet är ju att jag kommer ju inte ens in i win efter installation av catalyst den bara står o loopar hela tiden.så jävla irreterande

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem

Vad har ni för nätagg?, sätt i gamla kortet och kör BIOS uppdatering, finns v1007

Visa signatur

3570K | ASUS P8Z77-V | 16 GB RAM | ASUS 1070 GTX | ACER XB27IHU

Permalänk
Medlem

chiftec 360
mja ska ju inte behöva uppdatera biosen för att det ska funka.

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk

Det är inte så att sideband råkar vara påslaget på just Powercolor-korten?

Visa signatur

[B]ASUS A8N-E | A64 [I]X2 3800+ @ 3800+[/I] | Arctic Cooling Freezer 64 Pro | 2x512MB KVR PC3200 | 2 Maxtor 6Y200M0 : 200GB | Sapphire Radeon X800GTO PCIe | Integrated SND | ANTEC SX1040 SOHO[/B]

Permalänk
Medlem

hmm jag undrar om det är så enkelt jag. men om det är av i biosen på moderkortet så borde det inte spela nån roll om drivisarna enablar side band default.eller?

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem

Har samma problem som du. Jag kunde köra lite tester sen bara sjönk resultaten till löjliga nivåer. Jag installerade DNA drivisar och hittils funkar det för mig (snart 24h).

Asus a7n8x deluxe 1.04 (1004Bios) (nforce 3.13)
xp2400+
pc2700
Powercolor 9800 pro

Windows 2000 pro, sp4
DirectX 9b

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
Har samma problem som du. Jag kunde köra lite tester sen bara sjönk resultaten till löjliga nivåer. Jag installerade DNA drivisar och hittils funkar det för mig (snart 24h).

Asus a7n8x deluxe 1.04 (1004Bios) (nforce 3.13)
xp2400+
pc2700
Powercolor 9800 pro

Windows 2000 pro, sp4
DirectX 9b

hmm låter inte som samma problem då jag inte ens kan starta om datorn som installen kräver utan att den börjar loopa reboot buggen som jag har.

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fahrd
hmm låter inte som samma problem då jag inte ens kan starta om datorn som installen kräver utan att den börjar loopa reboot buggen som jag har.

oj sry missuppfatta ditt mess.....

Men testa Catalyst 3.10 ?

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Jag har Asus a7n8x Deluxe, BIOS 1.006 och Powercolor 9800 Pro, och det funkar fint för mig. Jag har dock inte klockat mer än grafikkortet än men det verkar inte vara ert problem ändå.

Permalänk
Medlem

Har testat alla nuvarande catalyst som finns typ.
Kör allt @ defalut i burken nu för felsökandets skull.

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem

Har mycket likartat system (även Chieftech 360) går klockrent hos mig, men jag har rev2 på mitt ASUS, DX9(senaste) och XPhome kan vara någon av dessa skillnader som gör det.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

jag har ASUS A7N8X-X med powercolor 9600 pro och har nästan samma problem, den startar om sig hela tiden och även fast jag inistallerar drivisarna man fick med moderkortet så funakr inte ljudet och den buggar helt allmänt.

kör även amd athlon xp 2500+ twinmos 512mb ddr 400mhz

Visa signatur

[EPoX 8KRAi][AMD Athlon XP 2500+ @ 3200+] [2x TwinMOS 512mb PC3200] [nVidia Geforce 5950 Ultra] [Western Digital 160gb + 200gb + 160gb SATA + 200gb ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarl
Har mycket likartat system (även Chieftech 360) går klockrent hos mig, men jag har rev2 på mitt ASUS, DX9(senaste) och XPhome kan vara någon av dessa skillnader som gör det.

skillnaden är nog rev 2 skulle jag tro.
dessutom så är mitt rev 1,04 ett måndags ex också vilket säkert påverkar med.Skummt dock att mitt 4200 funkar fint.Ska iaf testa kortet i polarens dator imon.

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Inaktiv

när du inte hara catalyst installerat så du kommer in i Windows.. avaktivera funktionen för omstart vid störningar så kanske du har en chans iaf att komma in i Windows och se vad problemet är.

du avaktiverar den genom att välja egenskaper för den här datorn och sen ligger det under någon flik

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat kortet i polarens burk där funkar det.Men det blev så varmt så han brände sig på det ? Lite skummt iaf. Så jag åker väll på rma antagligen köper nytt moderkort med då när jag ändå är i farten :/

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem

Funkar prima för mig, fast då har jag revision 2.0

Visa signatur

3570K | ASUS P8Z77-V | 16 GB RAM | ASUS 1070 GTX | ACER XB27IHU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asplin
Funkar prima för mig, fast då har jag revision 2.0

precis jag har ett måndags ex av rev 104 så det r nog där skon klämmer ska testa lite skit till men antagligen blir det att kasta skiten.

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.