Problem med eax i cs!

Permalänk
Medlem

Problem med eax i cs!

Ända sedan jag köpte mina nya hörlurar vilka är samsungs "gaming headphones" SBC HG100 så har jag haft problem med ett reverb fel i counter strike.. dvs det ekar hela tiden. Med mitt gamla ljudkort gick detta lätt att åtgärda, men för tillfället kör jag med mitt inbyggda AC 97 ljudkort, körde tidigare med ett logitech usb headset som har funkat mkt bra ända tills ljudet slutade fungera i ena hörluren. Någon som har haft samma problem och vet hur man åtgärdar det?

Seriösa svar uppskattas, svar av typen "skaffa ett bättre ljudkort ffs" hjälper inte mig att lösa problemet

Tack på förhand
// Anton

Permalänk
Medlem

Så va det för min bror för ett tag sedan, Är något med 3D-Ljud.. leta efter det o sänk/tabort det och kolla om det blir bättre

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

När jag testade EAX på gamla SB Live!-kortet så blev det också bara en massa störigt eko, helt värdelöst. Verkar som EAX är dåligt implementerat på äldre kort. Med Audigy och CS 1.6 funkar det rätt bra iaf. Skaffa ett bättre ljudkort ffs!

Ingen större vinst med EAX i CS ändå tycker jag, stäng av det bara.

Permalänk
Medlem

"Ingen större vinst med EAX i CS" ?
Jadu frux det beror iofs på vilken nivå man spelar,
med eax aktiverat så går det tex att utskilja ifall motspelaren kommer
på Catwalken eller i CTspawn vilket de inte går att göra ifall man endast
kör med high sound. Tack ReDog för ditt tappra försök men ljudkortet har mkt få inställningsmöjligheter.

MVH Anton

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnTiLoop
"Ingen större vinst med EAX i CS" ?
Jadu frux det beror iofs på vilken nivå man spelar,
med eax aktiverat så går det tex att utskilja ifall motspelaren kommer
på Catwalken eller i CTspawn vilket de inte går att göra ifall man endast
kör med high sound. Tack ReDog för ditt tappra försök men ljudkortet har mkt få inställningsmöjligheter.

MVH Anton

Jadu Anton, jag har spelat utan EAX i över 3 år och klarar utmärkt av att urskilja om motspelaren kommer på catwalk eller i CT-spawn. Det gör mina teammates i matcher också.

Testade EAX ett par dagar helt nyligen faktiskt. Visst blir det lite annorlunda och man hör tydligare om ett ljud kommer rakt framifrån eller rakt bakifrån, men det brukar inte vara några problem ändå eftersom man håller koll på radarn. Däremot tyckte jag det var lite distraherande när ljuden blev så pass förvrängda med EAX, så jag bytte tillbaka till standard. Ser iofs ingen direkt nackdel med EAX heller om man nu är van vid det.

Permalänk
Medlem

jag tycker eax är mycket bättre för att man hör gubbarna längre ifrån och om dom kommer bakifrån lr framifrån det är helt enkelt inställningarna på ljudkortet som gör om det blir bra eax lr inte jag har ett nforc 2 mobo epox 8rda+ med soundstorm ljudkort och jag ställer bara in så att det blir mindra eko....så det kan vara så att du har för dåligt ljudkort helt enkelt...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

för mig funkar s_eax 1 utmärkt på mitt audigy2. kan höra exakt vart dom är på ganska långa avstånd(var iof länge sen jag körde utan det, men har för mig att man inte kan höra såhär exakt), skulle aldrig spela utan eax på slaget eftersom jag kan lätt höra vart fienden kommer ifrån

ekot har jag aldrig haft problem med med detta kort, däremot hade jag ett turtlebeach med 3d förrut som hade lite problem(fast tror nog det var flera av banorna som var felgjorda, för det var länge sedan)

Permalänk

Jag kan inte heller spela med eax på. O jag har ett nytt abit nforce med intergrerat ljudkort. samt sennheiser hd570 lurar. Det borde funka tycker jag ?

Visa signatur

Abit Nforce 7 v2.0, Amd 2500+ @200 X 12 (2,406 Mhz), 2 x 256 DDR (512), Club 3D Radeon 9800 PRO 128MB, HDD IBM Desktstar 50 gb, IBM Deskstar 180 gb, Maxtor 160 gb, Maxtor 160 gb, totalt 521 efter formatering. Lian Li PC 61!

Permalänk
Medlem

Hade man tippat på att detta foruminlägg skulle bli en disskusion kring huruvida man ska använda eax samt vilka fördelar och nackdelar det finns med att använda det, hade man inte ens fått tillbaka det man satsade.

För att vara helt ärlig så ger jag blanka faun i vad ni tycker om de, om ni ursäktar.

Min fråga var hur man åtgärdar problemet, vilket ingen av er som gjort inlägg verkar ha en blekaste aning om, med undantag för redog.

När någon ber om seriösa inlägg, visa då lite respekt och skriv inte ett inlägg utifall det inte hjälper till att lösa problemet.

Onödigt extra inlägg av mig dock, vilket endast hade effekten av en accelerator på diskussionen, men ibland så slinter man bara till på tgbordet när vissa besserwissers med grundlösa argument spyr ur sig en onödig kommentar. inga namn nämnda.

Problemet är hur som hellst löst, räckte med en enkel re-install av drivrutinerna samt en inställning på ljudkortet.

Kuggfråga?

//Anton

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnTiLoop
Hade man tippat på att detta foruminlägg skulle bli en disskusion kring huruvida man ska använda eax samt vilka fördelar och nackdelar det finns med att använda det, hade man inte ens fått tillbaka det man satsade.

För att vara helt ärlig så ger jag blanka faun i vad ni tycker om de, om ni ursäktar.

Min fråga var hur man åtgärdar problemet, vilket ingen av er som gjort inlägg verkar ha en blekaste aning om, med undantag för redog.

När någon ber om seriösa inlägg, visa då lite respekt och skriv inte ett inlägg utifall det inte hjälper till att lösa problemet.

Onödigt extra inlägg av mig dock, vilket endast hade effekten av en accelerator på diskussionen, men ibland så slinter man bara till på tgbordet när vissa besserwissers med grundlösa argument spyr ur sig en onödig kommentar. inga namn nämnda.

Haha, varför började du då dra upp argument för/mot EAX om du absolut inte ville ha den diskussionen? Det var då inte jag som började med med nedlåtande kommentarer i stil med "Jadu lille vän, om man till skillnad från dig är bra på CS som jag så är EAX nödvändigt." Överflödig kommentar vem som är besserwisser... Lite större ödmjukhet från din sida skulle inte skada!

Trevligt att du fick det att funka dock. Gl hf!

Permalänk
Hedersmedlem

Om du kör med 5.1 högtalare dvs surround högtalare så måste du ha s_eax 1 igång för att alla högtalarna ska fungera (var så för mig iaf)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Om du kör med 5.1 högtalare dvs surround högtalare så måste du ha s_eax 1 igång för att alla högtalarna ska fungera (var så för mig iaf)

Mjo med tanke på att s_eax 1 aktiverar surroundljud så

Visa signatur

Ork...

Permalänk
Inaktiv

Nån som vet hur man stänger av det? Har precis samma problem, även i musik och filmer.

EDIT: JAAA! Jag hittade felet. I Audio Console så fanns det en sak som hette CMSS som låg på Off, den satte jag på CMSS. Sen var det klatt!