Permalänk
Medlem

cs ping

Hej

Har en fråga om hur man kan få bättre cs ping

jag har BBB via telejacket men sen när ja lirar på en 10mbit server så har jag mellan 40-50 ping. vad ska jag skriva för att få bättre ping. Dvs vad ska ja skriva i configen

Visa signatur

P4 2Ghz | 512 ddr-ram | 290 GB | Creative Radeon 9800XT 256mb | Steel Pad |

Permalänk

inget...går inte....skaffa bättre dator eller joina bättre servrar

Permalänk
Medlem

vadå bättre data?
sitter på en P4 2GHZ, 512ddr-ram

Visa signatur

P4 2Ghz | 512 ddr-ram | 290 GB | Creative Radeon 9800XT 256mb | Steel Pad |

Permalänk
Medlem

men det kan ju oxå vara servern du spelar på som är slö.. du har inte tänkt på det ?

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk
Medlem

men asså jag spelar på en BBB 10mbit server å jag har inga program igång förutom cs men ändå pingar ja typ 40-50. har för mej att man kunde skriva typ nåt som cl_rate och några mer saker för bättre ping

Visa signatur

P4 2Ghz | 512 ddr-ram | 290 GB | Creative Radeon 9800XT 256mb | Steel Pad |

Permalänk
Medlem

NEJ, sluta tjata nu och skaffa bättre anslutning.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

hur ska jag skaffa bättre ansluting än BBB i telejacket???
kan ju inte direkt beställa fiberoptik 10/10.
Har ju 8/1

Visa signatur

P4 2Ghz | 512 ddr-ram | 290 GB | Creative Radeon 9800XT 256mb | Steel Pad |

Permalänk
Medlem

VAFAN. 40-50 ÄR JU HELT OKEJ. jag sitter också på bbb och min ping ligger mellan 120-200... det är jobbigt.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk

Det är normalt att BBB pingar så dåligt...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

512 kb ADSL är väl egentligen det mest optimala för CS? Dock skulle jag aldrig byta ner mig om jag själv hade BBB, enbart för att pinga lite bättre i CS.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Iroqouiz: om du va q3 nörd och det pinga dåligt då

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Medlem

handlar inte bara om hur snabb din upkopplingen är, min polare med telia har mkt lägra ping än folk med bbb och bostream

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

Bandbredd har ingenting med pingtider att göra.
Du kan ha en miljard gigabit du kommer inte få bättre ping för det, snarare är det ofta tvärt om.
Telias "minilinor" har ofta väldigt bra ping medans screm etc har lite sämre.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Avstängd

jag har telia ADSL 0.5mibt och när jag inte laddar ner har jag mellan 8-30

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk

Har bbb och spelar q3 spelar alldrig med ping över 50, och det finns en heldel servrar, och andra sidan finns det mer q3 servrar än spelare så
(har bbb 10)

Permalänk
Medlem

1. BBB pingar inte dåligt länge
2. Man behöver inte vara otrevliga, och göra div. personpåhopp.
3.
Kan möjligt vis vara så att själva servermaskinen är slö, du kan även pröva andra servers och inte enbart den du testat hittintills.
Du kan även leka med rate och div. andra nätkods inställningar men för att få ut mer fakta om dem får du antignen läsa i FAQ:n eller på cs.nu eller liknande sida.

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk

Tänkte säga att de e riktigt dåligt och ni ska ha BBB, sitter på 0,5 telia o kör i ca 20-30 i ping...byt till telia

Visa signatur

Nu vill jag understryka att alla homosexuella är inte pedofiler, och alla homosexuella är inte perversa - Pastor Åke Gren

Permalänk

Hur fan kan ni pinga 120?
Pingar 15-30 med Telia beroende på servrar, har dom pingbooster brukar man landa på 11-15 ungefär..
Testa o sätt rate på 14001 och cl_updaterate 101 cl_cmdrate 101
Så sänker du dom ifall du ser att du har för mycke choke eller loss (kolla med net_graph3) tills du är nöjd...

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Avstängd

förlåt om det är dumt, men känner man skillnad på 50 och 10 i ping ?
jag känner iaf ingen skillnad på 10 och 100 ...
(över 130-140 så börjar det kännas ... ibland iaf)

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran4
förlåt om det är dumt, men känner man skillnad på 50 och 10 i ping ?
jag känner iaf ingen skillnad på 10 och 100 ...
(över 130-140 så börjar det kännas ... ibland iaf)

Jodå det märks faktiskt. Jag är verkligen inte bra på nåt fps typ cs lr q3 (tycker att jag är lite sisådär på ut2k4 iaf ), men visst märks det att man missar mer skott osv...

Fps å andra sidan förstår jag mig inte på... min ligger stabilt på 60 och det är inge problem för mig

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Avstängd

Behöver ju inte bara vara rates osv. det är fel på. Kan ju vara så att ditt nätverkskort är lite knas?

Visa signatur

Ork...