Permalänk
Medlem

Specialgjorda tangenter?

Vet någon om det finns något ställe där man kan specialbeställa tangenter? Tänkte byta ut min delete-knapp mot en som det står 'Fuck It' på.:D

Ursäkta om det är fel forum, men dom andra verkade inte passa riktigt.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att skrapa bort det som står och skriva dit eget?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illern
Det är väl bara att skrapa bort det som står och skriva dit eget?

Jo iofs, men det blir mycket snyggare om det görs professionellt...

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag såg en sida för ganska länge sedan där man kan köpa specialtillverkade tangentbord men det var riktigt fula as... Jag tror att de var tillför att användas innom industrin m.m.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

En polar har så stora händer att han var tvungen att byta ut alla tangenter till sådana där saker man slår på, när man är på tivoli Det tar as mycket platts med, så han sitter liksom med en hel skiva runt sig.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
En polar har så stora händer att han var tvungen att byta ut alla tangenter till sådana där saker man slår på, när man är på tivoli Det tar as mycket platts med, så han sitter liksom med en hel skiva runt sig.

Du måste skämta annars vill jag ha en bild på din polare och hans händer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Jag såg en sida för ganska länge sedan där man kan köpa specialtillverkade tangentbord men det var riktigt fula as... Jag tror att de var tillför att användas innom industrin m.m.

Menade inte hela tangentbord, bara enstaka knappar.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
En polar har så stora händer att han var tvungen att byta ut alla tangenter till sådana där saker man slår på, när man är på tivoli Det tar as mycket platts med, så han sitter liksom med en hel skiva runt sig.

lol har du bild?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Det ska finnas såna knappar att köpa som man bara byter ut. Men alla tangeter sitter ju inte likadant på alla t-bord visserligen men det borde gå att lösa med lite superlim. Men var man kunde köpa vet jag inte.

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
En polar har så stora händer att han var tvungen att byta ut alla tangenter till sådana där saker man slår på, när man är på tivoli Det tar as mycket platts med, så han sitter liksom med en hel skiva runt sig.

Va? Saker man slår på på tivoli? Typ, sorkar som hoppar upp ur massa hål?

OnT: Existerar verkligen enskilda specialtryckta tangenter?
Kan du inte be den-tysta-killen-som-aldrig-säger-nåt-men-målar-snyggt i din klass att han gör nåt grymt istället? Det vore fräckt!

Edit: för att vara lite nyttig...

http://www.synctronics.com/faq.html - dyrt som fan
http://www.hooleon.com/serv-ov.htm - kanske inte så snyggt?

Jag gjorde en mamma-letar-efter-recept-sökning på google:
"custom made keyboard keys"

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Det borde väl gå att göra rätt snyggt själv?

Permalänk
Medlem

Efter att ha satt min nudelsoppa i halsen när jag kollade på beställningssidan(minimum 20 set!) så bestämde jag mig för att göra det själv istället. Har skrapat till sex st tangenter(2x win-key, 1x meny + 3 extremt korkade powerknappar(vem fan sätter 'power' där print screen brukar sitta? suck.))
Nu kommer ju problemet att jag inte vet hur man ska få någon text på dom... Går ju knappast med cd-märkpennor... Typ graveringspenna eller?

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Om det mot förmodan skulle finnas så lär det ju bara vara för vissa märkestangentbord eftersom alla tillverkare har olika fästen för knapparna..

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk

du bör ju kunna printa ut det på "klister-papper"

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

http://www.computergear.com/
Sök på "key" eller kolla i kategorin "Desktop Toys".

Inte direkt billigt kanske, men kul.

Permalänk
Medlem

Jag fixade Z X C V B till vad de skulle motsvara i winamp med Märkpenna.. det funkade fint med blev inte så snyggt... tyvärr så slets det ut rätt snabbt...

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk

En polare målade sitt tng-bord rött och så alla tangenter gula. inge bokstäver eller nått

Visa signatur

Nuvarande rigg | Antec Sonata II | SmartPower 2.0 450W iATX12V v2.01 powerl supply | Asus 975X P5W DH DELUXE | Intel Core 2 Duo E6600 "Conroe" | Asus 7900GT 256mb | 2*1024 crosair pc6400
Monitor: Dell 2007WFP 20" WideScreen Monitor

Permalänk
Medlem

har en i klassen som har alla tangenter helt svarta.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
har en i klassen som har alla tangenter helt svarta.

Lite udda, men nog snyggt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Botia
http://www.computergear.com/
Sök på "key" eller kolla i kategorin "Desktop Toys".

Inte direkt billigt kanske, men kul.

Haha De hade ju "eny key" tangenter ju! synd att det var väldigt dyrt och att antagligen frakten går på multum. :/

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png