Permalänk
Medlem

VAD dog den 26/2 -04?

Exakt VAD var det som hände 2004-02-26 från ungefär kl. 14-17 som höll i sig tills jag nu postar detta, som fick nätet att vara nere?

Körde Bostream, totalt död, inte ens svar från gatewayen?

Hade även en företagskollega som hade exakt samma problem, hon kunde inte maila utanför huset... tror inte de kör Bostream...

Hörde att det var nån server nånstans som gått o dött, men vad hände?

Vill veta, de förbaskade nyheterna sviker givetvis när man äntligen vill veta något... förpestade stenålder!

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem

Netsplit på qnet ~19.15

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Netsplit på qnet ~19.15

Åfan.

Anser det vara av vikt och värde att nyheterna/text-TV eller nåt berättar om det finns störningar i nätet... känns ganska ur tiden när inte ens TV4-nyheterna nämner något alls.

Vandrade in på Comviq Dead!:s fina wap-portal och läste nästan fel på "TT-nyheterna" till "IT-nyheterna", men så roligt skulle vi inte ha det, nej då.

Är internetaccess så lågt prioriterat? Menar, hade det varit frågan om ren halvanalog telekommunikation till Tant Hulda i Venriksfors så hade det blivit ett sabla gnäll, men när det gäller bruten internetaccess så säger man ingenting.

Visst, jag inser att det inte går att hålla stenhård koll hela tiden eftersom datorer och nätverk med sig själva är krasch- och felbenägna, men man tycker ju ändå att vi börjar komma in i tider då krascharna och felen minskar stegvis.

"Ring supporten och fråga!" - Jo tjena, hur då när man inte når hemsidan med aktuella nummer?

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dot
...
"Ring supporten och fråga!" - Jo tjena, hur då när man inte når hemsidan med aktuella nummer?

Du ringer till nummerupplysningen och frågar efter nummret, inte svårare än så om man verkligen vill veta.

Permalänk
Medlem

doh.....

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem

Re: VAD dog den 26/2 -04?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dot
Exakt VAD var det som hände 2004-02-26 från ungefär kl. 14-17 som höll i sig tills jag nu postar detta, som fick nätet att vara nere?

Körde Bostream, totalt död, inte ens svar från gatewayen?

Hade även en företagskollega som hade exakt samma problem, hon kunde inte maila utanför huset... tror inte de kör Bostream...

Hörde att det var nån server nånstans som gått o dött, men vad hände?

Vill veta, de förbaskade nyheterna sviker givetvis när man äntligen vill veta något... förpestade stenålder!

Det enda jag känner till var det att Dataphones backbone var nere ett bra tag igår.
http://www.dataphone.net/noc/ss.asp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Robin
Du ringer till nummerupplysningen och frågar efter nummret, inte svårare än så om man verkligen vill veta.

Bara uppemot en timmes telefonkö (vilket inkluderar en hängning vid 20:25)

Nätet var fortfarande paj när man kom hem.

Visade sig vara ett kort som gått sönder i telestationen... 20 drabbade kunder, ska vara klart på måndag!

Får nu ta till modemförbindelse - räddningsnumret är 0780 10 10 10 (Felia usch men vad gör man...)

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk

mitt bostream dog 2323 igår spelade cod match sista mappen
fasen så surt att inte vara med till sista *dodde*

snackade med bostream idag och göteborgsdelen västkusten låg nere

men killlen gav mig dns'en till malmö så nu rullar man över malmö istället

bostreamshemsida:

xstream 2004-02-27 09:46 DNS-problem i väst
För tillfället är det problem med den västra DNS-servern. Upplever ni problem ber vi er därför pröva med 212.181.54.2 tills vidare.

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk

Jag undrar varför inte varje isp har en text tvsida? Då hade supporten sluppit besvara samma frågor flera gånger om. Jag har också Bostream och kunde inte betala räkningarna i morse, Man blir ju galen när det inte funkar.

Anders

Permalänk

vilket bra förslag med text tv

kanske skulle gå ut med det förslaget
och bli rik på kuppen
javisst tack för att du gav det förslaget säger dom
men vi har en hemsida säger dom då

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk

jag märkte då inget :/, jo netspliten på irc märkte jag, men jag utsattes inte för det om man nu kan säga så

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

hahaha strålande idé, vi slänger upp det på text tv och på TV4 nyheterna när 20 kunder i sydvästra storskogen har driftstörningar i 4 timmar

Permalänk

Ja, det är så synd att nyheterna tar upp mord, politik och sådant. Jag är så intresserad av att veta vilka som sitter hemma och grinar för att de inte kan spela CS. Ni kanske kan testa att gå utanför huset en stund då? Om inte annat så kan ni upptäcka hur man använde datorn innan gemene man fick en uppkoppling

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk

grävt av en kabel....

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Felet löst, alla är glada och nöjda, inget mer offtopic.