Vilken konsol ägde mest av dessa?

Permalänk

Vilken konsol ägde mest av dessa?

Blev bara dom vanligaste när man bara får ha 10st, annars är det ju bara att skriva en kommentar istället (har lite och göra )

Permalänk
Medlem

Svårt att välja mellan PS2 och DC :/

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Xbox: bäst :), men få spel
ps2: många spel (och bra grafik)
nintendo 8 bit: mest retro, grymma handkontroller !

Funderar på att skaffa en nintendo 8 bit bara för att uppleva det som jag inte har upplevt

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Nintendo 8bits helt klart.
Minns då jag som 5 åring eller nått satt hela dagar ibland framför mitt nintendo.... ahh, det var tider det

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Nintendo 8bits

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

nintendo 8bit, lätt mest avancerade och skönaste kontrollerna ^^

Permalänk
Medlem

Nintendo 8-bit.
Har så otroligt många minnen associerade till den konsollen och på sin tid ägde den allt.

Av dagens konsoller tycker jag att PS2 är klart bäst. Många bra spel, bra handkontroller.

Permalänk
Medlem

Super Nintendo. Saknade dess föregångares dåliga grafik, Men hade många lika bra spel, I vissa fall t.o.m. bättre. En klar etta.

Permalänk
Medlem

NES ffs!

kommer ihåg när en polare tog med sin nes på en klassresa. Vi satt där i våra småstugor och spelade tv-spel hela natten
gamla goa tiden

Permalänk

Kan det bli mer kult än Nintendo 8bit? Given etta.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Vet inte riktigt, valde sega megadrive för att jag älskar konsollen :), nintendo 8bitars spelade jag inte så mycket, det var mest ett spel som jag hårdlirade(nord och syd).
Sen har vi ju ps2 som är den bästa som finns nu.

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Medlem

Nintendo 8bitars

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Den som inte suttit timme efter timme med en polare och lirat Iceclimber har missat något, länge leva NES den ultimata spelmaskinen

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft någon. Men den jag har varit mest impad av är nog DC så det är dit min röst går.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Antingen NES eller Sega Megadrive

Permalänk
Medlem

Super nintendo för den perfecta 2d grafiken och de fantstiska spelen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av konvex
Super nintendo för den perfecta 2d grafiken och de fantstiska spelen.

Permalänk

Helt klart NES med Super Mario Bro's serierna. IceClimber är helt klart bäst!

Permalänk
Medlem

sega mega drive och saturn!
röstade på mega drive

Permalänk
Medlem

Super Nintendo har jag bara fina menen av.
Den maskinen tålde att slängas i väggen, man kunde stå och hoppa på den om det gick dåligt i spelet, handkontrollerna var bra och slitstarka. Sen var spelen väldigt underhållande på den tiden.
Kortfattat får en 5-a av mig.

Permalänk
Medlem

Super Nintendo, för de underbara spelen och den sköna grafiken.

Av dagens konsoler är PS2 bäst..

Visa signatur

Power isn't everything.. It's the only thing.

Permalänk
Medlem

Nintendo 8-bits så klart, skulle ju vara hädelse å rösta på nåt annat när jag sitter här med 11 kompletta basenheter nedpackade i snygga Nes väskor

Permalänk

Nintendo 8-bit helt utan tvekan.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

Fasiken grabbar... har ni aldrig kommit i kontakt med 70-80tals konsollerna???

Naturligtvis pratar jag om RIKTIGT gamla saker... typ Atari 2600'an... block-grafik i två färger när den var som bäst... iofs så hade jag aldrig nån 2600'a... hade nåt liknande dock... fortfarande block-grafik...
Those where the days...

Permalänk
Medlem

SNES, underbara spel speciellt alla RPG:n

Visa signatur

# 1 "Arbetshästen": P4 2.0 Ghz, Radeon 9600 128Mb, 512Mb RAM.
# 2 "Kebaben": 333Mhz, Savage4 32Mb, 64Mb RAM.
# 3 "Odöpt": Acer Aspire 5021WLMi

Permalänk
Medlem

Har haft roligast med NES 8-bit så säger den. SNES är iofs najs också..

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Super Nintendo har jag bara fina menen av.
Den maskinen tålde att slängas i väggen, man kunde stå och hoppa på den om det gick dåligt i spelet, handkontrollerna var bra och slitstarka. Sen var spelen väldigt underhållande på den tiden.
Kortfattat får en 5-a av mig.

Konstigt att jag tryckte sönder pekfingerknapparna under 5 mins spelande... och så gick konsollen sönder när jag tappade MagLite ficklampa på den... stor lampa, nja inte rakt av konsollen som gick sönder men spel grunkan spräckte kontakten och delar kortslöt konsollen...

Men annars är SNES en värdig konsoll att minnas..

OnTopic:
Röstar på PS/PSone, mest PSone då jag kan ha den i bilen eller husvagnen med sin lilla 4 tum skärm..

Sen hade jag själv byggt en 12V->9V addapter till min NES så att den gick att spelas i husvagnen.. men det var väldigt länge sedan, typ när jag var 9 år eller så

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

jag säger bara Golden Eye...
Sånna stunder man hade framför det spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiesen
Fasiken grabbar... har ni aldrig kommit i kontakt med 70-80tals konsollerna???

Naturligtvis pratar jag om RIKTIGT gamla saker... typ Atari 2600'an... block-grafik i två färger när den var som bäst... iofs så hade jag aldrig nån 2600'a... hade nåt liknande dock... fortfarande block-grafik...
Those where the days...

Jodå. En kompis har en Intellivision och en Vectrex.
Har haft mycket kul med dom också

Permalänk
Medlem

NES, för mycket nostalgi för att säga nått annat. När jag plockar upp NES:et idag så är det inte alls samma känsla (såklart). Kanske kul att spela de gamla favoritspelen ett tag, men de som säger att de håller idag ljuger, tyvärr.

Hade C64 varit med hade den fått rösten. Last Ninja, Great Giana Sister, Barbarian ÅHH vilka SPEL!!!! Ni kids här som inte var med på den tiden borde leta upp dessa historiska guldbitar

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.